Ik heb al gekozen hoor
Ik ben gegaan voor volgende kit: Canon EOS 450D + 18-55 IS + 55-250 IS
Lenzen zijn redelijk goed voor hun prijs (alhoewel niet vegrelijkbaar met de duurdere lenzen natuurlijk)
Bouwkwaliteit van Canon is pas goed vanaf de 40D.
Alle goedkopere versies zijn nogal "plastiekerig"
Dus das mss het grootste nadeel, dat het een 'lichte' body is.
Toen ik uitkijk voor een camera was de cash back van Canon juist 12 dagen over.
Anders was ik voor de 40D geweest die toen met cash back op body / lens snel 200 euro goedkoper uitkwam dan nu.
De reden waarom ik voor Canon ben gegaan was ook niet zo enorm gefundeerd hoor.
Ik beperkte mij tot Canon/Nikon omwille van het aanbod aan lenzen etc.
Ik ben namelijk van plan om op termijn toch verschillende lenzen bij te kopen.
De twee argumenten waarom ik liever een 40D had ipv een 450D (maar niet gekocht heb omdat ik het als instap te duur vond na de cash back):
-) bouwkwaliteit: stevigheid/gewicht/stofbestendig/waterbestendig (is mss het grootste nadeel bij de consumer reeks van Canon)
-) beelden/seconde (vind ik toch 'in bepaalde mate' belangrijk)
Met de bouwkwaliteit heb ik wienig last, omdat ik nooit beter gewoon geweest ben. Ik kan mij wel voorstellen dat wanneer je zo een stevige body gebruikt voor een paar dagen, dat de terugkeer naar een plastiekerige body een domper is.
Bij de echt dure modellen heb je natuurlijk zeer veel verschil (ivg met een goedkopere body).
Denk maar aan het verschil in ruis op ISO3200 etc
Maar ik denk dat in het begin de beperkende factor vooral de lenzen zullen zijn en niet de Body.