Archief - Q: Hoe werkt een pentablet voor PC?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

driesel

Legacy Member
Hallo,

Ik vraag me dus vooral af hoe je met de cursor over je werkvlak schuift.
Is het bijvoorbeeld mogelijk door over het tablet te 'zweven' met de pen de cursor te verplaatsen zonder echt te brushen of te tekenen?
Of is het zo dat je die tablets enkel kan gebruiken wanneer je daadwerkelijk contact maakt met de pen?
Ik ben namelik geïnteresseerd is zo'n toestel.

mvg,
driesel

TAMBIMAN

Legacy Member
Als je licht over het werkvlak schuift, verplaats je gewoon de cursor. Als je druk zet tekent hij. Hoe meer druk, hoe dikker de lijn. Zo gaat het bij mij toch.

Xcd

Legacy Member
Yup, als je er over zweeft beweegt je de cursor zonder te schrijven.
De mijne heeft op de achterkant van de pen ook nog een virtuele gom.

dresse

Legacy Member
erover bewegen is muis bewegen, met de pen het opervlak raken is klikken, dan hebt ge nog 1 knop voor makkelijk dubbel klikken, 1 knop voor rechts te klikken en op den achterkant ne gom die automatisch in photoshop de eraser tool activeerd of in word selecteerd + delete bijvoorbeeld...

spectrious

Legacy Member
IS de combinatie muis/pentablet ee optie? Kzou wel een tablet willen (nie enkel voor tekenen), maar mijn MX5 wilk ook nie wegdoen.

Belgianbonzai

Legacy Member
ja dat gaat, gewoon genoeg USB poorten hebben (en uw pen in het houdertje steken of ergens weg leggen van tablet oppervlak, anders springt cursor steeds terug :)


edit: ge moet anders maar eens op http://www.wacom.be/ gaan zien bij "aan de slag" -> demo's

website wel met een korrel zout nemen want hun online surveys :/
lessismore.jpg

spectrious

Legacy Member
Zijn er zo paar merken?
Of goedkope maar degelijke:p
Op google vind ik zo erg vaag Wacom. Maar t'is al.

CEPTIFILE

Legacy Member
heb n goedkope van de aldi sins kort, ben r erg content mee, heeft niet alte groot werk oppevlak, (a2 ofzo)
helaas maar een duimknop, ingesteld als recthermuisknop.. dubbel klik functie zou wel fijn zijn geweest..

gebruik m ook als muis, ben wel blij dat hij niet een te groot schrijf oppervlak heeft anders moet je steeds heel je hand bewegen om bij een venster te sluiten en dan weer iets van je start balk te plukken, heb nooit met grotere gewerkt maar denk wel dat ik kleine fijn vind..

enig punt is dat als ik iets soms enkel wil selecteren in bijv ps of illustrater dat hij meteen het opbject oppakt en verschuift, en dat het dubbel klikken niet altijd in een keer goed gaat.

Belgianbonzai

Legacy Member
spectrious zei:
Zijn er zo paar merken?
Of goedkope maar degelijke:p
Op google vind ik zo erg vaag Wacom. Maar t'is al.

Trust heeft ook tablets maar of dat dat kwaliteit is weet ik niet...
ik heb een muis gehad van Trust, en na een 9 maand ongeveer heeft die de geest gegeven (ik krijg wel een nieuwe, of geld terug, was nog meer dan een jaar in garantie, ik wacht nog op een telefoontje van de winkel)
ze zijn in elk geval een pak goedkoper...

anders kan je wachten tot er nog eens in de Aldi staan van wacom

Belgianbonzai

Legacy Member
CEPTIFILE zei:
heeft niet alte groot werk oppevlak, (a2 ofzo)

eh,.... :s

ik HOOP dat je je vergist,... :p en dat het A5 of A6 is

en van dubbelklikken: stel uw knop van uw pen in op dubbelklik...

CEPTIFILE

Legacy Member
Brainbug zei:
eh,.... :s

ik HOOP dat je je vergist,... :p en dat het A5 of A6 is

haha nee ik had geld over, d8, doe mij maar meteen eentje op a2 formaat, ook nog lopen twijfelen o0ver A0, maar die paste niet zo goed bij de rest van t interieur ;)




A5 ja :P

dresse

Legacy Member
dacht da volito de minst goeie was, ma het zal uiteraard wel werken :)

en ja ge kunt da combineren met muis :)
ik heb heb op kot rechts ne wacom en trackball en links men muis... af en toe is afwisselen :)

driesel

Legacy Member
Ik had zo gedacht aan een Intuos3 A4 ofzo, maar aangezien die zo duur is, weet ik het helemaal niet meer zeker.
Werkt een pen tablet écht veel vlotter en vooral natuurlijker dan een muis. Ik weet dat ik met mijn muis helemaal niet soepel kan werken (bv. een rechte lijn of een schone kromming tekenen); is dit met een tablet zodanig verschilmakend?

dresse

Legacy Member
tekenen en lijnen trekken enzo gaat veel natuurlijker en makkelijker dan met een muis. Surfen en windows stuff enzo vindk nog altijd een beetje makkelijker met muis omdat ge vaak moet swichen tusse toetsenbord en tablet, en das makkelijker met een muis...

Belgianbonzai

Legacy Member
en a5 is wss wel groot genoeg om mee te beginnen, 't is hoe dan ook eerst een tijdje wennen

als ge daarna naar a4 wilt overstapen kan je dat nog altijd

driesel

Legacy Member
Maar A5 lijkt me zo verschrikkelijk klein...of vergis ik mij?
Ik zou het willen gebruiken voor m'n studie Productontwikkeling om een productidee te kunnen schetsen rechtstreeks op PC.

Belgianbonzai

Legacy Member
driesel zei:
Maar A5 lijkt me zo verschrikkelijk klein...of vergis ik mij?
Ik zou het willen gebruiken voor m'n studie Productontwikkeling om een productidee te kunnen schetsen rechtstreeks op PC.

niet echt, ik heb een A6 en dat is idd klein maar 't was maar 15€ dus daar kan je niet voor sukkelen, en ik gebruik het ook niet zo denderend veel...

probeer anders eens eentje te vinden dat je kan lenen eh, dan weet je het direct, en als je er een weekje mee gewerkt hebt kan je dan nog beslissen welke grootte je uiteindelijk wilt.

Of vraag in de winkel als het ok is dat je ze mss na enkele dagen inruilt tegen een groter model.
In meeste winkels heb je toch 7 of 8 dagen inruil garantie op hardware waar ze u dan terug betalen in een bon voor een volgende aankoop daar.

driesel

Legacy Member
Brainbug zei:
niet echt, ik heb een A6 en dat is idd klein maar 't was maar 15€ dus daar kan je niet voor sukkelen, en ik gebruik het ook niet zo denderend veel...

probeer anders eens eentje te vinden dat je kan lenen eh, dan weet je het direct, en als je er een weekje mee gewerkt hebt kan je dan nog beslissen welke grootte je uiteindelijk wilt.

Of vraag in de winkel als het ok is dat je ze mss na enkele dagen inruilt tegen een groter model.
In meeste winkels heb je toch 7 of 8 dagen inruil garantie op hardware waar ze u dan terug betalen in een bon voor een volgende aankoop daar.

Mm, dat brengt mij op ideeën...:D
Is er hier een tablet gebruiker wiens tablet ik eens zou mogen testen (of lenben mits borgsom)?

mvg,
driesel
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan