Moto zei:
Kameraad? anyway, wil maar zeggen C# is nogal zeer makkelijk is kwa kiezen
IDE = VS, GUI = winform, DB = Sql Server
Bij Java hebt ge voor alles keuzes die ge kunt maken, waardoor ge als beginner eerst daar nog over moet gaan informeren/beslissen.
Kom kom, tegen dat je echt een IDE op volle kracht gebruikt, deftig met GUI's bezig bent (een beginner gaat in java sowieso swing kiezen), en met db's begint zal je wel al wat kunnen programmeren.
Moto zei:
Mooie smiley
Het hoger? oelala?
Nu, ik heb maar een A1 diplomake, maar toen indertijd waren we redelijk snel applicaties aan het maken met GUI's
De volledig feature-set van een taal een gans jaar bestuderen aan de hand van console-applicatiekes om ze daarna effectief te gaan gebruiken in een echte applicatie is gewoon tijdverlies.
Gui's zijn voor designers/layouters jong, binnen x jaar trekken echte programmeurs zich geen zak meer aan van GUI's. Dat zal verhuizen naar markup achtige talen.
Wat is er dan tijdsverlies, u focussen op algoritmiek, datastructuren, optimalisatie & goede code en die GUI's die toch wat werk vereisen links laten liggen of een deel van uw initiële studie verprutsen aan GUI's

?
GUI's zijn als je wil tleren programmeren eigenlijk tijdsverlies. Ze zijn wel essentiëel voor een afgewerkt product natuurlijk