Archief - INFO: Vlaamse wielerbond logo wedstrijd

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

syndrom

Legacy Member
Voor de geinterreseerden onder ons:

Wielerbond Vlaanderen gaat op zoek naar een nieuw logo. De creatieve geesten onder ons kunnen tot 30 mei hun originele ontwerp bezorgen aan WBV.



Reglement wedstrijd nieuw logo Wielerbond Vlaanderen

ONDERWERP
Art. 1
De wedstrijd heeft als doel een nieuw, dynamisch logo te ontwerpen voor Wielerbond Vlaanderen vzw.

DEELNAME
Art. 2
Iedereen kan aan deze wedstrijd deelnemen.

Art. 3
Elke deelnemer mag maximum 2 ontwerpen indienen. De ontwerpen moeten origineel zijn, mogen nooit elders gebruikt of getoond zijn en bevatten geen bestaande copyrights en gedeponeerde merken. De ontwerpen mogen geen deel uitmaken van een openbare of privé-verzameling. De auteur draagt hierin de volle en enige verantwoordelijkheid.

Art. 4
Wie deelneemt aan de wedstrijd verklaart zich akkoord met de voorwaarden van het wedstrijdreglement.

Art. 5
De winnaar wordt beloond met een geldprijs van 500 EUR.

DEELNAMEPROCEDURE
Art. 6
De ontwerpen worden uiterlijk tegen vrijdag 30 mei 2008 ingediend in een gesloten briefomslag
– de deelnameomslag - op volgend adres:
Wielerbond Vlaanderen vzw
Wedstrijd logo
Globelaan 49/2
1190 Brussel

Art. 7
Om de objectiviteit tijdens de jurering te garanderen, dient de briefomslag twee andere ongemerkte en gesloten briefomslagen te bevatten. Op de ene omslag staat enkel “persoonsgegevens” geschreven. Deze omslag bevat binnenin voornaam, naam, adres en telefoonnummer van de ontwerper. Op de andere omslag staat enkel “ontwerp” geschreven. Deze omslag bevat het ontwerp van een logo. Op geen enkele ingesloten omslag mag een vermelding voorkomen die verwijst naar de ontwerper. Als aan deze voorwaarden voldaan is, krijgen zowel de omslag met de persoonsgegevens als de omslag met het ontwerp een volgnummer bij ontvangst.

Art. 8
Elke aan Wielerbond Vlaanderen geadresseerde omslag mag slechts één ontwerp bevatten.

HET ONTWERP
Art. 9
Het ontwerp moet voluit de benaming “Wielerbond Vlaanderen” bevatten.

Art. 10
- Het ontwerp moet in digitaal formaat vectorieel (eps of illustrator-bestand) aangeleverd worden in kleur en in zwart-wit versie.
- Het kleurenlogo staat op een witte achtergrond of op een kleurenband (voor banner op website, in e-mails, op affiches).
- het zwart-wit logo staat op een witte achtergrond of negatief (met zwarte achtergrond).

Art. 11
Wat de kleurversie betreft, kan uitsluitend gebruik gemaakt worden van quadri-kleuren.

Art. 12
Het ontwerp moet zowel in kleine als in grote formaten bruikbaar zijn en het moet zowel van dichtbij als van ver duidelijk herkenbaar zijn.

Art. 13
Het ontwerp moet bij normaal gebruik (A4) passen binnen een vierkant kader van 4 op 4 cm.

JURERING
Art. 14
Indien de organisatoren van de wedstrijd oordelen dat de inzendingen niet voldoen, kunnen zij beslissen de prijs niet toe te kennen of een nieuwe procedure op te starten.

INTELLECTUELE EIGENDOMSRECHTEN
Art. 15
De integrale intellectuele eigendomsrechten van het winnende logo, inclusief het recht tot het verspreiden en de publicatierechten worden exclusief en uitsluitend eigendom van Wielerbond Vlaanderen vzw.
Wielerbond Vlaanderen vzw kan het logo verspreiden op de wijze die ze verkiest, het op de website plaatsen, het verwerken in publicaties, wijzigen, aanpassen,...

dresse

Legacy Member
omg, we zouden met zen allen een mail moeten sturen om dit aan te klagen.
Ze proberen weer op een goedkope manier aan een logo te geraken zuh :|

ze willen zelfs het recht om het aan te passen :|

syndrom

Legacy Member
is toch nog altijd toegelaten om dit te posten é, kwas precies niet zeker.

Nja ik doe er niet aan mee, en idd recht om het aan te passen, doe het dan zelf é.

wrong``

Legacy Member
klein vergoeding verschil met het logo van roeselaere zo'n 4500€ :rofl:

syndrom

Legacy Member
haha kon et al denken, je zou et beter in je sig zetten diesel :d

flameboy

Legacy Member
als we nu is een logoke opsturen, ik had al iets in mijn gedachten met de elementen piemel en nen vélo. :unsure:

Xavez

Legacy Member
Nulletje te weinig? :). Then again, als ze het wilden betalen gingen ze waarschijnlijk bij een professioneel bureau.

vincentvc

Legacy Member
Ik snap nogaltijd niet wat jullie zo verkeerd vinden aan een logo van €500 te maken.
Ge moet toch ergens beginnen. Als ge direct mega bedragen wilt gaat ge ook niet ver komen zn. :)

vincentvc

Legacy Member
Ik weet ook wel dat je al je recht kan verliezen op je werk omdat het zonder contract is, etc. Maar je moet ook wel weten met wat voor soort bedrijf je te maken hebt. Vlaamse wielerbond?
Sorry hoor maar ik geloof niet dat de Vlaamse wielerbond u zou bedriegen door al u rechten op uw werk van u af te nemen en het op iemands anders naam te zetten of wat dan ook.
Oké ja, €500 is niets van wat het logo eigenlijk 'opbrengt'. Maar voor een beginner is dit toch een leuk prijsje imo.

vincentvc

Legacy Member
Ik wou me gewoon even verdedigen? :)

Verdediging n°2.
Ik ken iemand die is begonnen met dit soort werkjes en verdient nu big money wel onder contract en is zelfs nog niet afgestudeerd, dusja. Of hij zich daar nu iets van aantrekt onder wie zn naam het vroeger gebruikt is, ik betwijfel het. Hij heeft toch maar naam kunnen maken en contact kunnen leggen, tiens tiens.
Als je naam hebt ga je natuurlijk niet meer zo'n werk doen, is te belachelijk.

DeBuGGeR

Legacy Member
je hoeft je toch helemaal niet te verdedigen? als jij vindt dat deze praktijken ons alleen maar ten goede komen dan doe je maar, wij kunnen je moeilijk dwingen om anders te gaan denken.

DieselPower

Legacy Member
Het gaat er om dat werken tegen geen vergoeding not done is, die dingen mogen in de reclamewereld blijven.

Niet afgestudeerd en maakt alles met the gimp & inkscape? Ik twijfel er sterk aan of die zelfs een studentenlicentie heeft :p En wat is big bucks en worden er belastingen op betaald?

Xavez

Legacy Member
ViniMan zei:
Ik wou me gewoon even verdedigen? :)

Verdediging n°2.
Ik ken iemand die is begonnen met dit soort werkjes en verdient nu big money wel onder contract en is zelfs nog niet afgestudeerd, dusja. Of hij zich daar nu iets van aantrekt onder wie zn naam het vroeger gebruikt is, ik betwijfel het. Hij heeft toch maar naam kunnen maken en contact kunnen leggen, tiens tiens.
Als je naam hebt ga je natuurlijk niet meer zo'n werk doen, is te belachelijk.

Tegenaanval n°1 (vat het maar ludiek op he :p)
Ik ken de persoon die het ventje op de pakjes gratinkaas van de Aldi getekend heeft heel goed. Boy heeft die nu spijt :). Dat ding circuleert al een twaalftal jaar. Beeld je eens in dat hij één cent had gekregen voor elk pakje dat de Aldi zo heeft geproduceerd.

vincentvc

Legacy Member
DeBuGGeR zei:
je hoeft je toch helemaal niet te verdedigen? als jij vindt dat deze praktijken ons alleen maar ten goede komen dan doe je maar, wij kunnen je moeilijk dwingen om anders te gaan denken.

Nee, maar ik vind NoSpec gewoon beetje belachelijk tegen beginnende mensen, en dan bedoel ik mensen die gewoon wat geld met hun designs willen verdienen en die daar nog nooit eerder geld met hebben verdient.
En ik bedoel ook maar, wie niet waagt blijft maagd. :)

DieselPower™;9921962 zei:
Het gaat er om dat werken tegen geen vergoeding not done is, die dingen mogen in de reclamewereld blijven.

Niet afgestudeerd en maakt alles met the gimp & inkscape? Ik twijfel er sterk aan of die zelfs een studentenlicentie heeft :p En wat is big bucks en worden er belastingen op betaald?

Hij is altijd vergoed geweest. Doet architectuur, Photoshop en ik denk ook Illustrator. Heeft geen studentenlicentie nodig, die gast was sowieso al rijk en kreeg op al die dingen korting van vorige bedrijven of weet ik van wat allemaal. (Wij hebben hier een wacom onder zijn korting gekocht.) Ja, ik zeg toch onder contract.

Xavez zei:
Tegenaanval n°1 (vat het maar ludiek op he :p)
Ik ken de persoon die het ventje op de pakjes gratinkaas van de Aldi getekend heeft heel goed. Boy heeft die nu spijt :). Dat ding circuleert al een twaalftal jaar. Beeld je eens in dat hij één cent had gekregen voor elk pakje dat de Aldi zo heeft geproduceerd.

Dat is afgang, en zoiets kan je bijna op voorhand weten. :)
Aldi is een groot bedrijf dat zijn producten aan zeer lage prijzen verkoopt weet je wel.

NAGD

Legacy Member
Is het niet beter gewoon het logo van één of andere EPO fabrikant door te sturen?

:)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan