Archief - Opzeggen abbo?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Catscratch

Legacy Member
Ik heb al enkele jaren mijn domein www.mirrorshades.be + hosting bij Speedpacket.com. Door de jaren is de service ronduit slecht geworden.

Als ge een subdomein aanmaakte, werd het niet geactiveerd. Ik heb er verschillende mails voor gestuurd en't enigste resultaat is dat er automatisch een ticket wordt aangemaakt dat maanden open blijft staan (en nu dus nog).

Ik heb dan ook een email gestuurd naar speedpacket om mijn diensten op te zeggen. Resultaat: juist ja, een ticket dat nu al een weken open staat.

Laatste optie was hun 070 nummer bellen die op de website staat. Derjuist gebeld: "Dit nummer is niet in gebruik."

Ik betaal 3-maandelijks en heb nu een email gekregen om te betalen voor de volgende 3 maanden. Ik heb dat uiteraard niet gedaan, en m'n hosting is offline momenteel.

Ik wil gewoon nu overgaan naar een andere hostingfirma. Ik heb m'n backups gemaakt en voor mijn part mogen ze stikken. De domeinnaam staat (gelukkig) op mijn naam, dus verhuizen zal geen probleem zijn.

Maar kunnen die mannen mij iets maken achteraf? Dat ik nu mijn rekeningen zogezegd niet betaal?

Moby

Legacy Member
Als je het legaal beziet moet je je contract eens nalezen. Daar zal normaal gezien wel een clausule in staan dat je X aantal tijd op voorhand via aangetekend schrijven dient op te zeggen.

Als ze zelf zo'n fouten maken, moet je ze in principe "in gebreken stellen". Daarmee geef je aan dat ze de fout in gaan aanzake jullie overéénkomst. Als daar geen gevolg aangegeven wordt, dan kan je het contract eventueel éénzijdig verbreken.

Dat is zo wat mijn ervaring in bad situations. Let hier wel op, 'k ben geen jurist, dus voor 100% correct advies kan je je oor daar best eens ten luisteren leggen.

Hier moet ik wel zeggen dat een zakenman in zo'n situatie snel een kosten/baten analyse (in zijn hoofd) en tot de conclusie zal komen dat het hem meer kost om je het leven zuur te maken, dan dat hij erbij kan winnen...

Catscratch

Legacy Member
Een echt contract heb ik niet ter beschikking, enkel een bevestigingsemail toen alles geactiveerd werd. Nu ja, 'k ga ze best ne aangetekende brief sturen en ondertussen andere hosting zoeken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan