Archief - Q: 3dsmax > 2de boolean object

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bram

Legacy Member
Oke, ik ben wa aan het prutsen met 3dsmax, kheb op deviantart een tut gelezen, kben daar nu wa mee aant werken, ma kwil iets proberen

Ik heb een torus, waar ik via boolean een stuk heb uitgeknipt, (een cone als operand B) maar nu zou ik die torus eigenlijk nog eens in 2 willen splijten door er een vlak in te maken, en da dan als Operand C ofzo te zetten, ma hoe in godsnaam doek da??? Alsek weer op pick operand B klik, en dan op da vlak, dan gebeurt da wel, ma verdwijnt het gat gecreerd door m'n cone...

Anybody?

fixer187

Legacy Member
de boolean functie kan wel eens wispelturig zijn, dit is in Maya ook.

Maar ik kan je niet verder helpen in max....

Holy Paladin

Legacy Member
als ge boolean doet verandert uw object naar boolean (ipv primitive, of edit poly), die moet ge dan eerst converte naar edit poly ofzo voor ge nieuwe boolean doet

maar boolean zuigt, ge zult het wel merken zeker, leer het best gewoon zelf modellen

lazylegz

Legacy Member
Door gewoon nog eens op de boolean knop te klikken kan je er nog een object bijhangen. Dus niet twee keer achter elkaar op pick object.

Bram

Legacy Member
lazylegz zei:
Door gewoon nog eens op de boolean knop te klikken kan je er nog een object bijhangen. Dus niet twee keer achter elkaar op pick object.
ahaaa, bedankt, khad het ondertss zo opgelost, ma kwas nie zeker of et wel de juste manier was...

iemand tips om hoe te beginnen mee modellen?? want kheb echt geen flauw idee van hoe dak daar mee zou moeten beginnen... de tuts diek al gezien hem zijn gebaseerd op standaard figuren manipuleren (editable poly en dan de puntjes verslepen) ma volgens mij moe het wel nog anders kunne ook zeker?

LunchBox

Legacy Member
ge kunt op vele manieren werken, uiteindelijk gaat het om het resultaat en niet hoe ge'rtoe komt.

belangrijkste is dat je de tools leert gebruiken die bij een bepaald "systeem" (polygonal/nurbs/subdivision surfaces) horen, en dat je dus begrijpt waaruit je werkobject bestaat om het zo op een degelijke manier te manipuleren naar hetgeen je aan't maken bent.

je moet dus niet persé met een "primivief object" (sphere/box) starten, je kan evengoed beginnen met een polygoon te tekenen en daarop voort te bouwen.. of een spline die je dan gaat loften etc etc.

lazylegz

Legacy Member
Op school hebben wij gemodeleerd met box modeling en dan kan je de ruwe figuur maken. Als je die hebt de polygons verslepen.

Handig is als je een foto van de voor en zijkant hebt, dan kan je die op een plane zetten en zo telkens extrudes doen van je box tot de ruwe vorm

En dan een meshsmooth erover ( alst is voor een mens ofzo te modeleren )

Holy Paladin

Legacy Member
gewoon puntjes verslepen das al da ge moe weten :p en 100 manieren om nieuwe puntjes te maken !
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan