Archief - PHP: weten of een mail verstuurd is

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fromalk

Legacy Member
Hallo allemaal,

ik heb zonet een script gemaakt om een mail met activatie code te verzenden naar mijn gebruikers. Het gaat hierbij om een html e-mail.

ik krijg geen php errors terug ofzo maar krijg ook geen mail aan.
Vervolgens heb ik de mail naar verschillende adressen op verschillende servers proberen te sturen maar nergens komt de mail aan.

Is er dus een concrete manier om te weten of de mail wel degelijk verzonden is?

MVG Stijn

[HBV]-=XortioN=-

Legacy Member
in php heb ik het nooit gedaan, maar ik heb wel een soort outlook gemaakt in C#.
En ik weet uit ervaring dat je best als afzender van mail adres geen @hotmail.com e.d. neemt omdat deze geblocked worden door de smtp server (tegen spam e.d.).
Misschien dat het daar aan ligt? Want uiteindelijk zal uw smtp server de request succesvol aanvaarden, wat er achteraf met deze maik gebeurd krijg je niet te weten. Dus of die effectief afgeleverd wordt kan je op geen enkele manier opvragen dacht ik :)

Uiteraard kan het met php wel anders liggen... Maar misschien is die @hotmail wel de reden?

RpR

Legacy Member
Kan aan uw smtp server liggen.
Wat doet php.
Hij zend de mail naar de smtp. De smtp aanvaard de mail en zet hem in qeue om te verzenden. Wanneer het niet lukt blijft hij proberen.

Kan je het script tonen?

BloodSeaker

Legacy Member
Je moet kijken wa het afzender adres is.

Bvb, je verstuurt je mail vanuit PHP vanop het domein www.ditbenekikke.be maar het afzender adres dat je invult is [email protected]

De ontvangende SMTP gaat dan mogelijk het afzender adres verifieren door te vergelijken met hte domein vanwaar de mail komt. Vermits dat in bovenstaand geval verschillend, wordt de mail weggekieperd.


Er zijn natuurlijk veel meer mogelijk oorzaken, maar dat kan er 1 van zijn.

Accordis

Legacy Member
Ik dacht dat je dat kon zien bij DirectAdmin.
Je kan ze zelfs nog annuleren als je wilt.

fromalk

Legacy Member
ligt inderdaad aan de smtp server (adres was geen probleem) blijkbaar is de config mis, kan namelijk van uit geen enkele site (waar dat anders wel werkt) mails sturen. Komt wellicht door de update gisteren :)

bedankt allemaal
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan