Archief - Q: Aanraders 3D programma's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fixer187

Legacy Member
dresse zei:
staat er ergens uitgelegd. snap het zelf ni zo goe.



al mijn punten zijn boven de 3/20... :unsure: ben ik nu een goede student :wtf:


3.0 komt ongeveer overeen met een +70% student dacht ik...

dresse

Legacy Member
damn. mijn gemiddelde dit jaar was 63% :(

en nee weet ni of er al een c4d layout is voor modo.
is gaan vragen op het modoforum misschien http://forums.luxology.com/discussion/

een lw layout bestaat wel. ma het gevaarlijke is met die layouts da ge gaat denken da ge nog in u oud prog zijt en de voordelen van modo over het hooft gaat zien, die er echt wel voor kunnen zorgen da ge een stuk sneller werkt...
zoals bv rechts klikken op een edge/poly/vertice om naar die mode te gaan...

dJeez

Legacy Member
Je kan momenteel ook DAZ|Studio gratis downloaden, ik weet wel niet wat 't waard is, maar 't ziet er wel leuk uit (ik heb 't hier alvast gedownload voor als 'k eens veeeel tijd heb - na gaan ff andere zaken nog wat voor :p).

Voor raytracing is Persistence of Vision nog steeds een aanrader imho (je zal er wel een modeler voor moeten zoeken).

dJeez

Legacy Member
Holy Paladin zei:
ha povray is da nie waar ze the matrix mee renderden?
Nope, dat was Pixar z'n Renderman. Voor "The Matrix 2" zouden ze naar verluid wel doorgaan met Mental Ray (ook gebruikt voor The Matrix Revolutions en The Matrix Reloaded).

go_ndw zei:
Ik vind dus nergens de trial van 3dsmax hé
En heb je je ogen al eens open gedaan? -> http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index?siteID=123112&id=5659513

Die is dus enkel beschikbaar voor USA & Canada.

TheCrow7

Legacy Member
cooly zei:
Maya Personal Learning Edition is gratis en toch niet te moeilijk om mee te beginnen imo.

Eerste keer dat ik iemand hoor claimen dat Maya niet moeilijk is voor beginners.

Soit, ik hoor veel goede dingen over Cinema4D die hebben een gratis versie in de vorm van een oudere versie.

Belgianbonzai

Legacy Member
TheCrow7 zei:
Soit, ik hoor veel goede dingen over Cinema4D die hebben een gratis versie in de vorm van een oudere versie.

welke? en waar te vinden?

Jixop

Legacy Member
En iemand een mening over Rhinoceros? (www.rhino3d.com)

ik d8 da da gratis was omda we da op school gaan gebruiken en ze ons kei hard zeggen da ze niks instaleren alst betalend is. :unsure: maar kzie enkel evaluation versies of betalend.

en vo de rest... werkt da goe?

Lo_fi

Legacy Member
Beetje vreemd dat jullie dat op school gebruiken daar het een programma is dat enkel nurbs-modeling ondersteunt dacht ik. Misschien toch een beetje beperkend als lesmateriaal?

Wat ik ervan weet is dat het vrij makkelijk te gebruiken is, intuitief ook. Alleen over betaling kan ik je niks vertellen..mijn versie was een beetje illegaal.

LunchBox

Legacy Member
rhino wordt vaak gebruikt in'n opleiding product-design, cerbellum gaat u daar zeker meer over kunnen vertellen maar waar hangt die tegenwoordig toch uit he :(

mundug

Legacy Member
Beetje uitleg met het GPA of grade point average systeem. In vele landen, waaronder de USA, krijg je geen punten op je testen en examens (mid-terms and finals), je krijgt een letter: A, B, C, D of F. Een A is 4.0 points, B = 3.0, C = 2.0, D = 1.0 en F = 0
Het GPA wordt berekend door alle final grades van all vakken van alle semesters die je in je op dit moment in studentencarriere hebt behaald op te tellen en te delen door het aantal vakken dat je in het totaal al hebt afgelegd.

GPA wordt vaak gebruikt voor zaken zoals studentenleningen, verzekeringen voor studenten, etc.

Ik gebruik Maya en Max, dat zijn beide professionele programma's waar je bijna alles mee kan doen. Is ook makkelijk om er goede boeken en online tutorials voor te vinden. Det nadeel is dat je als beginner nogal gemakkelijk overwelmd kunt worden door aal de features.

ZeeraaR

Legacy Member
Brainbug zei:
TheCrow7 zei:
Eerste keer dat ik iemand hoor claimen dat Maya niet moeilijk is voor beginners.

Soit, ik hoor veel goede dingen over Cinema4D die hebben een gratis versie in de vorm van een oudere versie.
welke? en waar te vinden?

Zou ik ook wel willen weten. Ik zie alleen een demo versie staan. Illigale rommel is wel fijn om even te testen, of langer te testen dan je 30 dagen trial, maar als je het werkelijk wil gebruiken voor commerciele doeleinden...

TheCrow7

Legacy Member
Het ging over versie CE 6 en die is blijkbaar niet meer gratis te krijgen. Soit, zoek het maar eens op als jullie mij niet geloven.

@ZeeraaR: Sinds waneer is een oude gratis versie van een programma, illegale rommel ?

Nu over Rhinoceros: Rhino is inderdaad enkel een NURBS modeller, maar wel een van de beste op dat vlak. Vrij uitgebreid, zeer snel en vooral zoals hierboven reeds vermeld het meest interessant voor technische realisaties.

ZeeraaR

Legacy Member
1) illigale rommel is niet tegen jou bedoeld
2) wij moeten toch niet bewijzen dat jij gelijk hebt, het feit dat jij het niet kan bewijzen is al een bewijs voor mij dat ik gelijk heb. AHA. Anayway zal eens kijken voor CE6

TheCrow7

Legacy Member
Ik betwijfel of dat nog gaat lukken aangezien je die versie moest registreren. Je kreeg dus tijdens de installatie een registratiecode toegestuurd.

Typhon`

Legacy Member
weet er iemand een goede render programma?
Ik wil eens iets uit modo renderen...
(liefst trial versie downloadbaar)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan