Archief - [PROG]Labview labview

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bert1985

Legacy Member
Op school krijg ik Labview.(grafische programeertaal)
De cursus (Labview 7 door Adriaan Brebels) die we daarbij gebruiken is echter niet zo uitgebreid en bevat nauwelijks voorbeeld oefeningen. :sad:

Hierbij is mijn vraag of iemand van jullie dit programma gebruikt enzo ja welke cursus je daarbij gebruikt.

forloRn_

Legacy Member
Geen. Als je wat ervaring hebt met gewone programmeertalen ben je (meestal) wel in staat om de juiste blokjes aan elkaar te rijgen.

Rvl

Legacy Member
wij bij groepT gebruiken gewoon de boek die ge bij de cd koopt en gewoon de help functie. Zelf vind ik het een dom programma. Volgens mij gaat ge er ook nie echt boeken over vinden aangezien elk icoontje al zegt wat het nodig heeft en wat de output is enzo, je moet gewoon het juiste icoontje vinden voor wat je wil maken hier komt het op neer. Wat het belangrijkste is, is dus gewoon "gezond verstand" en problemen goed in deelfasen kunnnen ontleden naar de mogelijke functies die labview heeft.
:offtopic: labview is momenteel terug afgeschaft bij groepT aangezien ze doorhebben dat het een "dom" programma is (naar mijn mening).

forloRn_

Legacy Member
Ha, nog een Groep T'er. Dat ze Labview afgeschaft hebben, daar geloof ik geen fluit van. Misschien kreeg je ondertussen in de bachelorjaren Labview en is dat afgeschaft, maar in de ingenieursjaren Elektronica wordt dat volop gebruikt. Als ICT'er had ik het nodig voor Data-acquisitie en DSP, en OT gebruikt het nog voor andere vakken ook. Als jij liever een C-programma schrijft om een DSP aan te sturen via de seriële poort, doe gerust hoor, maar ik doe dat met Labview in een fractie van de tijd, met grafiekjes en een mooie GUI erbij.

Rvl

Legacy Member
Wij hadde da nog nodig in 2eBAC voor die "robot" te maken met daq maar in 1e BAC krijgen ze het toch niet meer, die krijgen nu microsoft access. Nuja ik maak gewoon niet graag iets met labview, ben niet zo voor die methodes maar het is inderdaad sneller om hier iets mee te maken dan met een c-programma.
edit: alhoewel wij hebben het voor DAQ ook nog redelijk veel gebruikt dus tzal inderdaad wel fout zijn da het is afgeschaft. Misschien dat ze in 1e BAC dat gewoon nog nie zien en pas 2eBAC aangezien ze nog steeds alles zitte te verandere in de Bachelor opleidingen, wa dus nie handig is voor iaj'er :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan