Archief - JOB: Photoshop knip/plak kunstwerk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dresse

Legacy Member
wss ergens om 1u snachts of 6u smorgends op canvas ofzo :)
nee, kweeni, lichtpunt dachtk...
in elk geval, ontopic blijven misschien? :)

BrunoD

Legacy Member
Om toch een beetje een richtdatum te geven: ik zal de mogelijke inschrijven vrijdag middernacht (dus van vrijdag op zaterdag) afsluiten. Tot dan hebben kandidaten de mogelijkheid om hun kunnen te tonen. Dat laatste mag dan in portfoliovorm zijn of al een beginnetje van het werk in kwestie. Uiteraard is het duidelijk dat dat laatste mij het best beeld geeft van jouw kunnen & creativiteit. Dan zal ik daarna een keuze maken tussen de mensen die zich hier hebben aangeboden.

matthias

Legacy Member
ik wil dit wel proberen, maar als dresse enzo hem er mee gaat bezighouden vraag ik mij natuurlijk af of het wel de moeite is dat ik er mijn tijd in steek :P

*edit*
kga toch mijn kans wagen! kzie wel of er iets uit de bus komt of nie.
zou je het liefst hebben dat alle kunstwerken bij elkaar passen ?
dus bv allemaal samenraapsels enkel en aleen uit de stijl van mona lisa enzo ?
of mogen de stijlen door elkaar gebruikt worden ?

BrunoD

Legacy Member
Ik kan u zeker en vast aanraden om het eens te proberen zeker omdat ik denk dat het sowieso al fun is om te doen. Ook al heeft Dresse hier een geweldige reputatie (en aan zijn werk te zien is dat niet geheel onterecht) wil absoluut niet zeggen dat ik iemand bevoordeel op basis van zijn reputatie. Het moge ook duidelijk zijn dat het veel gemakkelijker is voor mij om iemand te kiezen die al een beginnetje aan dit werk heeft gedaan (zoals dat van sander) omdat ik zo mij sneller kan visualiseren wie wat kan. Iedereen heeft dus zijn kans. Ondernemen is ook durven falen, which is exactly waarom ik deze afbeelding laat maken. Nog een grotere motivatiespeech nodig om het eens te proberen ? :)

BrunoD

Legacy Member
Ik heb het liefst dat er wel wat diverse stijlen in verwerkt zitten, dat maakt het geheel een pak boeiender dan enkel een hoop renaissancezaken bijvoorbeeld. Het maakt ook uw keuzemogelijkheden een pak groter. Alleen maakt het de effectieve uitvoering misschien wat ingewikkelder...

dresse

Legacy Member
lol :D "reputatie"
weet ook ni waar die vandaan komt want heb in mijn leven nog niks deftig gepresteerd in photoshop :)
Tis ni omdatk ik mezelf zo bestoef dat gelle der allemaal mee moet meegaan eh! zo is er ook geen fun meer aan :sad:

en weet ni ofk nu nog wel iets ga proberen... De prestatiedruk is me net iets te groot :)

maar ehm, hebt ge "the last supper" toevallig in betere kwaliteit?
lijkt me wel leuk om daar iets mee te doen...
wie mijn idee steelt ban ik trouwens, tis maar da ge het weet! (mss da hierdoor al die mouwvegers komen, ze hebben gewoon schrik om gebanned te worden :) )

Of hebt ge eigenlijk van iets een betere kwaliteit? kvind alles nogal klein eigenlijk... ni leuk om daar mee te werken...

dresse

Legacy Member
uurtje liggen spelen.. Photoshop kan toch leuk zijn.. We moeten dringend nog eens ne mural maken! Zwaar fun! :p

ARTWORK.jpg


Beetje overkill, i know..
Moestk de job krijgen ga'k wel eerst starten met een plan en een focuspoint enzo, dit is me net iets te druk :)

btw, dees is nog maar gewoon knip en plak werk. Om goed te zijn zouden er overal schaduwen bijgepaint moeten worden zodat de belichting klopt enzo... ma daar hadk nu effe geen zin in.

LunchBox

Legacy Member
en niet te vergeten.. kleuren normaliseren (vooral saturatie/brightness in dit geval) zodat ze in dezelfde ruimte lijken te zitten :) (hangt er natuurlijk vanaf hoe ver je daarin wil gaan)

dresse

Legacy Member
inderdaad...
wat wel moeilijk kan worden als de threadstarter hier verwacht dat meerdere stijlen erin verwerkt worden. Ik zie hier nog niet echt een lichtenstein in integreren eigenlijk...

BrunoD

Legacy Member
I know Dresse, daarin hebt ge volkomen gelijk. Daarom begin ik ook meer en meer te denken dat één kunstwerk als basisachtergrond de dingen ook redelijk hard beperkt (oa op vlak van resolutie). Ik denk dan ook dat het het beste is dat in de uiteindelijke job van een blank canvas gestart wordt. Dat maakt vooral het begin wel een pak uitdagender, maar het biedt een pak meer mogelijkheden om meerdere stijlen te mixen.

En omdat de uiteindelijke opdracht hiermee weer net iets moeilijker & tijdsintensiever geworden is, ga ik mijn bod zowaar verhogen naar € 300.

dresse

Legacy Member
maakt het ook interessanter :)
Hoe je wel veel stijlen perfect kan mixen is bijvoorbeeld een scene te maken in lichtenstein stijl, en dan in de achtergrond van het decor hangen een paar schilderijen tegen de muur, 1 collage in een bepaalde stijl, en een andere in een bepaalde stijl. Dit maakt het ook wa makkelijker om een geheel te vormen omdat ge twee keer in kaders kunt werken ofzo...

Als ge vanuit een blank canvas begint moet ge wel bijna zaken zelf gaan bijpainten...:s, want op niet veel schilderijen hebben de schilders er rekening mee gehouden dat er een collage gaat moeten gemaakt worden van hun werk eh... vaak staan er benen van een ventje niet op, of loopt een tafel niet door waar ze achterzitten... achja, hele uitdaging :)

BrunoD

Legacy Member
Zoiets bijvoorbeeld ?

Met dit kan je enorm veel kanten op. Je kan een schilderij in een (bv impressionistische stijl) tegen de muur hangen, je kan modernere dingen op de voorgrond en links zetten en met de zee & de lucht kan je ook nog iets uitspoken. Eventueel kan je de vloer vooraan en links opzij dan zelf nog wat uitrekken zodat je daar ook meer ruimte hebt.

dresse

Legacy Member
mijn schilderij om daar aan de muurt te hangen is al bijna af ^^ :p

BrunoD

Legacy Member
2 schilderijen dan :P Daar links zie je trouwens ook nog een hoekske van een 3de schilderij ! :P
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan