horse_99
Legacy Member
Hallo allemaal,
Als ik zo van sommige websites de HTML code bekijk, dan zie ik dat ik bijvoorbeeld in <a>-tags zulke dingen:
Dus bij het href attribuut echt de volledige url, met domeinnaam, de http:// ervoor enzovoort. Wat is het nut hiervan?
En ook: i.p.v. te verwijzen naar home.php, index.php, info.php enzovoort, zie je ook vaak gewoon een verwijzing naar de map van waar de pagina staat, en deze pagina is dan een index.htm of default.asp of index.php,... Dus zoals in bovenstaand voorbeeld. Ook weer: wat is hier het nut van? Misschien een beetje verbergen welke server-side scripting taal er wordt gebruikt? Met een beetje proberen kom hier ook wel achter.
Bedankt voor alle reacties!
Groeten, Kristof.
Als ik zo van sommige websites de HTML code bekijk, dan zie ik dat ik bijvoorbeeld in <a>-tags zulke dingen:
Code:
<a href="http://www.eenofanderewebsite.be/home/">Home</a>
Dus bij het href attribuut echt de volledige url, met domeinnaam, de http:// ervoor enzovoort. Wat is het nut hiervan?
En ook: i.p.v. te verwijzen naar home.php, index.php, info.php enzovoort, zie je ook vaak gewoon een verwijzing naar de map van waar de pagina staat, en deze pagina is dan een index.htm of default.asp of index.php,... Dus zoals in bovenstaand voorbeeld. Ook weer: wat is hier het nut van? Misschien een beetje verbergen welke server-side scripting taal er wordt gebruikt? Met een beetje proberen kom hier ook wel achter.
Bedankt voor alle reacties!
Groeten, Kristof.

.
) of weet waarom hij het zo saved want dan heb je geen scripts/css/images (en zal het ook niet als doel het offline halen van een pagina zijn...)