Archief - Photobattle 3: Nostalgie/Melancholie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Joeri

Legacy Member
Voila, de vorige battle is afgelopen, tijd voor een nieuwe.

Het thema deze keer is nostalgie & melancholie. Ik denk dat iedereen voor zichzelf wel kan invullen wat hij/zij hieronder verstaat.

Werkwijze net als vorige keer: inzendingen uploaden en naar mij pm'en, of moest je niet over uploadruimte beschikken in pm mijn e-mail vragen en je inzending doormailen.

Deadline: Woensdag 6 augustus 23u59m59s
Ook blijf ik graag suggesties voor nieuwe thema's in m'n inbox zien vallen.

Good luck and have fun!

Chibiboy

Legacy Member
Up hiermee, komaan mensen, nog maar vier daagjes :o Wist niet eens dat het hier al bezig was, de nostalgie.

EDIT
Misschien als nieuwe thema iets in de zin van natuurtaferelen? I'm talking rain, sunrise, sunset, sun, storm, lightning, the whole nine yards. Genoeg variatie te vinden daarin, en men moet moeite doen om er in uit te blinken.

Mr. Humphries

Legacy Member
Haja, dat is juist, man man, deze keer ga ik toch voor een betere foto gaan :)

TiB0

Legacy Member
Alright, voor de gelegenheid m'n analoog toestel nog eens bovengehaald :)



(Cross processing is me iets te fake :tongue:)

TiB0

Legacy Member
DieselPower™;10408289 zei:
Komt nochtans uit de donkere kamer...

Ik bedoel de illustere vorm van cross processing waarbij er (een beetje wanhopig) word geprobeerd een digitale foto er analoog uit te laten zien...

Soms werkt het wel, echter! Analoog is wel een pak duurder (en moeilijker), tenzij je een 35mm filmscanner hebt ofzo.

MaVaCa

Legacy Member
Man, waarom mis ik altijd de aankondigingen van deze Battle's... Zal proberen om nog een foto in te sturen voor de deadline. Afhankelijk hoe druk ik het de volgende 3 dagen heb.

TiB0

Legacy Member
Pfft, ik denk niet dat het er nog van zal komen, ik probeer al een halfuur dat filmrolleke open te prullen om de negatieven in te kunnen scannen.

Heeft iemand hier ervaring mee en/of is dit überhaubt wel mogelijk?

Anders moeten ze naar de kruidvat, dan zie je ze pas binnen een hele lange tijd :sad:

Joeri

Legacy Member
TiBo, let wel op dat je je negatieven niet overbelicht he, ik hoop dat je heel je operatie doet in een donkere ruimte ipv in volle zon in je tuin ofzo ;)

----------------------------------------------------------------------
Ik zou trouwens de meningen eens willen horen van wat andere mensen voor enkele veranderingen in het battle-systeem:
Aantal inzendingen is tot hier toe altijd zeer klein geweest, dikwijls doordat mensen klagen dat ze te weinig tijd hebben, of de aankondiging hebben gemist. Nu was ik aan het denken om de battles wat minder frequent te doen, gewoon op maandelijkse basis, volgens volgend schema:

-1/1: bekendmaking opdracht, inzendingen moeten binnen zijn gedurende de maand. In de opdrachtthread loopt naast de vermelding van de huidige opdracht, ook de voting en voorstellen voor volgende opdracht.
-30 of 31/1: Laatste dag voor de inzendingen
-1/2: 2 nieuwe threads, een met de voting op de foto's van vorige maand die pakweg een week loopt. De andere bevat de nieuwe opdracht voor deze maand, en terug de voting voor het thema de volgende maand.

Zo kunnen de 2 problemen (aankondiging gemist + te weinig tijd) aangepakt worden, want er zit een vaste regelmaat/datum in de opdrachten, en er is veel meer tijd per battle, wat zowel kwaliteit als kwantiteit van de inzendingen kan bevorderen. Eventueel kan er ook een mailinglist gemaakt worden voor nieuwe inzendingen, zodat geinteresseerden een PM ontvangen bij de start van een nieuwe opdracht.

Opinions?

Mr. Humphries

Legacy Member
Ik ben ook wel akkoord! Wat ook wel leuk zou zijn, en miss ook goed voor de motivatie, zijn prijzen. Wie weet kunnen we wel sponsors te pakken krijgen die ons een kleinigheidje kunnen voorzien als prijs van de battle voor de winnaar. Of eventueel kunnen we eens een keertje knipogen naar telenet? (een maand gratis internet voor de winnaar :p).

Xo0

Legacy Member
TiB0 zei:
Pfft, ik denk niet dat het er nog van zal komen, ik probeer al een halfuur dat filmrolleke open te prullen om de negatieven in te kunnen scannen.

Heeft iemand hier ervaring mee en/of is dit überhaubt wel mogelijk?

Anders moeten ze naar de kruidvat, dan zie je ze pas binnen een hele lange tijd :sad:

Uh, die film moet wel nog eerst ontwikkeld worden hé.. :confused:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan