Joriz zei:
toen ik echter verder las viel ik bijna achter over. Er staan op internet honderden artikels om java en .NET met elkaar te vergelijken: benchmarks, integratie, platformen en dan kom jij aan met volgende stellingen
kom doe es niet onozel. .NET is een stukje jonger en de community is echt nog wel een stukje kleiner dan die van Java. Zeker als het gaat over problemen die je niet elke beginner tegen komt, ben je in Java veel sneller geholpen.
Joriz zei:
terwijl je zelf zegt ervaring te hebben:
daar kom ik seves op terug.
Joriz zei:
- Java heeft als grote voordeel een enorm goeie API met uitgebreidde user support (= problemen zijn sneller opgelost) && standaard API is kaka: je zou kunnen zeggen dat het .NET framework niet echt standaard veel classes heeft en dat msdn geen goeie uitleg geeft en dat er geen communities zijn zoals gotdotnet en andere. Als je het zo zegt mag je een volwassen conclusie trekken zoals: standaard api is kaka. (dat was dus sarcastisch)
sorry ik gebruiktte verkeerde woord, ik had het over de informatie van de API's. msdn is gewoon 1 rotte boel zonder examples en weinig info. Bij java is dat toch wel een pak verschillend ! Da's een volwassen conclusie ja.
Joriz zei:
- Java is robuust: java is robuust.. hier heb ik wat zitten op denken, toen maar google geraadpleegd en toen kwam ik op dit uit:
het verschil met C# ivm robuustheid? geen verschil dus
true, met robuust bedoel ik dat je er vanuit kan gaan dat Java over de gehele lijn een oplossing zal bieden en dus vrij betrouwbaar is op dat vlak.
Joriz zei:
GUI is moeilijker te maken: moeilijker ok, maar dit is naar het schijnt stukken verbeterd met de nieuwe ontwikkelingstools.
een beetje, maar ik maak in java nog liever met de hand. Die nieuwe tools staan toch nog niet op punt en kunnen in de verste verte niet tippen een VS .net...
Joriz zei:
VS .NET 2005: goede editor, zeker, vooral door de integratie van verschillende andere applicaties er in, maar ook 2003 is krachtige tool.
Heb ik beweerd van niet ? VS 2005 is gewoon beter dan 2003, da zie je meteen...
Joriz zei:
Sommige delen zijn complexer: ok, maar sommige delen zijn complexer in java (communicatie tss threads was idd niet goed uitgewerkt)
is wel goed uitgewerkt, maar is gewoon complexer.
Joriz zei:
wat ik me nu natuurlijk afvraag: wat is je ervaring? school programmeer ervaring? want persoonlijk vind ik .NET en java verder gaan dan programmeren... het heeft ook te maken met integratie naar andere systemen en zo verder.
Heb ik ergens beweerd dat .NET en java niet verder gaan dan programmeren ? Het zijn frameworks, ze omvatten veeel meer dan een beetje programma's alleen...
Mijn ervaring ? euhm 3de jaar academische bachelor informatica.
Reeds gewerkt met op vlak van frameworks en programmeertalen : java (de webkant JSP, heleboel java apps (gaande van speechAPI's, webcomponents, webservices, ... tot gemakkelijkere standaard dingen als recursie en imperatieve programma's) , applicaties voor javaTV (met MHP) voor digiTV, ...) , vrij uitgebreidde ervaring met C, C++ (QT,MFC), C#.NET (ASP en ASP.NET),... Da'st zo'n beetje op dat vlak, alle dingen als OpenGL en webgebasseerde dingen (SOAP,XSLT,JAVA RMI,...) enzo achterwegen gelaten...Ohja VB enzo heb ik ooit nog wel gedaan toen ik wat jonger was...