Archief - INFO: Vlaamse wielerbond logo wedstrijd

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Floyd

Legacy Member
't Is vooral belachelijk dat zo'n grote organisatie op zo'n goedkope manier aan een logo wil komen. Het no-spec argument, waar ik niet altijd 100% voor ben, gaat hier echt wel op. Er wordt gewoon geprofiteerd van 't feit dat je in de grafische wereld tientallen mensen iets kan laten maken en er dan het beste uit halen. Probeer dat maar eens als ge een nieuwe toilet nodig hebt.
En dan nog aan de belachelijk lage prijs van €500...
Het probleem is ook dat mensen gaan denken dat een goed logo maar zo weinig waard is. Via "wedstrijden" als deze zullen ze waarschijnlijk wel geluk hebben en een deftig logo vinden, maar dat is niet in verhouding met de prijs die ze ervoor betalen.

vincentvc

Legacy Member
JURERING
Art. 14
Indien de organisatoren van de wedstrijd oordelen dat de inzendingen niet voldoen, kunnen zij beslissen de prijs niet toe te kennen of een nieuwe procedure op te starten.

INTELLECTUELE EIGENDOMSRECHTEN
Art. 15
De integrale intellectuele eigendomsrechten van het winnende logo, inclusief het recht tot het verspreiden en de publicatierechten worden exclusief en uitsluitend eigendom van Wielerbond Vlaanderen vzw.
Wielerbond Vlaanderen vzw kan het logo verspreiden op de wijze die ze verkiest, het op de website plaatsen, het verwerken in publicaties, wijzigen, aanpassen,...


Wat als iemand hen vraagt waar ze het logo vandaan hebben?
Dit vind ik inderdaad maar een rare en schrikwekkende toestand. Op een contest site waar ik af en toe kom zijn deze dingen helemaal niet van toepassing.
De beste inzending word meestal sowieso betaald, als troostprijs ook al word het niet gebruikt.

Over de regels voor de organisator:
-Je kijkt er op toe dat de winnaar over alle rechten beschikt van het werk.
Over de regels van de deelnemer:
-Je beschikt over alle rechten van het werk dat je indient. (Zelfs als je dus niet wint.)

Hier kunnen ze even goed alle beste werkjes samennemen. En aan een goedkope designer vragen voor van de beste een goed logo te maken.

DieselPower

Legacy Member
Floyd zelfs als het 5k was zou het nog op gaan, ze laten een hoop gratis werk doen (ok ze gebruiken er nx van, maar da werk is gedaan en die mensen zouden ook brood op hun plank moeten krijgen daardoor)

tomh

Legacy Member
Floyd zei:
't Is vooral belachelijk dat zo'n grote organisatie op zo'n goedkope manier aan een logo wil komen. Het no-spec argument, waar ik niet altijd 100% voor ben, gaat hier echt wel op. Er wordt gewoon geprofiteerd van 't feit dat je in de grafische wereld tientallen mensen iets kan laten maken en er dan het beste uit halen. Probeer dat maar eens als ge een nieuwe toilet nodig hebt.
En dan nog aan de belachelijk lage prijs van €500...
Het probleem is ook dat mensen gaan denken dat een goed logo maar zo weinig waard is. Via "wedstrijden" als deze zullen ze waarschijnlijk wel geluk hebben en een deftig logo vinden, maar dat is niet in verhouding met de prijs die ze ervoor betalen.

tis wel een kans voor de kleinere ontwerpers, die kunnen het mss binnen een school project een maken ofzo, mja 500euro is idd belachelijk weinig voor zo een organisatie, ma toch, het feit da ggij het logo hebt gemaakt voor die org. en da ge het overal gaat zien enzo..
mja... konden gerust wa meer geven.
mss als ik een leuk idee heb dak het mss ga uitwerken en mijn kansje eens ga wagen

vincentvc

Legacy Member
Toch bij deze een vrij cheap logoke gemaakt met 1 van die triatlon logo's. :p

34isb6g.png


Watermark op gezet wegens dat dit een net iets te groot forum is.

Toppie

Legacy Member
ni slecht, maar kzou die laatste E van vlaamse nog laten overvloeien in het achterwiel

vincentvc

Legacy Member
Oei zie hier net dat het eig Wielerbond Vlaanderen moet zijn. :p
Welke kleur hadde gedacht tommeke, tommeke?
Ge kunt da dus nie via mail doorsturen ofwa? Wtf. :/

Hehe, reavX. :p

Xavez

Legacy Member
ViniMan zei:
Toch bij deze een vrij cheap logoke gemaakt met 1 van die triatlon logo's. :p

34isb6g.png


Watermark op gezet wegens dat dit een net iets te groot forum is.

Tja, hoe moet ik dat nu interpreteren? Met de Vlaamse Wielerbond in uw kont geraakt ge door het Westers halfrond? :p.

En @diesel: daar gaat het inderdaad niet om. Maar goed, dat ze er maar 500 euro aan willen geven komt er dan ook nog eens bij :).

bon_jovi

Legacy Member
Stop eens met zagen, post liever wa inspiratie :D

@Viniman: Nice work, thats the spirit :niceone:

NAGD

Legacy Member
500 euro is bij mij = 12 uur werken ofwel 1 en een halve dag.
Op die tijd maak je geen logo voor zo'n organisatie. Er zouden zelfs geen aanpassingen kunnen gemaakt worden voor dat budget want dan ben je al snel 2 dagen langer bezig. Het eerste ontwerp zou dus meteen moeten goed zijn.

Maar eigenlijk zouden ze de intellectuele rechten moeten afkopen ... dan blijft er dus van die 500 euro al niets meer over :)

Dat is de realiteit namelijk.

bon_jovi

Legacy Member
:offtopic:
@ de logokenners:

Willen ze dit logo vervangen?
W.gif


Persoonlijk vind ik deze wel geslaagd in combintie met de naam (cyclink magazine logo), (cycling) link <> ketting snap je?
cyclinkonline.jpg

vincentvc

Legacy Member
Zoiets Xavez. :p

Als khet nie via mail kan doen ist wel belachelijk. :-/
2ds4m5h.jpg

DeBuGGeR

Legacy Member
bon jovi kvind dat 2de logo eigenlijk maar een misbaksel van buitenaardse proporties, maar dat is slechts mijn mening :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan