Archief - Q: Waar website laten maken?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Zero Grav

Legacy Member
1ste jaar, klas B4 en ja, het was een mct'er. 'k Vind het vrij spijtig om te zien wat daar wordt afgeleverd als niveau. Dat gaat van sites die gemaakt zijn op 150DPI tot knalgroene (en dan spreek ik over gifgroen) achtergronden hé, ge zoudt het bijna niet geloven. Nuja, ge kunt niet verwachten dat iedereen een geboren designer is, maar dat ze dan ook geen mensen een kloot gaan afdraaien door slechte sites te bouwen (tegen betaling).

En 'k zie het al gebeuren dat ze die opdracht met dubbele maten gaan meten. Dat 'ervaren' webdesigners strenger beoordeeld gaan worden dan beginners. 't Zou nogal eerlijk zijn dan, gelijk ik suck in wiskunde of technologie en die mensen die van technologische scholen komen moeilijkheden hebben omdat het gewoon té simpel is.

koebeest

Legacy Member
Zero Grav zei:
1ste jaar, klas B4 en ja, het was een mct'er. 'k Vind het vrij spijtig om te zien wat daar wordt afgeleverd als niveau. Dat gaat van sites die gemaakt zijn op 150DPI tot knalgroene (en dan spreek ik over gifgroen) achtergronden hé, ge zoudt het bijna niet geloven. Nuja, ge kunt niet verwachten dat iedereen een geboren designer is, maar dat ze dan ook geen mensen een kloot gaan afdraaien door slechte sites te bouwen (tegen betaling).

En 'k zie het al gebeuren dat ze die opdracht met dubbele maten gaan meten. Dat 'ervaren' webdesigners strenger beoordeeld gaan worden dan beginners. 't Zou nogal eerlijk zijn dan, gelijk ik suck in wiskunde of technologie en die mensen die van technologische scholen komen moeilijkheden hebben omdat het gewoon té simpel is.

Mja , ik zit ook in MCT (klas A2). Het is inderdaad een schande wat ze daar allemaal afleveren, de docenten zijn al iedere keer blij geweest met mijn werk. Ze zeggen steeds dat ik duidelijke, overzichtelijke sites maak soms wel iets te zakelijk (ik ben nu eenmaal niet erg te vinden voor een enorm resum aan kleuren te gebruiken en frullekes. ALs voordeel heb ik wel dat de docenten het er altijd over eens zijn dat mijn kleuren niet vloeken :D .Bij mij mag het allemaal redelijk recht blijven(hier wel mee spelen natuurlijk). Ik ga meestal naar uw stijl (uw portfolio , net eens bekeken op MCT-Forum :p) hoewel er bij mij toch dat tikketje gevoel ontbreekt wat er bij jou wel inzit. Ik ga jouw werkjes dus eens bestuderen om er eventueel uit te leren :)

TheBram

Legacy Member
hehe, al die leuke reacties, ik verw8e niet echt dat hij mij zou aannemen hoor :p
en op zn minst geef ik toe dat ik (nog) een amateur ben, en btw ik ken eigenlijk niemand in mijn omgeving die het weinige dat ik kan ook kan, dus het is nogal gemakkelijk te zitten foeteren en spotten met iemand zijn werk terwijl die daar nog niet lang mee bezig is, en ook langs geen kanten een opleiding of cursus heeft genoten, zoals velen hier. En boven al de leeftijd nog niet heeft van het gros hier actief. Dus ik vind dat de dikkenekkerij een beetje mag ophouden.

En geld kan mij gestolen worden, ik doe dit voorlopig nog zuiver voor mijn plezier, en er zijn veel efficientere manieren om centjes te verdienen, zonder dadde der ne poot voor moet uitsteken

Devastate

Legacy Member
TheBram zei:
En geld kan mij gestolen worden, ik doe dit voorlopig nog zuiver voor mijn plezier, en er zijn veel efficientere manieren om centjes te verdienen, zonder dadde der ne poot voor moet uitsteken

waarom weet ik daar niets van? :wtf:

on-topic; mocht de blok binnenkort niet beginnen zou ik me er mss wel eens achterzetten; en daarvoor ga ik gerust onder de prijzen hier al eerder vermeld; een beetje naambekendheid kan geen kwaad.. maarja, blok :puke:

zabulus

Legacy Member
marinho zei:
Zabulus, ik had net eens een kijkje genomen op jouw site en je portfolio. Het valt me op dat je sites snel inladen, maar dat je buttons (gehoverd) het vaak eventjes laten afweten. Laden ze misschien te traag in of zit ik mis?

Ja inderdaad, ik weet het. Dat komt door het feit dat die hover state buttons niet op voorhand worden ingeladen, hij laadt ze pas in als je er effectief met je muis over beweegt.
Kzou dat eens moeten oplossen dmv javascript, daarmee kan je die laten preloaden ;)

Xavez

Legacy Member
zabulus zei:
Ja inderdaad, ik weet het. Dat komt door het feit dat die hover state buttons niet op voorhand worden ingeladen, hij laadt ze pas in als je er effectief met je muis over beweegt.
Kzou dat eens moeten oplossen dmv javascript, daarmee kan je die laten preloaden ;)
Niet dus ;-). Gewoon background images voor je buttons instellen en on hover de background-position veranderen :). Geen Javascriptshit nodig ;-).

NoizeSuppressor

Legacy Member
alé merci, ik vroeg info en wat krijg je een domme discussie... :)

zabulus

Legacy Member
Xavez zei:
Niet dus ;-). Gewoon background images voor je buttons instellen en on hover de background-position veranderen :). Geen Javascriptshit nodig ;-).

Lees het eens tegoei.... Zo werkt het ook het, ik wil alleen enkel de hover state preloaden... zodat die niet moet ingeladen worden wanneer je er pas met je muis over komt... dan "blinkt" dat niet.

frenzal

Legacy Member
ahwel, als je doet wat Xavez zegt is het al ingeladen zonder scriptjes

KoenDK

Legacy Member
NoizeSuppressor zei:
euh, 500 euro voor een simpel websiteje voor tuinaanleg? 't Moet wel degelijk zijn maar dit is geen flitsende site voor een discotheek ofzo he...

en jij denkt dat een flitsende website voor een discotheek 500€ kost :lol:

NoizeSuppressor

Legacy Member
KoenDK zei:
en jij denkt dat een flitsende website voor een discotheek 500€ kost :lol:

Ja en dat was letterlijk bedoeld, zal op uw pm ook met een lachened mannetje antwoorden

exxhal

Legacy Member
NoizeSuppressor zei:
Samen met mijn broer gaan we in '08 starten met een eigen zaak, nu is mijn vraag. Ik ken wel wat van html maar niet voldoende om een 'profesionele' site te maken.

Het zou gaan om tuinonderhoud enzo dus gewoon een basic siteje eigenlijk met wat foto's, details en contactgegevens.

Ook een idee wat het zou kosten om dit te laten maken? Update's kan ik wss wel zelf doen en zijn trouwens niet vaak te doen... Webhosting enzo dat regel ik wel zelf, dus enkel 't fysiek laten maken van de site...

Een profesionele site vraagt ook een "profesionele designer" (lees "profesionele prijs")

Eventueel kan je de vraag anders formuleren "ik wil een site zoals "littlefashiongallery" wat kost mij dat ?

Xavez

Legacy Member
zabulus zei:
Mja, rare manier nogal imo...
Dan is jsscript easier ;)
Dit is makkelijker, sneller, toegankelijker en werkt ook als javascript uitgeschakeld is. Waarom zou je het for the love of god met JS willen doen?

zabulus

Legacy Member
Xavez zei:
Dit is makkelijker, sneller, toegankelijker en werkt ook als javascript uitgeschakeld is. Waarom zou je het for the love of god met JS willen doen?

Al is het maar om van deze dingen te vermijderen
Code:
#contact a {width: 75px; background-position: -346px 0;} #contact a:hover, #contact a:focus, #contact.active a {width: 75px; background-position: -346px -91px;}

ik hou niet van getallen waar -346 voor staat... content?

Xavez

Legacy Member
zabulus zei:
Al is het maar om van deze dingen te vermijderen
Code:
#contact a {width: 75px; background-position: -346px 0;} #contact a:hover, #contact a:focus, #contact.active a {width: 75px; background-position: -346px -91px;}

ik hou niet van getallen waar -346 voor staat... content?

Okay, your loss, I guess. Leer vooral niets bij van uw mede-webdesigners ;).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan