Bram
Legacy Member
Ok, misschien een stomme vraag of een stomme fout die ik maak, maar ik geraak er niet aan uit... Ik ben bezig met een website voor iemand voor zijn Enemy Territory clan. Nu doe ik dit voor het eerst in frames omdat dit naar mijn mening het best met zijn voorkeur strookt...
Nu ben ik de frames en het opzetten maar ik bekom dit:
Klik
Hierop kun je zien dat de bovenste frame (waar de banner dus moet komen) fixed boven zit, terwijl ik die eigenlijk nested wil (zodat hij mooi boven de navigatie, main en warreport frame boven zweeft...)
de code van m'n index pagina ziet er zo uit:
Kan iemand me eens aanwijzen wat ik verkeerd doe? of is wat ik wil simpelweg niet mogelijk met frames?
Nu ben ik de frames en het opzetten maar ik bekom dit:
Klik
Hierop kun je zien dat de bovenste frame (waar de banner dus moet komen) fixed boven zit, terwijl ik die eigenlijk nested wil (zodat hij mooi boven de navigatie, main en warreport frame boven zweeft...)
de code van m'n index pagina ziet er zo uit:
Code:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>.:: infiniDim ::.</title>
</head>
<frameset rows="100,*" cols="*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
<frame src="banner.htm" name="top" scrolling="NO" noresize>
<frameset rows="*" cols="*,150,500,150,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
<frame src="leftover.htm" name="nav" scrolling="NO" noresize>
<frame src="nav.htm" name="nav" scrolling="NO" noresize>
<frame src="main.htm" name="main">
<frame src="news.htm" name="right" scrolling="NO" noresize>
<frame src="leftover.htm" name="nav" scrolling="NO" noresize>
</frameset>
</frameset>
<noframes><body>
</body></noframes>
</html>
Kan iemand me eens aanwijzen wat ik verkeerd doe? of is wat ik wil simpelweg niet mogelijk met frames?

gewoon m'n index layout met frames die ik al wou, nog eens in 3 cols gezet... (de mens voor wie de site was vond em te breed, vandaar da ik links en rechts die leftovers had...)