Archief - flashsite: endrone v2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Zero Grav

Legacy Member
En toch heeft tikketim wel redelijk gelijk. Er zijn ongelooflijk veel bedrijven die hun computers niet up-to-date houden, niet alleen met windows updates maar evenzeer op vlak van die flash (en andere) plugins.

Djeez zijn opmerking is ook niet bepaald onterecht. 'k Zat maar op mijn back knop te drukken (op muis dan wel, anders denkt ge direct nog dat ik achterlijk ben. :p) en vond het lichtjes irritant dat die niet reageerde..

tikketim

Legacy Member
D'Sek- zei:
98% van de desktop-pc's heeft flash geinstalleerd. Als uw baas niet meegaat met zijn tijd, is dat zeer spijtig voor uw baas. Flash is quasi een standard geworden op het web. En terecht.

nja inderdaad bij ons gaan ze niet mee met hun tijd ... windows 98 , internet explorer 5.0 ...
eigelijk is het een psychiatrisch ziekenhuis met rond de 500 werknemers dus het is niet zo simpel om zomaar effe op 250 computers windows xp , ie zoveel enzovoort te gaan installeren omdat de informatica afdeling zo al genoeg werk heeft met het algemene onderhoud van al die computers en netwerken en het voorthelpen van secretaresjes die hun word documentje niet meer terugvinden :s

een andere reden waarom er nergens flash opstaat is dat we op het bedrijf niet kunnen downloaden en als je er dan al in slaagt word dat onmddelijk verwijderd omdat alle hd's geshared staan op een paar na met vertrouwelijke informatie

nog een goede reden waarom er geen flash word toegelaten bij ons is om de traffic een beetje te beperken , wat ook heel terecht is , ik kan me niet voorstellen hoe traag inet er wel niet zou gaan als flash wel was toegelaten ..

en inderdaad je kan wel gelijk hebben dat 99 procent van de desktop pc's flash heeft geinstalleerd maar is daar ook een bron van ? word er een onderscheid gemaakt tussen persoonlijke pc's thuis en die op bedrijven ?

grtz Tim

Spacy2003

Legacy Member
tikketim zei:
nja inderdaad bij ons gaan ze niet mee met hun tijd ... windows 98 , internet explorer 5.0 ...
eigelijk is het een psychiatrisch ziekenhuis met rond de 500 werknemers dus het is niet zo simpel om zomaar effe op 250 computers windows xp , ie zoveel enzovoort te gaan installeren omdat de informatica afdeling zo al genoeg werk heeft met het algemene onderhoud van al die computers en netwerken en het voorthelpen van secretaresjes die hun word documentje niet meer terugvinden :s

een andere reden waarom er nergens flash opstaat is dat we op het bedrijf niet kunnen downloaden en als je er dan al in slaagt word dat onmddelijk verwijderd omdat alle hd's geshared staan op een paar na met vertrouwelijke informatie

nog een goede reden waarom er geen flash word toegelaten bij ons is om de traffic een beetje te beperken , wat ook heel terecht is , ik kan me niet voorstellen hoe traag inet er wel niet zou gaan als flash wel was toegelaten ..

en inderdaad je kan wel gelijk hebben dat 99 procent van de desktop pc's flash heeft geinstalleerd maar is daar ook een bron van ? word er een onderscheid gemaakt tussen persoonlijke pc's thuis en die op bedrijven ?

grtz Tim

Ik ga daar volledig mee akkoord maar is het niet de bedoeling om te werken ipv endrone te bewonderen. :D
Ik denk niet dat elk personeels lid zomaar de site van endrone even gaat bezoeken onder de werkuren.

Dus ik denk wel dat iedere "goed ingelichte" persoon die endrone bezoekt wel de flash plugin heeft.

Over de site zelf: Het eerste wat in me opkwam was "is dit endrone ?"
De endrone 3D techy style was zoek, maar ben desondanks toch nog aangenaam verrast.
Nu hopen dat jullie je portfolio up to date houden :)

Bunz

Legacy Member
Eerst en vooral vind ik deze site alweer niet slecht. Toch een kleine opmerking.
Ik zie wel geen verticale scrollbar maar toch kan ik scrollen en krijg ik een kleine witregel te zien onderaan mijn scherm ?

Overigens vind ik deze stijl minder geslaagd dan de vorige. (dit is natuurlijk persoonlijke smaak).
- Ik mis in deze site zowa de 3D stijl
- Een spannend muziekje (zoals op de vorige site)
- Het rondvliegende endrone logo :p

DeMoN

Legacy Member
k'vind em anders ook ni zo goe als de vorige, mor k'snap wel da de meesten liever een propere/strakke design zien.

nice job.

Vintage Hifi

Legacy Member
D'Sek- zei:
Flash is quasi een standard geworden op het web. En terecht.
Juist ja, again, in Wonderland zeker. Er zijn honderden bedrijven waar Flash gewoon zelfs geblokkeerd is, als het ware. Of de baas nu met zijn tijd meegaat of niet...

LunchBox

Legacy Member
er zijn ook honderden bedrijven waar het personeel niet buiten het bedrijf kan/mag gaan eten, denk je nu dat mc donalds deze mensen in hun vrije tijd niet als klant kan dienen? dat ze op't werk niet mogen surfen maar moeten werken vind ik maar vrij normaal, maar of dat nu'n referentie is om over'n wonderland situatie te gaan spreken.
--
flash applicaties zijn even volwassen als asp.net/jsp/php-gedoe, voor het geval men er wel in moet zijn even volgende vergelijking: als een bedrijf beslist jvm (java virtual machine) te blokkeren bij de financiële dienst moeten ze niet komen zagen dat ze niet meer in hun banktoepassing geraken.

waarom trouwens het "personeel van firma XY" met de verouderde pc's altijd bovenhalen, zoals'k hierboven al zei dat die is werken ipv te surfen. het zijn de mensen binnen de media/reclame-wereld die naar multimedia toepassingen op zoek zijn.. dat jef klak dat niet kan bekijken op de pc in het magazijn bij de colruyt is zijn probleem.

@site: kvinnet zeker'n stap voorwaarts, juist die menu-bullets (gradient cirkels) vindek niet voldoende afgewerkt.. dan had zelfs de favicon daar beter gestaan. en'k wil binnekort kunnen tekenen met dah penneke dries :p

Lo_fi

Legacy Member
Het is een beetje makkelijk om elke flash-applicatie te kelderen met de dooddoener : "jamaar flash mag niet op veel bedrijven". Tja er zijn ook veel bedrijven waar de browser nog steeds op ie5.0 staat en er zijn zelfs bedrijven die geen internetaansluiting hebben. Wil dat zeggen dat we dan ook maar beter advanced css achterwege laten of onze site afdrukken en per post rondsturen?

Voor endrone is het niet meer dan logisch dat er een flashsite is. Ik vind dat zelfs een deel van de huisstijl van het bedrijf. Flash is ondertussen meer dan volwassen genoeg om niet langer afgedaan te worden als "bewegende rommel".

Vintage Hifi

Legacy Member
Allemaal mooie uitleg hoor maar een feit blijft dat je altijd een deel klanten kwijt bent. Jullie die altijd zo mooi bezig zijn over toegankelijkheid, kunnen dit nu opeens wél door de vingers zien? Contradictio in terminis?!

Bigbuddha

Legacy Member
We zullen in plain text gaan ontwerpen ;)

Zolang ontwerpers blijven stilstaan, blijft het publiek zeker stilstaan. Als wij niet met nieuwe technologien werken gaat iednereen blijven stilstaan. Onze taak is de stap naar de nieuwe technologie zo makkelijk mogelijk te maken. dmv. plugin checks, automatische plugins, cross browser capability, enz...

blaZe

Legacy Member
tikketim zei:
n
nog een goede reden waarom er geen flash word toegelaten bij ons is om de traffic een beetje te beperken , wat ook heel terecht is , ik kan me niet voorstellen hoe traag inet er wel niet zou gaan als flash wel was toegelaten ..

inet zou net sneller kunnen gaan...
ok, niet als iedereen intro's zou maken van +3Mb om uiteindelijk hun clanpage te tonen.

maar een GOEDE dynamische flashsite (of hybride) doet 1 malig request voor data.
bij serverpages moet ie een request doen telkens hij een nieuwe pagina opvraagt.
op 1 site met 1 gebruiker verwaarloosbaar, niet als er 1000'n bezoekers zijn.

bovendien vernieuwde ik vroeger voor het werk http://hwi.uni.be/hwi_start.html (het ding is idd 500Kb groot) maar de archief versie had op in zijn html versie alleen op pde startpagina al een optimased animated gif van 370Kb !!!

en inderdaad je kan wel gelijk hebben dat 99 procent van de desktop pc's flash heeft geinstalleerd maar is daar ook een bron van ? word er een onderscheid gemaakt tussen persoonlijke pc's thuis en die op bedrijven ?
zoek ne keer op macromedia, klinkt contradictioneel maar die cijfers zijn meer dan accuraat hoor.

orez

Legacy Member
tikketim zei:
nja inderdaad bij ons gaan ze niet mee met hun tijd ... windows 98 , internet explorer 5.0 ...
eigelijk is het een psychiatrisch ziekenhuis met rond de 500 werknemers dus het is niet zo simpel om zomaar effe op 250 computers windows xp , ie zoveel enzovoort te gaan installeren omdat de informatica afdeling zo al genoeg werk heeft met het algemene onderhoud van al die computers en netwerken en het voorthelpen van secretaresjes die hun word documentje niet meer terugvinden :s

Er bestaat ondertussen zoiets als een SUS server, en dan is het geen probleem om 250 PC's up to date te houden... :p

tikketim zei:
nog een goede reden waarom er geen flash word toegelaten bij ons is om de traffic een beetje te beperken , wat ook heel terecht is , ik kan me niet voorstellen hoe traag inet er wel niet zou gaan als flash wel was toegelaten ..

en dit argument klopt ook volledig niet... wij moete nu een project maken voor school, een interactieve mini product site met op zen minst 4 topics. (pagina's in html kunde zowa vergelijken). Met productvoorstelling, images, het product virtueel uittesten, en dit mag MAXIMUM! 200kb groot zijn... Dus daar gaat uw argument om traffic te beperken... maak ditzelfde slecht in htm, zonder geoptimaliseerde images (zoals vele sites zijn), en ge zit me uwen html snel aan 500k ..

Lo_fi

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Allemaal mooie uitleg hoor maar een feit blijft dat je altijd een deel klanten kwijt bent. Jullie die altijd zo mooi bezig zijn over toegankelijkheid, kunnen dit nu opeens wél door de vingers zien? Contradictio in terminis?!

Het leven zit vol tegenstellingen en uiteraard zijn we biased bitches maar dat neemt niet weg dat je er als vormgever / webdesigner / developer niks mee opschiet om fundamentalistisch te gaan doen over technologie. Webdesign is geen communisme..

Doelgroep A vereist een zeer toegankelijke site, doelgroep B kan best full force flash verdragen en voor doelgroep C mag je alle plugins tegelijk bovenhalen.. het is allemaal heel erg relatief. Meestal wijst de praktijk + een goede kennisvan je klant en zijn doelpubliek wel uit hoever je kan gaan. Per definitie flash veroordelelen is het kind met het badwater weggooien.

blaZe

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Allemaal mooie uitleg hoor maar een feit blijft dat je altijd een deel klanten kwijt bent. Jullie die altijd zo mooi bezig zijn over toegankelijkheid, kunnen dit nu opeens wél door de vingers zien? Contradictio in terminis?!

DAn moet ferarri ook maar de deuren sluiten, want ze maken enkel wagens voor mensen die daar het vermogen voor hebben?

oh wacht? nu komen we tot de issue, dat is gewoon hun doelpubliek en als jan met de pet het niet kan betalen zal het hun worst zijn.

bij ons op't het werk word aan de klanten die het overwegen om een cursus maken al direkt vermeld wat de minimum vereisten zijn. (en 1 daarvan is oa minimum flashplayer 6 installed)
klant wilt dit niet, zullen we hem mss wel helpen als ie met voldoende cash komt en zelfs dan gaan we er niet 100% achter staan.

het is zoals eerder gezegd, dat piet snot op zijne PC in het magazijn van de Colruyt niet kan kijken naar flashcontent kan me niet schelen.
zelfs niet iemand die op een bureauke zit in een vrij bekend bedrijf met een zogenaamde titel.
want als ge als werknemen niet die vrijheid hebt of mogelijkheid om zelfs MAAR flashcontent te zien zijde toch niet belangrijk genoeg binnen het bedrijf of hebde enig doorslaggevend beslissingsrecht over projecten/budgetten die multimedia aangaan.

wa denkte? da denk ik en weet ik uit ervaring.

yaris

Legacy Member
Leuke site trouwens die animatie van internet, hebt ge nog zo van die links blaze.

GMotha

Legacy Member
Proper en schoon, hoewel ik het jammer vind dat de fancyness van de vorige er nimeer is:/

tikketim

Legacy Member
ru`orez zei:
en dit argument klopt ook volledig niet... wij moete nu een project maken voor school, een interactieve mini product site met op zen minst 4 topics. (pagina's in html kunde zowa vergelijken). Met productvoorstelling, images, het product virtueel uittesten, en dit mag MAXIMUM! 200kb groot zijn... Dus daar gaat uw argument om traffic te beperken... maak ditzelfde slecht in htm, zonder geoptimaliseerde images (zoals vele sites zijn), en ge zit me uwen html snel aan 500k ..

Kan goed zijn maar niet iedereen kan dat zo goed als jullie klas he :)

btw Blaze ik vind die cijfers nergens :s
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan