Archief - JOB: Photoshop knip/plak kunstwerk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BrunoD

Legacy Member
Voor een projectje van mijn kunstsite ben ik op zoek naar een goede en creatieve photoshopper.

Het idee achter dit project is om een hele hoop bekende kunstwerken samen te plakken in één coherent nieuw "kunstwerk". Mijn oorspronkelijk idee was dan om één kunstwerk als achtergrond/basis te kiezen (vb 1, vb 2) en daar dan elementen van andere kunstwerken in te plakken. Het doel is toch om elementen van 20 - 50 kunstwerken (afhankelijk van resolutie vd basis) er in te plakken. Ik kan je heel makkelijk een mooie pagina bezorgen met thumbnails van bekende schilderijen zodat je daar makkelijk je inspiratie in kan vinden.

Ik betaal ongeveer € 250 voor de uiteindelijke afbeelding (gerekend a rato van ongeveer € 10 per uur). Ik ga deze afbeelding gebruiken ter promotie van de website en wens dan ook alle rechten op de afbeelding wanneer ze af is.

Omdat er toch wel wat tijd in dit project zal zitten, is dit geen contest zoals jullie hier wel meer zien. Ik ben specifiek op zoek naar één persoon die ik de opdracht zal toekennen. Je kan dus wat voorbeelden van gelijkaardig photoshopwerk van jouw hand doorsturen (PM/reply) of je kan reeds een beginsel aan het kunstwerk proberen aan de hand van bovenstaande basisachtergronden en één kunstwerk dat je zelf verkiest.

Drommels.

Legacy Member
Hoi

Zou je die pagina met thumbnails kunnen posten?

mvg
Mattijs

dresse

Legacy Member
i'm your man.
moet nu dringend weg, zal u wel is werk doorsturen.
In elk geval ben ik al een beroemdheid dus kunt ge mijn naam gebruiken als extra publiciteit :D

portfolio: http://dresse.free.fr
Staat wel niet veel van dit soort werk op...

Xiao

Legacy Member
Is het de bedoeling dat het dan zoiets wordt? Maar met dan veel meet tekeningen?
Hier zitten er 6 in (zonder de achtergrond).
testpc0.jpg

Heb in bovenstaande tekening nog niet al te veel moeite gedaan om mooi te knippen omdat dit nogal tijdrovend is.

Lijkt me wel leuk :)
Heb wel geen portfolio, maar ik ben er wel van overtuigd dat ik dit kan.

BrunoD

Legacy Member
Haha sander, ik vind hem leuk (zonder de achtergrond uiteraard in dit geval). Ik zoek inderdaad iets in die richting. Ter vergelijking: er is ooit ook een vergelijkbaar project geweest maar dan met bekende film-scènes/-elementen. Wat dus echter voor mij ook belangrijk is, is dat het uiteindelijk effectief één passend geheel wordt. Zo zou bijvoorbeeld "The Ugly Duchess" (zo heet dat kind in die photoshop) bijvoorbeeld door een raam komen kijken ofzo. Ik zal even op zoek gaan naar enkele high-res achtergronden.

Het hoeft trouwens niet noodzakelijk vanaf de achtergrond van een bestaand kunstwerk gebouwd worden. Als het makkelijker/beter is om vanaf een "blank canvas" te beginnen en daar zelf elementen in te plakken, please do so. Dat ligt allemaal vrij in de inspiratie van de kunstenaar in kwestie. Misschien is dat inderdaad een makkelijkere én betere oplossing.

Xiao

Legacy Member
ik zie dit wel zitten :)
Met de kunstwerken in de gallerij is zeer veel te doen. Het zal (voor wie de job uiteindelijk ook krijgt) af en toe moeilijk worden en nadenken worden, maar het is zeker een prettige uitdaging :)

V!$u4L

Legacy Member
Een beetje als de collage die ik voor onze cinemasectie had gemaakt?

collage2hb9.jpg

BrunoD

Legacy Member
Mmm niet helemaal. Het mag er vooral niet uitzien als knip- en plak-werk, het moet echt een natuurlijke omgeving lijken. Dus vooral realistische standpunten qua positie/diepte/perspectief én een zekere coherentie in kleurtonen.

Een beetje een combinatie van de M&M-movie-challenge ( http://www.kidpoop.com/images/mms-dark-solution.jpg ) met het werk dat Sander hierboven al heeft laten zien. De elementen uit verschillende kunstwerken mogen samengeplakt worden tot nieuwe gehelen (des te fantasievoller, des te beter), maar ook het geheel moet er uitzien als een geheel.

V!$u4L

Legacy Member
Aha, ik begrijp het. Die M&M's was te gek, heb me er kostelijk mee geamuseerd toen...
Daar komt wat uren in kijken, ik zie wel.

Dave

Legacy Member
vraagske, hoe hedde gij da geregeld gekregen met die copyright van die kunstwerken?
precies e serieus budget.

BrunoD

Legacy Member
Ik zal daarop in PM antwoorden, want dat is nogal offtopic. Voor de ontwerpers hier: no worries about it.

LunchBox

Legacy Member
dresse "de beroemdheid" is your man ;) (die kan de centjes dan weer inzetten om zijn "ego onder controle" lessen te bekostigen :p)

enj0i^

Legacy Member
Als de kunstenaar inderdaad al langer dan 70jaar dood is kun je ze inderdaad gebruiken...

Juist mijn punten auteursrecht teruggekregen, had wel maar een 13, dus kan ook fout zitten :p

dresse

Legacy Member
LunchBox zei:
enfin, dresse "de beroemdheid" is your man ;) (die kan de centjes dan weer inzetten om zijn "ego onder controle" lessen te bekostigen :p)

:music:

Enfin, kga ni smeken :)
Ik weet dat ik het kan, en van mij zijt ge zeker dat al mijn tijd ernaartoe zal gaan want heb momenteel geen job en geen studies... geen maanden wachten op resultaat en geen half werk bij mij dus! :)

chosen1

Legacy Member
dresse zei:
:music:

Enfin, kga ni smeken :)
Ik weet dat ik het kan, en van mij zijt ge zeker dat al mijn tijd ernaartoe zal gaan want heb momenteel geen job en geen studies... geen maanden wachten op resultaat en geen half werk bij mij dus! :)

Dresse kzie net op uw site dat de VRT uitzendrechten van The Date heeft gekocht. kunt ge eens zeggen hoeveel cijfers da bedrag was om toch maar een beeld te krijgen van hoeveel zoiets kost?

dresse

Legacy Member
10 keer zoveel als da de prijs voor da logo van gamersdesign toestanden :).
Niet bijster veel, maar tis dan ook ni dat ze mijn film gekocht hebben eh... Enkel het recht om het 3 keer uit te zenden de komende 2 jaar. Ik behoud alle rechten, behalve dan dat ik het de komende twee jaar niet aan een Nederlandstalige Belgische zender mag verkopen. (k2, vt4, viatya, ... dus niet, maar wel aan rtbf, ned1, bbc, ... :) )

chosen1

Legacy Member
dresse zei:
10 keer zoveel als da de prijs voor da logo van gamersdesign toestanden :).
Niet bijster veel, maar tis dan ook ni dat ze mijn film gekocht hebben eh... Enkel het recht om het 3 keer uit te zenden de komende 2 jaar. Ik behoud alle rechten, behalve dan dat ik het de komende twee jaar niet aan een Nederlandstalige Belgische zender mag verkopen. (k2, vt4, viatya, ... dus niet, maar wel aan rtbf, ned1, bbc, ... :) )

mja ge moet ergens beginnen e en voor zo'n eerste film zou ik da toch al heel leuk vinden (meer zelfs omdat ze uw werk over heel de wereld zullen kunnen bekijken). weet ge al wanneer of in welk kader ze het gaan uitzenden? want da kan wel eens een serieus popularity boost zijn denk ik :p

enj0i^

Legacy Member
Ik denk dat hij het vorige keer in een of andere thread gezegd heeft voor hoeveel :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan