Idd. En vergeet goede analyses, op school tonen ze u allerlei mooie schema's en mooie begrippen.
Als ge gaat werken: een stuk uitgeschreven tekst, met hier en daar wat word-figuurtjes. Dit is natuurlijk iets wat van bedrijf tot bedrijf verschilt, maar ik denk niet dat er veel bedrijven zijn in belgië die het al te professioneel aanpakken.
Dan moet je de analyses eens zien waar ik mee te maken krijg, alles dubbelzinnig, verschillende woorden voor hetzelfde gebruiken zodat je verward wordt. Verkeerde Codes, bij code blabla moet dit gebeuren, maar je vindt die code niet, weer een zoveelste typfout, en dan kan je de database afgaan met select code from tabel where code like '%stukcode%'.
Zinnen die eindigen op '...', zinnen die eindigen op '?'.
En constant situaties van, als je A aanpast dan moet B aangepast worden.
Ok, eerste vraag, als ik B aanpas moet A dan ook aangepast worden...euh euh euh?
Analisten zetten 5 woorden op papier, en met de vragen van de programmeur wordt de rest van de analyse samengesteld. Niets wordt genoteerd, en een jaar later weet geen kat nog hoe het werkte.
En ondertussen verandert men nog eens 5 keer van gedacht, waardoor alles moet aangepast worden.
Hell, vaak is er nog niet eens een analyse, leggen ze het wat uit tegen u, en zo en zo moet dat er uitzien. Maar dan worden er 500 zaken over het hoofd gezien.
Trouwens, op de vraag van de TS, java, al is het maar omdat er vrij veel vacatures voor zijn, meer dan voor c.
En als je een goede boek zoekt:
En dan is er ... Java 3e editie van Gert Jan laan, dan zie je de volledige basis van java. Na elk hoofdstuk zijn er oefeningen. En het is in het nederlands. Wordt trouwens ook gebruikt in scholen.
http://www.comcol.nl/detail/62719.htm