Archief - Photobattle 3: Nostalgie/Melancholie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TiB0

Legacy Member
Ahnee? :cry: Kan je ergens misschien ook gewoon filmrolletjes naar negatieven laten ontwikkelen?

('t scheelt heel veel in de prijs als ik me simpelweg een tweedehands 35mm filmscanner aanschaf zodat ik toch nog full control heb over welke foto's ik print en welke niet, kleur, ...)

Of zou ik toch maar terug naar m'n crappy digitaal toestel gaan (een versleten Finepix 6900).
Hoewel het zoveel minder charmant is dan een analoog toestel he :D

Joeri

Legacy Member
Analoog is gewoon morsdood...:unsure:

Daarom dat het natuurlijk wel leuk kon zijn voor dit onderwerp:)

TiB0

Legacy Member
en het was dus ook daarom dat ik m'n analoge nog eens vanonder het stof haalde, maar nu ben ik terug een beetje verliefd :cry:

DieselPower

Legacy Member
TiB0 zei:
en het was dus ook daarom dat ik m'n analoge nog eens vanonder het stof haalde, maar nu ben ik terug een beetje verliefd :cry:
Dat is toch veel te duur man :p

m-be

Legacy Member
TiB0 zei:
Ahnee? :cry: Kan je ergens misschien ook gewoon filmrolletjes naar negatieven laten ontwikkelen?

('t scheelt heel veel in de prijs als ik me simpelweg een tweedehands 35mm filmscanner aanschaf zodat ik toch nog full control heb over welke foto's ik print en welke niet, kleur, ...)

Of zou ik toch maar terug naar m'n crappy digitaal toestel gaan (een versleten Finepix 6900).
Hoewel het zoveel minder charmant is dan een analoog toestel he :D

normaal kunt ge da in zowat elk fotolabo :) Gewoon zorgen da ze op die fotozak "Develop Only" of iets dergelijk aankruisen of eventueel opschrijven in het opmerkingenvakje.

Joeri

Legacy Member
Nog 2,5 uur, ontwikkelen gaat dus niet meer lukken vrees ik Tibo.
Een foto van een analoog toestel (als in: het toestel als onderwerp, om geen verwarring te veroorzaken) kan voor sommigen hier misschien ook wel nostalgische gevoelens oproepen he, nu je het toch bij he hebt liggen ;)

Floyd

Legacy Member
Als je ze gewoon laat ontwikkelen tot negatieven is het niet zo duur meer. Of je kan ze gewoon zelf ontwikkelen? Een volledig (en dan echt wel volledig) lichtdichte kamer maken, ontwikkelingspodje en wat productjes kopen en je bent vertrokken. Op die manier heb ik deze foto's ook gemaakt. De ontwikkeling mislukt soms half, maar dat maakt het soms juist extra cool imo :)

Joeri

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
Ik ben ook wel akkoord! Wat ook wel leuk zou zijn, en miss ook goed voor de motivatie, zijn prijzen. Wie weet kunnen we wel sponsors te pakken krijgen die ons een kleinigheidje kunnen voorzien als prijs van de battle voor de winnaar. Of eventueel kunnen we eens een keertje knipogen naar telenet? (een maand gratis internet voor de winnaar :p).

Materialist ;)
Liefde en respect van de hele community na een overwinning, is dat niet voldoende als prijs?:applause::unsure:

Goh, zoiets zou de motivatie wel omhoog kunnen krijgen, maar het lijkt me vrij onmogelijk zoiets geregeld te krijgen. Zeker niet voor zo'n kleine community als deze.
Net als vorige keer is het aantal inzendingen vrij klein, en daarom wil ik al eens een poging doen met het voorstel dat ik hier eerder deed. Eens kijken of dat wat beterschap biedt.

Anyway, den boel gaat hier dicht en de voting staat sebiet online!

dresse

Legacy Member
al veel battle initiatieven zien passeren met wilde sponsor plannen enzo... Nog niet veel zien slagen...
Dat van mistabeen indertijd was mooi gestart, maar ineens was het gedaan precies... :(

Dakantochnie

Legacy Member
dresse zei:
al veel battle initiatieven zien passeren met wilde sponsor plannen enzo... Nog niet veel zien slagen...
Dat van mistabeen indertijd was mooi gestart, maar ineens was het gedaan precies... :(
Ik ben er van overtuigd dat 9lives best wel wil sponsoren, maar dan vrees ik dat daar iets tegenover zal moeten staan. Daar is al eens over gesproken trouwens...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan