Archief - layout: Flash Yoni-Web

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SyRuS.be

Legacy Member
Mijn 2e flash poging die ikzelf toch wel geslaagd vind. Ik post hem iets vroeger dan ik wou omdat ik wat hulp zoek voor het scrollen in mn dynamische content.

Wat uitleg over de site:
- Preloader werkt! (is de kleurencirkel van Newton)
- Content is al dynamisch! Ik werk voorlopig met .txt files die ik inlaad
- Scroll werkt nog niet! (help!) eens dit werkt begin ik aan mijn andere pagina's
- Alle mouse over's werken al!
- Alle tekst zou haarscherp moeten zijn (preloader % iets minder)
- Duidelijkere kleuren
- Kortere animaties
- De link kleuren zijn zuivere kleuren uit de newton kleurencirkel (dus niet een leuk online flashy kleurenpalletje)

Indien je geen tips of help kunt geven over het scrollen van mn dynamische content is commentaar op de lay-out natuurlijk ook welkom...

Url:
http://www.yoni-web.be/Flash

Groetjes Yoni

UnD3RD0G

Legacy Member
kvind het opt eerste zicht wel vrij proper, maar op mijn rez ( 1600 * 1200 ) is die tekst inside de box wel onleesbaar...

:offtopic: hebt gij al geen thread omtrend deze site? :/

Zero Grav

Legacy Member
- Alweer een onduidelijk menu, toen ik over die blokken ging verschrok ik mij van de verandering. Ik was naar uw vorige menuplaats aan't kijken eigenlijk (de ronde)

- .be staat in't zelfde lettertype als Just web, no crap. Hierdoor lijkt het alsof er een irritante spatiëring aan die zin toegevoegd wordt en het daarbij hoort.

- Niet zo'n fijne manier van scrollen, liefst een klein scrollblokje op een 1 px lijn misschien? Is toch iets prettiger. (Lees: meer standaard)

- Uw content daarbij is totaal niet leesbaar, zoals Typhon` al aangehaald heeft.

- Het is een beetje onnodig om die 'Loading Complete' op de website te laten staan..

ostillopaat

Legacy Member
- Menu goed idee erachter maar niet echt leesbaar -> yoni web

- Als scroll zo zou werken vindt ik dit prima

- Uw content is niet leesbaar

- Onnodig om die 'Loading Complete' te laten staan

greetz

SyRuS.be

Legacy Member
Ja sorry maar dit maal is op alle tekst incl de content op de x en y coördinaten gelet, het lettertype+een pixelfont...

En ik zet het niet in C.18... Gelieve tips te geven over hoe jij het dan leesbaarder zou maken zonder andere forum'ers boos te maken dat ik de flash regels overtreed.

Sorry maar persoonlijk vind ik mn mouse-overs goed, je mag ff schrikken lol

.be staat idd precies met spaciering geplaatst, is bewust gedaan om de gehele uitlijning niet te verstoren

Jah Loading complete blijft staan want dat wordt misschien weer loading als hij een portfolio pagina of foto pagina laadt.

(zit wel nog een foutje in bij de eerste keer dat mn content ff in het beeld spring)

SyRuS.be

Legacy Member
ja ja jaaaaaaaaaaaaa! Per toeval heb ik ontdekt dat ik ook onze vertrouwde Arial in gelijk welk corps kan gebruiken in flash zonder dat hij brokkelig wordt! (edit: of enkel bij dynamische tekst? :wtf: )

Dus nu staat de tekst in een mooiere/leesbaardere? Arial 11...

Mischien dat de rest ook volgt (ik haat pixelfonts nogal redelijk, en gebruik ze enkel omdat het me aangeraden werdt)

oh en Thanks on3liner :)

ohja over die 1600x1200 resolutie :eek: , jah, euh, da's wel heel groot hoor... op 1024x768 is alles nog okidoki, maar ik kan me voorstellen dat alles wel heel klein lijkt op die resolutie :eek:

edit:
- Niet zo'n fijne manier van scrollen, liefst een klein scrollblokje op een 1 px lijn misschien? Is toch iets prettiger.

ga ik doen, maar de pijlen blijven daar wel staan...

ostillopaat

Legacy Member
veel leesbaar
alleen het grijs
aan de rechterkant
is zo onduidelijk
kvindt het grijs te licht tov de achtergrond

even zien wat de andere vinden van dat grijs alvorens te veranderen :)

Obliv`

Legacy Member
ostillopaat zei:
veel leesbaar
alleen het grijs
aan de rechterkant
is zo onduidelijk
kvindt het grijs te licht tov de achtergrond

even zien wat de andere vinden van dat grijs alvorens te veranderen :)

ik denk
dat jij
je zinnen
soms iets
te vlug
afbreekt?

check:
- als het laden gedaan is, zou ik ook de tekst 'loading complete' weg laten :)
- de tekst van de navigatie zou ik vetter of groter doen 'index', 'info' etc
- scroll werkt niet (meer)
- het effect op de navigatie lijkt mij nogal pornografisch getint ;)

voor de rest is het een snelle mooie website vind ik.

SyRuS.be

Legacy Member
lol pornografisch? Lijkt bijna een positief coole stijl (retro porn)

Zoals in de eerste post: Scroll werkt nog niet :D Daar zoek ik hulp voor lol

snelle mooie website, dat hoor ik graag :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan