Archief - LAYOUT: Meest geschikt ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke layout ?


  • Totaal aantal stemmers
    48
  • Opiniepeiling gesloten.

R-evolution™'

Legacy Member
Hallo ,


Ik heb dus 3 layouts gemaakt door verschillende mensen .
Nu zouden we graag weten welke layout het meest geschikt is voor profesionele doeleinden :

keuze1
keuze2
keuze3

Mvg

orez

Legacy Member
het begin van 1 kan het mooist worden, enkel om te beslissen mis ik nog veel aan iedere layout, zoals hoe je je info zal voorstellen... Dit is ook een belangrijk aspect die bijdraagt tot de keuze van een layout.

R-evolution™'

Legacy Member
orez zei:
het begin van 1 kan het mooist worden, enkel om te beslissen mis ik nog veel aan iedere layout, zoals hoe je je info zal voorstellen... Dit is ook een belangrijk aspect die bijdraagt tot de keuze van een layout.

Het probleem is dat we met 2 mensen zijn en we beide een andere mooi vinden . Dus 3 layouts volledig uitwerken is vrij veel werk en nutteloos .

Gerritn

Legacy Member
Ik vind het toch redelijk nuttig om te weten waarvoor de lay-out juist moet dienen.
Een layout voor professionele doeleinden moet bij mijn weten meestal de identiteit van het bedrijf uitstralen, en sommige soorten sites vereisen een andere lay-out dan andere soorten, terwijl ze beide professioneel zijn...

Verder is het moeilijk een zicht te hebben op een lay-out waarin informatie centraal staat, als het niet duidelijk is hoe die informatie juist zal weergegeven worden... maw: stop er dummy-text in.

R-evolution™'

Legacy Member
Gerritn zei:
Ik vind het toch redelijk nuttig om te weten waarvoor de lay-out juist moet dienen.
Een layout voor professionele doeleinden moet bij mijn weten meestal de identiteit van het bedrijf uitstralen, en sommige soorten sites vereisen een andere lay-out dan andere soorten, terwijl ze beide professioneel zijn...

Verder is het moeilijk een zicht te hebben op een lay-out waarin informatie centraal staat, als het niet duidelijk is hoe die informatie juist zal weergegeven worden... maw: stop er dummy-text in.


Portfolio word het .

Erlend

Legacy Member
Komaan zeg. Straks moeten we nog gaan smeken om inhoud. Zelf als wij
een layout kiezen kan jij het op 3 minuten helemaal verpesten door je
inhoud slecht te plaatsen.

Hoe kan dat nu trouwens goedkomen? Nu ga je inhoud in uw ontwerp gooien
omdat het moest, dus gooi uw inhoud er nu niet zomaar in, denk er over NA.

Gerritn

Legacy Member
Ik neem aan een webportfolio? Dan heeft iedere 'firma' zijn eigen stijl/identiteit toch? Hier heb je 3 totaal andere ontwerpen, in telkens een andere stijl, die je mogelijk voor hetzelfde bedrijf zou gebruiken.

Trouwens, mogen polls hier eigenlijk?

R-evolution™'

Legacy Member
@ Erlend wtf ? kunt ge da misschien is duidelijk formuleren ?
@ Gerritn : webportfolio . we wouden weten welke stijl het meest geschikt zou zijn . En ik heb alvorens deze threat te maken hem helemaal voorgelegd aan orez en die heeft het goed gekeurd

biertie

Legacy Member
sn!pe zei:
k zou geen één kiezen.

de 3de is btw een slechte rip van www.templatemonster.com


euhm.. neen, toch niet, ik ga bijna nooit naar templatemonster :)
de reden da ge daar die kottekes ziet staan, waar de sitenaam komt, is omdat hij de bedrijfsnaam heeft weggedaan, en daar staat nu eenmaal een kleine gradient :)

R-evolution™'

Legacy Member
Erlend zei:
R-evolution, sorry had je direct nodige uitleg moeten geven.

Ok ik begrijp het . Maar om de hele tijd de layouts gaan op te vullen etc als ik een preview klaar heb is vervelend . Ik zal er voortaan wel proberen aan te denken en ik ga vanavond nog eens iets anders maken . Wat uitgebreider etc .

Bedankt voor de replys .

Quilombo

Legacy Member
nie gestemd
onmogelijk keuze maken zonder te weten waarvoor site moet dienen, EN GEEN CONTENT :(

R-evolution™'

Legacy Member
Quilombo zei:
nie gestemd
onmogelijk keuze maken zonder te weten waarvoor site moet dienen, EN GEEN CONTENT :(

had je een beetje gelezen wist je waarvoor de site gaat dienen en wist je dat de laatste zin al vermeld staat en uitgelegd is en reactie op gegeven is .

nice try:niceone:

Obliv`

Legacy Member
Ge zou u beter houden bij 1 layout en die fatsoenlijk uitwerken. Nu heb je 3 ondermaats onafgewerkte krellen. Als je de energie van die 3 dinge in 1 layout steekt zal je zeker verder komen.

R-evolution™'

Legacy Member
Obliv` zei:
Ge zou u beter houden bij 1 layout en die fatsoenlijk uitwerken. Nu heb je 3 ondermaats onafgewerkte krellen. Als je de energie van die 3 dinge in 1 layout steekt zal je zeker verder komen.

layouts zijn gemaakt door verschillende mensen . En ik ben nu bezig aan 1 fatsoenlijke layout .

Quilombo

Legacy Member
R-evolution™' zei:
had je een beetje gelezen wist je waarvoor de site gaat dienen en wist je dat de laatste zin al vermeld staat en uitgelegd is en reactie op gegeven is .

nice try:niceone:

heb ik allebei gelezen
portfolio.. van wat? websites, foto's, maps, programma's, ...... ? das juist het belangrijkste aan een portfolio: de manier waarop je je verschillende werken aanbiedt: lijst zonder uitleg erbij, lijst met uitleg, thumbnails, .... ?

en zonder iets of wat van tekst (ook al nie) valt zoiets nie te beoordelen, tis potdorie t belangrijkste van de hele site (tekstkleur, lineheight, paddings, tekstgrootte, ....) je hoeft je helemaal niet zo te verdedigen want zo goed als iedereen vindt dat hier (218 views, nog geen tiende daarvan heeft gevote; en jah ik weet wel dat sommigen de thread twee keer bezien zullen hebben :scream: )

nice try
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan