Archief - Q: foto uitknippen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wrong``

Legacy Member
@debugger ... : de magic wand vindek eerder een magic disaster wand waar je geen controle over hebt! ... maar da's mijn ervaring dan zkr.

CtrlAshDel

Legacy Member
hm ge kunt die wel redelijk goed besturen, AA, continuous, tolerance, en met refine edge sinds CS3 kunt ge ook nog wa goe prutsen, tis handig als ge goede kwaliteitsfotos of plannen wil bewerken, en zonder artifacts zit

DeBuGGeR

Legacy Member
wrong`` zei:
@debugger ... : de magic wand vindek eerder een magic disaster wand waar je geen controle over hebt! ... maar da's mijn ervaring dan zkr.

da was ook ni al te serieus he, zelfs als je het kan gebruiken is er nog altijd nabewerking nodig maar als je met maskers werkt is er geen probleem als je net iets teveel gewist hebt.

maar je kan het wel degelijk controleren, maar idd niet al te precies.

KoenDK

Legacy Member
het gaat hem voor mij over photoshop cs2, sorry als dit niet duidelijk was
een voorbeeld: http://www.hairresources.net/extensionguide/nfoscomm/catalog/images/HairExtensionCover3.jpg

niet gemakkelijk :eek: dus dit is volgens jullie niet meer dan inzoomen (desnoods tot 1200% ofzo) en met de path tool? voor deze foto zou ik dan wel een uurtje of langer bezig zijn denk ik :wtf: en dan betwijfel ik nog of mijn resultaat goed gaat zijn, ik heb altijd het probleem dat het nog steeds opvalt dat die persoon er zo 'uitgeknipt' is :sad:

DieselPower

Legacy Member
Volgens mij is uw bronbestand ooit gescaled geweest, het gaat er altijd uitgeknipt uit zien omdat de lijnen tamelijk jaggy zijn.

TiB0

Legacy Member
Knip het niet-transparante deel van het haar er uit met een path, en reconstrueer daarna de losse haren met de paint tool (best met een tekentablet). Er zijn ook wel haar brushes voor photoshop maar ik betwijfel of je die wel wilt gebruiken :p

Vergroot de foto met laten we zeggen 200%.
Selecteer de meest voorkomende kleur van de haartjes in een bepaalde regio, neem een erg dunne brush met circa 80% opacity en haartjes tekenen maar (in een nieuwe layer die transparant op de originele staat zodat je er ongeveer kan overtekenen)...

Zo zou ik het toch doen :)

TiB0

Legacy Member
DieselPower™ zei:
Volgens mij is uw bronbestand ooit gescaled geweest, het gaat er altijd uitgeknipt uit zien omdat de lijnen tamelijk jaggy zijn.

dat was toch maar een voorbeeld he

dresse

Legacy Member
grappig dat iedereen hier "de beste tool" post.
Er is geen beste tool, elke tool is handig in een bepaalde situatie en enkel met voldoende kennis van elke tool gaat ge goed kunnen beslissen welke tool ge wanneer gebruikt. Zeggen van "magic wand" moet ge gebruiken of "paths" is het beste!! is vrij dwaas. Als de achtergrond bijvoorbeeld fel roze is en er zitten veel kleine gaatjes in het haar waar de achtergrond doorschijnt dan gaat ge met uw paths of uw magic want al niet veel zijn. Dan gebruikt ge daar al beter gewoon de "color select".

Ik wil maar zeggen, ken al uw selecitetools en combineer ze! Soms gebruik ik voor 1 uitknip werkje zowel color select, magic wand, lasso, paths, quick mask... Elke situatie heeft zijn eigen tool die ge best gebruikt. Daarom krijgt ge hier ook zo'n grote variatie aan antwoorden...

tis dus beter dat ge alle mogelijke selectiemethodes is goed gaat bestuderen. Wist ge zo bijvoorbeeld dat ge op 2000% ingezoomd terwijl ge met de lasso aant selecteren zijt nog altijd met spatie uw document kunt verslepen en verder selecteren? Weet ge dat ge met shift en alt enzo kunt werken om selecties bij te voegen of te extracten ofzo? dat selecties op te slaan zijn? Dat een feather achteraf nog toe te voegen is? dat ...
Allemaal basis, maar ik verschiet er elke keer opnieuw van hoeveel mensen eigenlijk niet kunnen selecteren en vreselijk liggen sukkelen met de paar tools die ze kennen...

dendaak

Legacy Member
Moest je er dingen uit kunnen gebruiken, dit komt uit een cursus op school van me.

Aangezicht in de woestijn
- Druk op D voor standaard voor- en achterkleur
- Ga naar het kanalen palet
- Selecteer het rode kanaal in het RGB kanaal
- Dupliceer het rode kanaal (sleep kanaal naar maak nieuw kanaal knop), noem dit kanaal “mijn masker
- Verbeter het contrast op dit kanaal met levels om groot zwart wit contrast te krijgen (Highlights 120, shadows 20, alles met een lichtsterkte van 120 of lichter wordt wit, alles met een lichtsterkte van 20 of donkerder wordt zwart
- Nu moeten we de grijze delen tussen het wit van het haaruiteinde en het wit van het gezicht ook wit krijgen zodat we het gehele gezicht als een volledige selectie in het kanaal kunnen bekomen
- Zorg er met de dodge tool voor dat je een duidelijke zwart wit overgang krijgt tussen de achtergrond en het kapsel
- Selecteer nu op de plaats van de overgang en als daar rechts van met de lasso tool
- Zorg ervoor dat je voor en achtergrondkleur op standaard instellingen staat (wit als voorgrond kleur en zwart als achtergrondkleur) en doe dan een alt-backspace om het geselecteerde deel te vullen met wit
- klik nu in het kanalen pallet op “laad kanaal als selectie” om zo de gehele voorgrond te selecteren
- Plaats nu het gezicht in de afbeelding van de woestijn
- Duplicaar de face laag en hernoem de copy “lightness” en plaats die onder de face laag
- Pas de linear dodge overvloei optie toe op de lightness laag
- Haal de selectie terug op de laag door te ctrl klikken op de face laag
- Maak een laagmasker van de selectie en alt klik dan op het laagmasker om ze te voorschijn te halen in het afbeeldingsvenster
- Nu gaan we het onderste gedeelte van het haar nog wat verbeteren, dit gaan we doen met een gradient selectie in het laagmasker zodat er een rustige natuurlijke overgang is
- We maken deze gradient in het snelmaskermodus om een selectie te maken
- In snelmaskermodus slepen we met een shift een gradient (lineaire gradient
van zwart naar wit, zwart is niet geselecteerd, wit wel) van boven het oog tot iets eronder
- We gaan terug naar de gewone modus om de selectie te bekijken
- We zetten een 30 px gaussian blur op het laagmasker om de overgang van het haar naar de achtergrond nog te verzachten en een natuurlijke doorzichtbaarheid te maken
- We zetten de levels van het laagmasker op 50, 1 , 245 om nog een beter resultaat te krijgen
- Nu gaan we op de woestijnachtergrond een zelfde overgang van scherp naar onscherp maken van boven naar onder met een lens blur van met radius
30
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan