Archief - OTHER: Nono - kritiek gewenst

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

0n3Liner

Legacy Member
ik heb de pest aan al die "blog style" (de nieuwe rage) layouts, doortrekken die handel...

iets constructief: zet die vertical buttons mss eens horizontaal...

zabulus

Legacy Member
die rechtse uitlijning zint mij eigenlijk helemaal ni, das gek, die buttons staan ook zo gek :)

Vintage Hifi

Legacy Member
De rechtse uitlijning is hatelijk. De site is typisch blog zoals ondertussen al weer 5.000.000 andere sites. Wat is dat toch met webdesign en hypes? Vreselijk.

Rvl

Legacy Member
Aangezien de meeste hier wel veel commentaar kunnen geven maar hun webdesign skills soms minder goed zijn of zelfs beneden alle pijl zou ik toch beginnen fileteren in commentaar:). Nietemin zijn er wel wat fouten in de layout gemaakt (volgens mij).
1. Je hebt rekening gehouden met 800*600 resolutie maar in 1024*768 resolutie vind ik de uitlijning toch niet zo geslaagd.
2. De content bevindt zich nogal "zwevend" op je browser (vooral in 1024*768). Ik zou duidelijk afbakenen waar je content komt (mssh wat met bg en border colors spelen) want zo vind ik er toch niet zo veel aan.
3. gebruik van kleuren relatief goed (wat feller groen zou ook wel goed passen hier)
4. De zoekfunctie lijkt me nogal nutteloos op het eerste zicht. Naar wat zou ik moeten zoeken? Ik krijg hier op het eerste zicht geen informatie over.
5. De link om terug naar "top of page" te gaan werkt over heel de div en niet alleen bij de image, aanpassen dus.

Er zit wel veel potentieel in de site maar het moet er volgens mij gewoon nog uitkomen. Misschien iets te snel over het design heen gegaan

Vintage Hifi

Legacy Member
cs_Rvl zei:
Aangezien de meeste hier wel veel commentaar kunnen geven maar hun webdesign skills soms minder goed zijn of zelfs beneden alle pijl zou ik toch beginnen fileteren in commentaar:).
Hihi, wat een grappige comment. Wie moet de site gaan bezoeken? Webdesigners of gewone mensen? Juist ja. En als "webdesigners" (zij het goede of slechte) al commentaar hebben op de functionaliteit, wat zal het dan zijn voor de gewone bezoeker?

Enfin, ik vind die comment enorm hautain overkomen en vreselijk ongepast. Denk in het vervolg twee keer na voor je zoiets neerschrijft.

Lo_fi

Legacy Member
Iedereen kan op zich een oordeel geven over wat hij leuk of minder leuk vindt aan een site/ ontwerp. Je hoeft er geen diploma in webdesign, kunstgeschiedenis of vormgeving voor te hebben. Iedere bezoeker kan je na een 5 tal minuten door je site browsen vertellen wat hij/zij denkt over de leesbaarheid, de manier van navigeren, de sfeer, de stijl, etc.. Dat is de basis van usability-onderzoek trouwens: een gerichte steekproef bij het doelpubliek, met als doel duidelijke tekortkomingen bloot te leggen.

Waar cs_Rvl een punt kan hebben is het 'advies' dat iedereen meent te moeten geven. Er is een duidelijk verschil tussen een 'mening' en 'gevoel', die bij elke bezoeker even verschillend maar telkens relevant is en de 'oplossing' die dan altijd volgt en vaak totaal naast de kwestie is. Ik verwacht van de doorsneebezoeker-met-mening geen advies of oplossingen maar een mening waarmee ik rekening kan houden bij het zoeken naar een oplossing.

Iedereen is dus vrij om z'n mening te geven of z'n gevoel te laten spreken ('is precies moeilijk leesbaar', 'ik vond m'n weg niet', 'verwarrend', 'grappig', 'saai', etc..) maar laat het aandragen van oplossingen beperkt blijven tot de personen die effectief iets snappen van de materie en wat ervaring hebben met de problemen die de poster heeft. Dat bespaart veel tijd en moeite.

el73

Legacy Member
OK, dus we gaan proberen om een blog geen "blogdesign" te geven. Rechtse uitlijning is blijkbaar ook een probleem, de site zal worden gecentreerd.

Ik zal bij het zoeken ook aangeven naar wat je eventueel kan zoeken (het domein). De link om terug naar boven te gaan heb ik met opzet over de hele div geplaatst. Zodat je niet net op de afbeelding moet komen om te kunnen klikken. Ik heb ook al gemerkt dat dit in sommige omstandigheden kan leiden tot het klikken op een verkeerde link.

Bedankt voor de commentaar. Verdere opmerkingen zijn meer dan welkom.

tikketim

Legacy Member
dat rechtse menuutje is moeilijk te gebruiken (yesyes , bookmar , ... )
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan