Archief - HTML: skynet cgi-script

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

IcefoxXx

Legacy Member
De betreffende site: hier
Als je gaat bij contact, dan zie je daar dus die inputvelden en de textarea.

Hetgene dat ik wil proberen, is dat ik door een cgi-script van skynet te gebruiken, de inhoud van die velden verstuur zonder dat er nog een extra venster van de e-mail client verschijnt.

Hier is het cgi script

Ik hoop dat jullie kunnen helpen, dank bij voorbaat

Rvl

Legacy Member
Code:
<form method="submit" action="mailto:[email protected]"enctype="text/plain">
<p>
<form>
<span>Voornaam:
<input type="text" name="firstname">
<br>
E-mail adres:
<input type="text" name="e-mail"></span>
</form>
<textarea rows="10" cols="30" border: 20>Typ hier je commentaar.</textarea>
</p>
 <form method="post" action="http://users.skynet.be/cgi-bin/formd.cgi">

<input type="submit"><br><br>
<input type="submit" value="Versturen"> Ook van deze knop kan u de tekst veranderen
</form>
Ik weet nie wat u plan is maar ik denk da ge best is eerst wa info leest over html want ge kent er "niks" van als ik me zo mag uitdrukken. Lees dus eerst is wa over html op bijvoorbeeld www.w3schools.com > html en kom dan nog eens terug met je vraag. Ge zult u zelf al veel verder kunnen helpen.
edit: kijk vooral maar eens naar u <form> je hebt deze maar 1 keer nodig in u script en jij goochelt er maar even 3 uit u mouw. 1 free tip from mee for you;)
edit2: aan het aantal threads te zien die je hebt gestart voor nog steeds dezelfde site gewoon in html te zetten kan je zelf toch ook al eens tot de conclusie komen dat je best eens iets leest voor je verder werkt.

IcefoxXx

Legacy Member
Rvl zei:
Code:
<form method="submit" action="mailto:[email protected]"enctype="text/plain">
<p>
<form>
<span>Voornaam:
<input type="text" name="firstname">
<br>
E-mail adres:
<input type="text" name="e-mail"></span>
</form>
<textarea rows="10" cols="30" border: 20>Typ hier je commentaar.</textarea>
</p>
 <form method="post" action="http://users.skynet.be/cgi-bin/formd.cgi">

<input type="submit"><br><br>
<input type="submit" value="Versturen"> Ook van deze knop kan u de tekst veranderen
</form>
Ik weet nie wat u plan is maar ik denk da ge best is eerst wa info leest over html want ge kent er "niks" van als ik me zo mag uitdrukken. Lees dus eerst is wa over html op bijvoorbeeld www.w3schools.com > html en kom dan nog eens terug met je vraag. Ge zult u zelf al veel verder kunnen helpen.
edit: kijk vooral maar eens naar u <form> je hebt deze maar 1 keer nodig in u script en jij goochelt er maar even 3 uit u mouw. 1 free tip from mee for you;)
edit2: aan het aantal threads te zien die je hebt gestart voor nog steeds dezelfde site gewoon in html te zetten kan je zelf toch ook al eens tot de conclusie komen dat je best eens iets leest voor je verder werkt.


1. Bedankt voor de code, ik zal direct eens proberen :niceone:

2. Ik weet dat ik al veel threads geopend heb, al veel gevraagd heb ( soms te veel).

3. Als jij vindt dat ik weinig tot geen html ken, mij goed, maar ik zal je vertellen, ik heb de tutorials van w3cschools over html en css totaal afgedrukt , en ik ken die bijna totaal vanbuiten. Niet dat ik daar stoer wil over doen, maar ik probeer, en als ik het niet direct vind, dan vraag ik het miss iets te vlug. Ik zal proberen beter te worden maar ik kan je niets belofen :s :x

edit: ik heb geprobeerd : en dit is wat er dan komt: 403: unauthorized referer.

Rvl

Legacy Member
again, als je je code geeft is het gemakkelijker om te controleren. En je had enkel de info rond <form> moeten lezen daar zie je al direct dat je maar 1 keer de <form> tag nodig hebt voor een formulier maarja het zal wel aan de site liggen;). Dus paste u code en ge wordt waarschijnlijk verdergeholpen.
edit: het lijkt me ook duidelijk wat er fout is aan u script, en het is niet de referer die je hebt ingesteld :ironic:

IcefoxXx

Legacy Member
Rvl zei:
again, als je je code geeft is het gemakkelijker om te controleren. En je had enkel de info rond <form> moeten lezen daar zie je al direct dat je maar 1 keer de <form> tag nodig hebt voor een formulier maarja het zal wel aan de site liggen;). Dus paste u code en ge wordt waarschijnlijk verdergeholpen.
edit: het lijkt me ook duidelijk wat er fout is aan u script, en het is niet de referer die je hebt ingesteld :ironic:

Dit is de code die jij mij gegeven hebt en waar ik dan de mailto verandert heb naar mijn email:

Code:
<form method="submit" action="mailto:[email protected]"enctype="text/plain">
<p>
<form>
<span>Voornaam:
<input type="text" name="firstname">
<br>
E-mail adres:
<input type="text" name="e-mail"></span>
</form>
<textarea rows="10" cols="30" border: 20>Typ hier je commentaar.</textarea>
</p>
 <form method="post" action="http://users.skynet.be/cgi-bin/formd.cgi">

<input type="submit"><br><br>
<input type="submit" value="Versturen"> Ook van deze knop kan u de tekst veranderen
</form>

Maar, op de belgacom site, staat er dit:

# <input type="hidden" name="to" value="uw_emailadres"> (verplicht)
Met deze functie kiest u het emailadres naar waar het formulier wordt gestuurd nadat er wordt geklikt op de knop "verzenden"

# <input type="hidden" name="next" value="html-pagina"> (verplicht)
Er moet vanzelfsprekend ergens vastgelegd worden welke pagina de bezoeker te zien krijgt nadat het formulier is verstuurd.

Mijn pagina waar naar geredirect wordt is: contactredirect.htm
Ik zie dat jij die er niet ingestopt hebt, moet dat dan toch niet soms?

En waar moet ik die dan plaatsen?

Rvl

Legacy Member
Ten eerste: ik heb u die code niet gegeven ik heb buiten info gegeven niets gedaan
Ten tweede: zelfs ik ben niet in staat om die code te maken.
Code:
<form method="post" action="http://users.skynet.be/cgi-bin/formd.cgi">
     <input type="hidden" name="to" value="[email protected]" />
     <input type="hidden" name="next" value=contactredirect.htm" /> <!-- indien inzelfde dir -->
     <input type="text" name="subject" />

     <!-- Verder doet ge hier maar wat ge wilt. -->
     
     <input type="submit" value="verzenden" name="submit" />
</form>
edit: wilt ge toch ook rechtzetten dat ik die voorstaande code van u niet heb gemaakt aangezien ik me nogal gegeneerd zou voelen;)
edit2: als je denkt dat ik die code in eerste post had gemaakt voor jouw is dit niet zo:), ik had gewoon u "slechte" html gekopieerd uit de source om daarachter te zeggen dat dit op niets trok.

IcefoxXx

Legacy Member
Rvl zei:
Ten eerste: ik heb u die code niet gegeven ik heb buiten info gegeven niets gedaan
Ten tweede: zelfs ik ben niet in staat om die code te maken.
Code:
<form method="post" action="http://users.skynet.be/cgi-bin/formd.cgi">
     <input type="hidden" name="to" value="[email protected]" />
     <input type="hidden" name="next" value=contactredirect.htm" /> <!-- indien inzelfde dir -->
     <input type="text" name="subject" />

     <!-- Verder doet ge hier maar wat ge wilt. -->
     
     <input type="submit" value="verzenden" name="submit" />
</form>
edit: wilt ge toch ook rechtzetten dat ik die voorstaande code van u niet heb gemaakt aangezien ik me nogal gegeneerd zou voelen;)
edit2: als je denkt dat ik die code in eerste post had gemaakt voor jouw is dit niet zo:), ik had gewoon u "slechte" html gekopieerd uit de source om daarachter te zeggen dat dit op niets trok.

Is die code hier dan juist?
bedoelde me "indien zelfde dir" of het in de zelfde map zit als de rest? Ja dit is zo, maar toch werkt dit niet.. dit is wat ik krijg:

Sending of the form content by E-mail
This form cannot be dealt with, for one or more mandatory fields are undefined or incorrect.

Rvl

Legacy Member
value=contactredirect.htm" >> hier zit de fout dus. value="..." ipv value=...." en nog eens, leer aub html.

IcefoxXx

Legacy Member
Rvl zei:
value=contactredirect.htm" >> hier zit de fout dus. value="..." ipv value=...." en nog eens, leer aub html.

jammer, want dat had ik ondertussen al gezien én verandert, maar toch...
Ik krijg toch nog altijd die 2e error en dus lukt het nog altijd niet...

Misschien eens op ander forum proberen, miss weten ze het daar wel.:ironic:

Rvl

Legacy Member
Misschien eens op ander forum proberen, miss weten ze het daar wel.
Denkt ge nu da ik onbekwaam ben om u dom script te laten werken. Ik heb u ten eerste enkel maar info gegeven en u geholpe me da form te laten begrijpen. De uitleg staat gewoon perfect op de site en kheb rap de basis ervan gegeven in een van mijn laatste posts. Volgens mij ben jij nog altijd degene die helemaal niets van html. En volgens mij is het nu het beste dat je een ander forum zoekt, good luck en als u script werkt dan kunt ge het hier nog eens posten, vermeld er dan ook even bij wie het heeft gemaakt dan krijgt hij een :niceone: want dan kan hij een "form" versturen :o

Mertes

Legacy Member
Ik gaan niet beginnen over de (trouwens al jaren-durende) mentaliteit van die enkelingen of haantjes de voorsten op dit forum want dan zijn we weer ettelijke posts bezig.
hebbek da al ni is gepost ??


mss zijn jullie het is dat maar eens van mentaliteit moeten veranderen... want blijkbaar is da met iedereen zo die onder jullie "niveau" zitten of die met websites "geld" willen verdienen of die nimmer in "sprookskes" geloven en wiens mama hen géén "nachtzoen" meer komt geven.

Rvl

Legacy Member
Mertes zei:
hebbek da al ni is gepost ??


mss zijn jullie het is dat maar eens van mentaliteit moeten veranderen... want blijkbaar is da met iedereen zo die onder jullie "niveau" zitten of die met websites "geld" willen verdienen of die nimmer in "sprookskes" geloven en wiens mama hen géén "nachtzoen" meer komt geven.
Ten eerste heb ik hem meermaals willen helpen. Na al die hulp blijkt het nog altijd niet duidelijk voor hem en heb ik ook al meermaals vermeld dat hij de basis van html eerst moet beheersen voor hij dit wil doen en aan de code die hij poste is het duidelijk te zien dat hij er niets van kan. Dan heb ik het script bijna helemaal gegeven voor hem en lukt het bij hem nog niet (en ik had idd een fout maar dat is door snel te zijn), ik test het bij mij en het werkt perfect. Verder geeft hij zelf de site waar alle info op terug te vinden is dus ik weet niet wat we nog verder kunnen doen. Als ik me niet vergis heb ik u ook geholpen in een van de vorige threads en een simpele thx die je me gaf volstond. Hij daarentegen zegt dan "ik zal maar naar een ander forum gaan waar ze misschien wel de oplossing weten" waar hij mee insinueert dat ik nog niet eens de basis html begrijp. Dan is het toch logisch dat hij geen hulp meer moet verwachten. Ik kon eve goed niets posten en dan was hij nog steeds geen stap verder.

Mertes

Legacy Member
zie ik zeg ni dat jullie niet helpen.
En ik verdedig te topic-starter helemaal niet.

maar kvind dat jullie allemaal een ronde tafel moette kopen en oefenen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan