Archief - Droomjob

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FreakyLeash

Legacy Member
The_Messenjah zei:
En onthou de belangrijkste designles ooit: negatieve ruimte zorgt voor inhoud en context aan de positieve ruimte.

Zoals hyperlite zegt: uw flyers zijn veel te druk, witte ruimte is even belangrijk (imo zelfs belangrijker) dan opvulling.

Spijtig genoeg wordt in de designwereld daar veel te weinig aan gedacht :(

Leuke tip eingelijk, bedankt !

Erinyes

Legacy Member
Brick Top zei:
Een diploma is altijd beter dan geen diploma.

Als er nu één sector is waar een diploma geen reet uitmaakt is het de grafische sector wel. Bedrijven selecteren op je portfolio, liefst online en laten je komen voor een gesprek. Als dat gesprek positief verloopt is er een grote kans dat ze je aannemen (als er geen betere kandidaat voorhanden is natuurlijk).

Ik werk nog niet zo lang als grafisch ontwerper, maar heb wel talloze sollicitaties achter de rug bij veel verschillende bureau's. Een bewijs van diploma heb ik nooit moeten voorleggen en zal ik ook nooit moeten doen.

Wat kun je doen als school geen optie is...

Lees boeken, kies niet alleen de boeken met een hoog "showcase" gehalte, maar zoek ook eens een aantal boeken uit waar je ook effectief iets kunt bijleren. Lees tijdschriften: Computer arts (projects), eye, Print,... keuze genoeg.

Kijk naar vormgeving en niet alleen maar affiches of flyers, ook verpakkingen, displays, boekomslagen, de mailings die in je bus terecht komen, de zak die je net meekreeg uit de winkel, autobelettering, dvd of cd covers, magazines, kranten, enz.

Gebruik een feed reader en schrijf u in op allerlei blogs over vormgeving; wat zit er tussen mijn feeds? Psd tuts, vectortuts om mijn programmakennis bij te schaven, 2 blogs over packaging, blogs over webdesign, blogs over typografie, een blog over logo design, een blog over creatief ontwerp in 't algemeen, maar ook interieur, lifestyle, enz. Het is mijn startlink dus elke dag kijk ik naar de nieuwe posts die binnenkomen. Is ook handig als inspiratiebron, een startpunt voor een nieuw project, om je research te doen, enz.

Leer omgaan met kritiek. Leer dat kritiek niet op jouw persoon is, maar op je werk. Probeer met kritiek om te gaan als iets constructiefs. Probeer dus ook een punt van feedback te zoeken, een forum met grafisch ontwerp (niet enkel digitaal ontwerp, want dat staat niet gelijk aan gedrukt ontwerp) bijvoorbeeld. Leer argumenteren! Zeer belangrijk om je werk te verdedigen. Wees zeker van jezelf of probeer dat bij te schaven, want zonder zelfzekerheid kom je er niet.

eddie

Legacy Member
Wopke zei:
super merci. :) Met deze raad kan ik al wel goe verder!

Ondertussen ben ik idd wel al een punt gepasseerd dat ik iets meer "fancy" ben ingesteld dan deze affiches.

EDIT: dit bv https://www.beyondgaming.be/archive/web-design-programming.237/flyer.622457 Is volledig mijn ding! Zoiets zou ik willen kunne maken!

wel die stijl zal je in een opleiding niet veel tegenkomen
daar leert men eerder tot het inzicht te komen van de grote der grafische ontwerpers waarbij de simpelheid juist de troef is.

als je zo'n dingen wil maken als dat voorbeeld kan je beter een tutorial van photoshop leren want het is het niet waard om daarvoor een opleiding te volgen

DieselPower

Legacy Member
Waard* en wie zijde gij in feite? Volgens mij hebde gij het gewoon over modernisme?

eddie

Legacy Member
wa maakt da nu uit wie ik ben?
modernisme heeft een onmisbare rol gespeeld in de evolutie van het design maar daar heb ik het niet persé over
eerder over ontwerpers als reid miles, saul bass etc...
imo kan je een goed ontwerp ook zonder een computer maken
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan