Archief - DISCUSSIE: CMD@Khlim Genk of MCT@Pih Kortrijk?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

orez

Legacy Member
Freaky 7 zei:
dus
MCT: coding/programmeren + kletsje grafisch
CMD: Allround multimedia

Nope.

MCT:
Keuze 1: Geavanceede harware + netwerkbeheer
Keuze 2: Office Automation (kantoorapplicaties ontwikkelen en dergelijke)
Keuze 3: Webtechnologie Specialisatie (JSP/PHP/ASP.NET (C#)/xHTML/CSS/JavaScript/XML/SVG/...) dus vooral coding
Keuze 4: Multimedia, Rich Internet Applications (Flash & PHP), Flash, 3D Interactives, En allerhande belangrijke audiovisuele middelen (audio, film, fotografie...)
Keuze 5: Specialisatie Programmeren (Java/VB.NET)
Keuze 6: Verderstudeerprogramma. (algemeen zoals je in 2 jaar MCT ziet)

MCT is dus:

Je krijgt 2 jaar van alles iets, 2 "chill" jaren, als je nie goed bent in Technologie, welja pech, ge moet u er toch doorsleuren. Vanaf het 3de dat je effectief je keuze maakt, is het echter zwaar en veel werken in je specialisatie jaar...

En tegenwoordig als je in webdesign wilt gaan, naar mijn mening:

> Flash is de toekomst. dus in mijn mening ben je dan het beste met de Multimedia specialisatie binnen MCT. (aangezien je ook PHP enzo te zien krijgt in combinatie met MySQL, de toch meest gebruikte scriptingtaal dit moment, en zelfstudie mbv php.net is nu ook zo moeilijk niet ;))

ikin

Legacy Member
Freaky 7 zei:
dus
MCT: coding/programmeren + kletsje grafisch
CMD: Allround multimedia

Als je dus voor een richting wilt gaan waarbij je later "webdesigner" bent.
kan je dan beter naar mct gaan of niet?


ja, want c-md gaat voor (en ik quote rechtstreeks van de leerkrachten) voor MEER dan webdesigner of webmaster
C-md zou voor multimedia expert / nieuwe media consult / enz gaan...

orez

Legacy Member
MCT, gaat ook voor beetje meer of webdesigner hoor...

en een webmaster... kdenk ni dagge studies nodig hebt om dit te worden ;) lijken mij erg snuggere docenten :p

als ge webdesigner alleen wilt worden kunde een 7de specialisatiejaar volgen op het middelbaar onderwijs.

Akira

Legacy Member
Cowgirl Henk zei:
En, ondertussen aan een job geraakt? Dewelke? Taken?
Was et moeilijk om der een te vinde, ...?

ik ben direct begonnen waar ik mijn stage heb gedaan. Was het daar achter een paar maand beu en werk nu voor wax

Ik heb dus totaal geen probleem gehad om werk te vinden, in tegen deel, bij de meeste bedrijven zien ze heeeeel graag nen mct'er komen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan