Archief - [PROG] (VB.NET) Klasgemiddelde berekenen ;>

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Krueger

Legacy Member
DaJackal zei:
k
en nu in VB.net code :P want kan der nie helemaal aan uit :)
(pfft ga hier nog moeite mee hebben vant jaar)
De for lus heb je al. Het inlezen ook.
Dus het "moeilijkste" gedeelte heb je al.
Het enige wat je nog moet doen is die optelling, en op het einde de deling. En als je dat niet lukt, tjah, dan voorspel ik ook dat je moeilijkheden zal hebben dit jaar. (en daar moet je niet Nostradamus voor noemen)

Da Turtle

Legacy Member
DaJackal zei:
(pfft ga hier nog moeite mee hebben vant jaar)
Daar heb je gelijk in, als je daar nog nie aan uit kunt heb je inderdaad een probleem. Ik zou eens iemand persoonlijk vragen om et uit te leggen. Programmeren is ZEER opbouwend, ALLES heeft met de basis te maken, en als je deze niet snapt, zal je niets snappen, er is nooit iets waar je opnieuw begint ofzo da je 't kan inhalen, echt alles hangt vast aan het begin.

dJeez

Legacy Member
DaJackal zei:
pfft ga hier nog moeite mee hebben vant jaar
Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat je motivatie dan wel was om deze richting te kiezen? Als je niet over een (soms zelfs meer dan) gezonde dosis logisch inzicht beschikt kan je misschien beter een andere richting kiezen.

Probeer altijd het probleem op te splitsen in deelproblemen, en los die dan stuk voor stuk op (desnoods puur wiskundig ff op een papiertje). Misschien helpt dat, zo niet vrees ik het ergste.

EmP

Legacy Member
Code:
Sub Main()
        'declaratie variabelen
        Dim decResultaat, decKlasGemiddelde As Decimal
        Dim intAantalStudenten, intTeller As Integer

        'aantal studenten opvragen
        Console.Write("Hoeveel studenten zitten er in de klas? ")
        intAantalStudenten = Console.ReadLine
        Console.WriteLine()

        'resultaten opvragen
        For intTeller = 1 To intAantalStudenten
            Console.Write("Geef resultaat " & intTeller & " in: ")
            decResultaat += Console.ReadLine

        Next
        'formule klasgemiddelde
decKlasGemiddelde = decResultaat / intAantalStudenten
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan