Archief - Post: Wdyspt? (What did you shoot/process today?)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Typhon`

Legacy Member
img0914239rr.jpg

Minder geel, na aanraden van floyd:
img0914235rw.jpg

Na de 2de bewerking:
img0914242nr.jpg

Floyd

Legacy Member
Nice, staat me erg aan. Heerlijke compositie, vooral met het onderbroken blauw van die rivier en het hekje dat je naar de mooie boom leidt.
Eventueel eens proberen met groen dat wat minder geel is? Maar dat is maar een voorstel, ben niet zeker of het ook echt beter zou worden.

Typhon`

Legacy Member
heb wat meer blauw toegevoegd met variations, zo beter?
(het is subtiel gedaan).

Floyd

Legacy Member
Ik zie een verschil en het ik vind het in ieder geval al beter, maar wat ik bedoelde was (bv via selective color) het groen aanpakken en wat groener maken, minder geel en mss minder cyaan. Daar kan je dan ook nog het geel aanpassen en dat wat minder geel maken.

Typhon`

Legacy Member
bewerking done.
Natuurlijk was het gras daar zo geel-achtig hé, het staat allemaal met die kleur op mijn foto's dusja :).
TIP: om beter het verschil te zien: open 2 nieuwe browservensters en plak de url erin, en switch dan.

Floyd

Legacy Member
Natuurlijk was het gras daar zo geel-achtig hé, het staat allemaal met die kleur op mijn foto's dusja.
Tja maar ga je voor een zo getrouw mogelijke weergave van de werkelijkheid of gebruik je die werkelijkheid om een zo sterk mogelijk fotografisch beeld te verkrijgen? Kan lang en veel gediscussieerd over worden, maar ik kies denk ik toch voor het laatste ;).
Ik dat is doen, na elkaar bekijken.

edit: bekeken: inderdaad, naar mijn gevoel is de laatste de beste. Uiteraard zijn we al een tijdje bezig over iets kleins, de foto op zich is natuurlijk dik in orde en dat mag herhaald worden.

Floyd

Legacy Member
Vandaag bewerkt, een maandje geleden getrokken (uit dezelfde serie als de vorige):

kenneth2.jpg


kenneth3.jpg

Floyd

Legacy Member
Als 't voor zwam is kan ik er niets op zeggen, sorry. Principes, ge kent dat. Of misschien net niet.

edraket

Legacy Member
Floyd zei:
Als 't voor zwam is kan ik er niets op zeggen, sorry. Principes, ge kent dat. Of misschien net niet.

en wat voor een comment is da :/
omdat het woord zwam in mijn post staat, ist nie goed genoeg?
Ik snap u redenering toch niet...
Hou u gewoon tot de foto, verder moet ik niets horen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan