Archief - PHP: Zelfstudie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Timmos

Legacy Member
Hallo,

ik zou deze vakantie mij wat willen bezighouden met XHTML, PHP ed goed onder de knie te krijgen. Ik doe informatica aan UGent maar zulke praktische dingen zien wij eigenlijk echt niet uitgebreid genoeg.

Ik ben nu al door een tutorial van PHP aan het gaan, maar mijn server van skynet ondersteunt dat blijkbaar niet.

Zou het mogelijk zijn PHP te installeren op dergelijke webspace-server, of zou ik het op mijn eigen pc kunnen installeren (dan moet ik niet uploaden om te testen :p)?

Alvast bedankt :)

Timmos

Legacy Member
Wow nice, had ik nog nooit van gehoord. Dit is dus een soort server-simulator?

Bartel

Legacy Member
Neen, het is geen simulator :)
Het is gewoon een server. Maar daardoor kan je idd makkelijk php files openen en verwerken op je eigen pc :).

Timmos

Legacy Member
En kunnen andere mensen dan mijn 'site' (:p) bezoeken die op mijn pc staat (mits poorten open te zetten of zoiets)?

Bartel

Legacy Member
Timmos zei:
En kunnen andere mensen dan mijn 'site' (:p) bezoeken die op mijn pc staat (mits poorten open te zetten of zoiets)?

Jupjup :)

Wamp= Apache (html server) + php (php files kunnen lezen) + mysql (databases in combinatie met php)

Tyfius

Legacy Member
Ja, maar thuis hosten is niet meteen iets wat je wil doen voor een grote site natuurlijk.

Lees ook de sticky's op dit forum eens na, daar staan een aantal links in naar tutorials. Daarnaast is er 1 gouden regel. Kijk op php.net alvorens een vraag te stellen. Daar staat elke functie uitgelegd en in bijna alle gevallen zijn er user comments met voorbeelden te vinden.

Smokyke

Legacy Member
Timmos zei:
En kunnen andere mensen dan mijn 'site' (:p) bezoeken die op mijn pc staat (mits poorten open te zetten of zoiets)?

Ja das leuk, je zet je poort open en dan met zo'n tooltje kan je ervoor zorgen dat een bepaald adres altijd naar jouw ipadres gaat. Echt handig, de naam ben ik even kwijt...

Zir0h

Legacy Member
Smokyke zei:
Ja das leuk, je zet je poort open en dan met zo'n tooltje kan je ervoor zorgen dat een bepaald adres altijd naar jouw ipadres gaat. Echt handig, de naam ben ik even kwijt...

no-ip
dyndns
enz..

Tyfius

Legacy Member
The_Assman zei:
no-ip
dyndns
enz..
Inderdaad.

Bij mij zit dat trouwens in mijn router. Die regelt dat dan automatisch en hoef ik nergens iets anders in te stellen of extra software te gebruiken.

Gogeta

Legacy Member
er is ooknog overal free hosting te vinden, die ook meestal php/mysql aanbieden :)

yaris

Legacy Member
The_Assman zei:
no-ip
dyndns
enz..

Met dommel cityconnect heb ik een statisch ip :-).
Hosten is iets dat je best enkel doet voor wat testing als je er niet genoeg van afkent. Een hoster heeft de kennis in huis ivm security.

Smokyke

Legacy Member
Ik heb eigenlijk veel liever een dynamisch ip-adres. Maarja statisch is wel handig als je je computer als server gebruikt. Anyways als je naar wat PHP artikels zoekt.

Zir0h

Legacy Member
yaris zei:
Met dommel cityconnect heb ik een statisch ip :-).
Hosten is iets dat je best enkel doet voor wat testing als je er niet genoeg van afkent. Een hoster heeft de kennis in huis ivm security.

Very nice, bij Telenet Turbo heb ik dit (tegen mijn zin) ook. :)

Tyfius

Legacy Member
The_Assman zei:
Very nice, bij Telenet Turbo heb ik dit (tegen mijn zin) ook. :)
Wie heeft jou dat wijsgemaakt.

Bij elke Telenet aansluiting kan je vrij lang hetzelfde adres behouden. Er is geen IP reset na 48 uur zoals met de meeste ADSL aansluitingen het geval is, maar als jij je Telenet modem een tijdje uit trekt zul je 9/10 toch een ander IP adres krijgen.

Bij de business packs, daar zit wel een statisch IP adres bij.

Zir0h

Legacy Member
Tyfius zei:
Wie heeft jou dat wijsgemaakt.

Bij elke Telenet aansluiting kan je vrij lang hetzelfde adres behouden. Er is geen IP reset na 48 uur zoals met de meeste ADSL aansluitingen het geval is, maar als jij je Telenet modem een tijdje uit trekt zul je 9/10 toch een ander IP adres krijgen.

Bij de business packs, daar zit wel een statisch IP adres bij.

Niemand heeft mij dit wijsgemaakt, ik zie zelf ook dat mijn ip een aantal maanden hetzelfde blijft. Maar we gaan hier niet verder over zagen, het helpt alleen deze thread om zeep. ;)

killgore

Legacy Member
zet je je router/pc (wat er ook rechtstreeks op de kabel zit) soms eens uit?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan