Archief - Q: Nikon D40

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

redsnake

Legacy Member
Ik ben van plan een D40 18-55mm van Nikon te kopen.

Een vriend van me zei dat 18-55mm echter nog zeer beperkt is.

Klopt dit?

Ik ben maar beginnend amateur fotograaf dus ik trek gwn foto's op vakantie en architectuur en mensen enzo..

zou leuk zijn als jullie me konden helpen.


(pas gemerkt dat prefix verkeerd is sry:s)

gStar

Legacy Member
ik heb van vorige week een nikon D40

Ben ook beginnen, heb ook de 18-55 lens. en voor te beginnen is dat voor mij meer dan voldoende :)

Trekt btw heel mooie foto's , straks keer foto's uploaden :)

ThE_RuThLeSs

Legacy Member
Ik maak ook al mijn foto's nog altijd met de standaard kit lens hoor en ben er nog steeds tevreden mee :)

gStar

Legacy Member
redsnake zei:
kun je goed/ver inzoomen met die standaard 18-55 lens?

valt mee , ik woont opt 6de.

en kan zeer goed inzoomen op de auto's die helemaal beneden staan.

Natuurlijk kan je ni zoveel inzoomen lijk bij een 55-200mm objectief

wouter_dc

Legacy Member
euhm, n/o maar wat is goed ingezoomd in uw ogen? want imo is 55mm maar een hele beperkte tele hoor. Als je weet dat +- 30mm menselijk zicht is (dacht ik toch? Iemand die dit kan bevestigen, ivm cropfactor etc)

Joeri

Legacy Member
wouter_dc zei:
Als je weet dat +- 30mm menselijk zicht is (dacht ik toch? Iemand die dit kan bevestigen, ivm cropfactor etc)

Klopt (op cropcam), op FF is het 50mm.


18-55 is een handig bereik op een cropcam, zoals de D40, maar vooral als walkaround lens. Wat breedhoek, standaardbereik en een klein beetje tele. Voor diverse dingen bruikbaar dus, maar nergens echt in gespecialiseerd.

wouter_dc

Legacy Member
^ What he said ^ :)

Zeker nu je beginnend bent, veel te leren hebt, zien waar je interesses liggen, en daarna uitbreiden en nieuwe objectieven kopen. Geen overhaaste aankopen doen omdat je 'denkt' dat het daardoor makkelijker gaat. Het is niet de camera die de foto maakt, maar JIJ, de fotograaf!
De fotograaf beschikt ook nog steeds over voeten, is je tele niet sterk genoeg, doe een stapje dichter. Durf risico's te nemen, blijf niet staan waar iedereen staat, verander van positie. And again, is de foto niet genoeg, try again (het is nu eenmaal zoveel makkelijker id digitale wereld)

Er zullen altijd situaties zijn, akkoord, waar je denkt "verdomme, nu zou een 70-200mm handig zijn" of "verdomme, waarom heb ik geen 10-20 objectief aangeschaft" but hey, zo leer je je interesses kennen!

Enjoy photographing, en laat af en toe eens een resultaatje zien :)


/einde betoog. :hug:

redsnake

Legacy Member
ik ga me na de examens een Nikon D40 18-55mm aanschaffen zodat ik me eindelijk eens deftig kan gaan bezig houden met fotografie.

Zal proberen in de toekomst wat resultaten achter te laten:)

Cya

Blanco

Legacy Member
ik heb ook die D40, leuk toestel, maar met die standaard kitlens kunt ge niet echt deftig inzoomen hoor.
T'is te zeggen, ge kunt wel inzoomen maar op het max treedt er natuurlijk veel vervorming op.
Kan je wel wat fixen in photoshop maar je verliest altijd een stuk van je foto.

Ma om te beginnen, zeker goed genoeg.
Ik heb zelf ook nog geen andere lens gekocht.

Mista Molla

Legacy Member
Ik heb gelezen dat je op heel wat Nikon' ook lenzen van (oudere) numerieke toestellen kon passen. Mijn moeder heefthier nog een super goed analoog nikon toestel, zou ik die lens op de D40 kunnen plaatsen?

Mista Molla

Legacy Member
Hoe kun je zien of er een AF-motor in een lens is ingebouwd?

DieselPower

Legacy Member
Check die thread die hier al twee keer gepost is, daar hebk het in gepost.

wouter_dc

Legacy Member
Dan gaat ge daar altijd op moeten letten. Ik weet niet hoe groot het gamma is van Nikon (andere merken?) van lenzen mét AF motor (wrs ook duurder?) Maar iig is het gamma van lenzen zonder motor groter

DieselPower

Legacy Member
Ik zou uitkijken naar een ander model of een ander merk *cough* Canon */cough*
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan