Archief - Post: Wdyspt? (What did you shoot/process today?)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

guRuh

Legacy Member
Naar voorbeeld van de DPReview fora: de enige WDYSPT? thread!

Voor diegenen die het concept niet kennen, "WDYSPT?" staat voor:
"What did you shoot/process today" ?

Ik zou zeggen: 1 foto per post?

Start posting!

guRuh

dresse

Legacy Member
heb het er maar tussen haakjes bijgeschreven, aangezien volgens mij niemandd die afkorting kent :)

Holy Paladin

Legacy Member
ik vermoed dat shoot voor fotos is en process voor al de rest

Lo_fi

Legacy Member
Vroeg het me ook af.. Ofwel staat shoot voor het in gang zijnde jachtseizoen en process voor..al de rest. In dat geval : Een zeer spannende conversie van een nieuwe sharepoint-skin op een intranet. Konijnen : 0. Champagnekurken : ik weet het straks te zeggen.

LunchBox

Legacy Member
micha heeft z'n champieter al getest vo de feestdagen binnekort :)

Typhon`

Legacy Member
Ik snap niet echt het concept 100%, sorry moest ik het verkeerd ophebben.
Gisteren nog eens wat geprutst aan foto's van deze zomer, wat vinden jullie van deze?

testje6rp.jpg

- gradient map
- contrast/brightness
- klein beetje verscherpt

Ook zit ik met de vraag: Wat vinden jullie een goede kader?
Kwestie van dikte, kleur, omlijning....

Ok klein discussievraagje: Zijn jullie pro of contra bij het behouden van de fotogrootte (3/2 of 4/3)?

Deze is wat gecropt....
(oh jah, blauwe kleur van forum verknoeit het wat)

Floyd

Legacy Member
Ik vond het origineel (als ik mij goed herinner) toch beter denk ik, Typhon. Ik dacht dat je die mét kleur had gepost?
De kader vind ik ok, al mag die "Typhon" nog wat minder opaak ;)
De fotoverhouding maakt mij niet echt uit, ik crop zo dat ik de meest bevredigende compositie heb. Met formaat en verhoudingen van zijden houd ik geen rekening.

Dan, wat ik gisteren bewerkt heb (minieme bewerking, enkel kleine crop en verkleind):

kenneth.jpg


(voor www.xlair.be/blog.php)

guRuh

Legacy Member
Voila das dus de bedoeling, foto posten, comment krijgen etc.

Floyd: iets meer ruimte boven mss, lichtinval is :niceone:

Typhon: mss iets meer naar links croppen dat weggeltje beter uit komt, en de donkere rechterkant verdwijnt

Ironpole

Legacy Member
Lucht%200032.jpg


Ik zag het uit m'n raam en heb er een foto van genomen, vond het wel mooi.

guRuh

Legacy Member
Toch iets té veel luht, voor de rest wel schoon natuurlijk.

Spijtig van de ruis... :x

DieselPower

Legacy Member
logo_egress.gif

sebiet nog een paar perspectief tekeningen voor men beoordeling tekenen van morgen

Ironpole

Legacy Member
guRuh zei:
Toch iets té veel luht, voor de rest wel schoon natuurlijk.

Spijtig van de ruis... :x


Ik heb nog een foto die horizontaal is genomen, maar dan zie je huizen onder in de donkere. Dat vind ik persoonlijk écht lelijk als ge dan een stukske van de natuur zit te fotograferen dat er dan een paar domme garages vanonder staan :p .

En van die ruis, ik weet het, het is maar een 's zondags digicammeke van den Aldi :p . We zullen er eens ne fatsoenlijke moeten kopen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan