Archief - INFO: autodesk koopt alias op

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bramboogie

Legacy Member
dus maya zal weer duurder worden wss...

van mijn part mogen ze max echt wel weer wa goeikoper maken...

TheCrow7

Legacy Member
De financiëele hiaat tussen de 'complete' en 'unlimited' versie zouden ze bij Alias (of is het nu Autodesk :?) ook wat mogen dichten.

The recycleload

Legacy Member
Ik denk als autodesk alles dooreen gaat gooien.
en als ze de goeie MEL en het vrij eenvoudig aanpassen van maya latten vallen.
dan is het gedaan.Want al grote bedrijven zoals weta bluesky gebruiken xsi en maya
samen. als maya er nu op achteruit gaat en xsi gaat er nu seruis op vooruit
vooral door hun nieuw ding in 5.0 waar het echt heel gemakkelijk maakt om de switch
van maya naar xsi te make gaan nog meer mensen xsi gebruiken

Bramboogie

Legacy Member
maya en max hebben zo hun eigen doelgroep, ik denk dat ze door de overname gewoon een bredere markt zullen aanspreken..

maar de belangrijkste programma's van alias zijn volgens mij studiotools (met autostudio)...
ze hebben wel een aantal applicaties die mekaar rechtstreeks bekampen... daar zal wss wel een samensmelting plaatsvinden
max en maya zullen mss wat meer gedifferentieerd worden

Featherfoot

Legacy Member
Is de 8 versie eigelijk een grote update tegenover de versie 7?

Ik zie wel de specificaties staan op de site, maar veel wijzer word ik daar momenteel niet uit.

fixer187

Legacy Member
the horror :$ alé hopelijk blijft het concept van Maya behouden en wordt het wat stabieler...
Ik weet niet hoe het met de 7.0 versie gesteld is maar de 5 en 6 hadden soms echt irritante vastlopers...

Bramboogie

Legacy Member
heb em nog nie getest...
zal em de komende week wel es testen en mijn ervaringen delen

Holy Paladin

Legacy Member
ik had een droom waar autodesk besloten had om alias niet meer te kopen :confused:
ik ben maxer en zie er dus idd niks slecht in, voor max

kweet nie waarom ze maya zouden slechter maken en kweet al zeker niet waarom max ne slechte UI heeft? wtf?

TheCrow7

Legacy Member
Holy Paladin zei:
en kweet al zeker niet waarom max ne slechte UI heeft? wtf?

Enorm slecht zelfs :p Maar da's nu eenmaal relatief en een van de redenen waarom iemand juist voor een bepaald pakket kiest en niet voor een ander.

Anoniem0

Legacy Member
ik zen dus fervente maxer he. ik kan me geen ander programma werken. allez buiten autocad.
ma is dienen maya echt zo goe als sommigen zeggen?
wa is er dan beter aan?
ik zen niet echt professioneel met max bezig maar kan wel mijne plan trekken.

Robken

Legacy Member
vooral de rigging en animatie pipeline van maya is 'beter' (robuuster) dan andere animatie paketten.

whatever floats your boat.

Holy Paladin

Legacy Member
enfin in dat geval moet ik zeggen dat de UI van maya enorm slecht is :sop:

TheCrow7

Legacy Member
Ieder z'n ding inderdaad. Blijkbaar drukken de meeste gewoon graag op knopjes of hebben ze graag afbeeldingen om hun eraan te herinneren wat ze moeten doen, het concept van een effectieve workspace is echter wel iets anders.

Holy Paladin

Legacy Member
lol, shortcuts zijn niet effectief ofzo? als ik op mijn knoppe duw gaat dat veel sneller dan dat ik men muis moet ergens anders naar sturen en dan weerkeren..

en max heeft geen afbeeldingen :p
zeker dat ge et nie verwart met blender ofzo

TheCrow7

Legacy Member
Hmm jij hebt het over toetsen blijkbaar, ik heb het over een UI (knopjes -> buttons, en op die knopjes staan afbeeldingen,...).

Trouwens een UI gebaseerd op node-based architectuur vergelijken met een UI van een niet node-based architectuur is appelen met peren vergelijken en logischerwijs onbegrijpbaar voor mensen die daar geen ervaring mee hebben.

Holy Paladin

Legacy Member
ik heb hier max nu openstaan, er is welgeteld 1 balk met afbeeldingen, en die zijn er omdat text niet makkelijk in vierkantjes past
anyway da maakt zelf niet uit want als overal afbeeldinge stonden dan zou dat et niks slechtere UI maken

van nodes weet ik niks, maar denk niet dat da voor mij als end user iets uitmaakt?
en als dat qua architectuur zoveel beter is dan gaan ze da nie wegsmijten he waar maakt gij u zorgen over?

Robken

Legacy Member
van nodes weet ik niks, maar denk niet dat da voor mij als end user iets uitmaakt?

integendeel, da maakt als end user net het hele verschil. Wrschl zal je wel enkel het GROTE voordeel van nodes merken als je je verdiept in rigging...voor modelen is er ook een voordeel, maar is het minder onoverkomelijk.

maar er zijn voor en nadelen aan alle paketten, ik heb het al lang afgeleerd een fanboy te zijn.

Holy Paladin

Legacy Member
ben ook geen fanboy maar et max bashen in dees thread is serieus overdreven :s

Robken

Legacy Member
hoezo? gewoon omdat er gezegd wordt dat max een onduidelijke UI heeft? Dat is gewoon een gekend minder punt van max (en is altijd al een punt van kritiek geweest). Niets om u over op te jagen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan