Archief - CHECK: Sprynx Fusion Productions

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sprynxky Man

Legacy Member
Ik en enkele maten hebben een paar weken geleden eindelijk een idee waar we al lang mee rond liepen, in praktijk omgezet. We wilden namelijk een hele reeks eigen filmpjes maken die we dan online plaatsen en waarvan mensen zeggen : "Hey, da's cool gedaan". Ons eerste filmpje is inmiddels opgenomen en we zijn druk aan het monteren. Hier alvast een blooper.

Het is opgenomen in 320 * 240 pixels en met adobe premiere pro omgezet naar 720 * 576 pixels. Op mijn pc in Leuven en bij al mijn maten ziet het beeld er goed uit (je merkt zo goed als niet dat het met een factor van bijna 2.5 vergroot is dus). Op mijn pc in Leuven ziet het er fullscreen (1280 * 1024) zelfs nog vrij deftig uit. Op mijn pc thuis echter (en die pc is momenteel de enige waar dat probleem zich voordoet) zie je wel dat het vergroot is en zie je opvallende strepen door het scherm lopen.

Vandaar dat ik jullie zou willen vragen om dit filmpje eens te bekijken en of het er bij jullie ok uit ziet of dat jullie dat probleem ook hebben. En aan de kenners : wat er aan te doen valt. Ik vermoed dat het te maken heeft met progressive vs interlaced ofzo, maar ben niet zeker.

Het filmpje zal hopelijk tegen kerstmis klaar zijn en zal dan begin volgend jaar hopelijk online staan (als ik ergens degelijke webspace vind).

pSyKo

Legacy Member
Ik zie ook die strepen (1600*1200), ook als ik het bekijk op zn gewone grootte.

Sprynxky Man

Legacy Member
Bigbuddha zei:
'k vraag me af wat het nut is van zulk groot formaat?
De europese PAL standaard dus.

En vermeld ook eens of je die strepen enkel op zulke grote resoluties hebt of ook als je het op normale resolutie bekijkt.

Niemand die weet waaraan dat ligt btw?

ToRb

Legacy Member
geen strepen
800*600
1024*768
1152*864
ook op tv getest en is perfect imo
codecs misschien?

grandmasterL

Legacy Member
duuuuuuuuuuuuuude!!!

khoop da g na dees shot door had da uw film overbelicht is!! kunt da wel nog iets ofwa correcte door contrast ma ge gaat da blijve zien. mss met iets betere camera opneme ofzo en g gaat ook nog wa kleurcorrecties moge doen as get beetje movie-like wilt late overkome... to nu toe heb ik de indruk van " we doen het om te lache en wa andere denk intresseert os ni...

Sprynxky Man

Legacy Member
Het is dan ook met een amateurcamera opgenomen hé. ;)

Ik heb het geld niet om professioneel materiaal te kopen. Maar het is vooral om te leren omgaan met monteren, camerastandpunten en zulke dingen.

Hou er ook rekening mee dat we allemaal nog studeren/werken en vaak alleen maar de zondag tijd hebben om wat te filmen. Dingen als het weer dat plots helemaal anders is dan de week daarvoor, staan dus boven ons en daar kunnen wij helaas niets aan doen.

En wat de rest denkt, is inderdaad niet onze hoogste prioriteit (hoewel het natuurlijk altijd leuk is als mensen het wel leuk vinden en appreciëren); wij amuseren ons rot met het opnemen en da's al een reden op zich om er tijd in te steken.

PS : de titelnaam is mss verwarrend. We beschouwen ons helemaal niet als een productiehuis ofzo en hebben helemaal geen commerciële plannen. Het is louter amateuristisch en voor de fun. We maken wat filmpjes die we dan online zetten zodat mensen ze kunnen bekijken. Die naam is enkel om het wat cooler te maken. ;)

flov007

Legacy Member
wtf? zijnda die sukkels van da matrix filmke? eve dwaas... :unsure:
ik zie geen strepen... 1280*960

Mistabeen

Legacy Member
flov007 zei:
wtf? zijnda die sukkels van da matrix filmke? eve dwaas... :unsure:
ik zie geen strepen... 1280*960
haha die matrix dudes waren te grappig :rofl: damn, kan iemand die site nog es geve ^^ wil et nog es zien :p

Sprynxky Man

Legacy Member
flov007 zei:
wtf? zijnda die sukkels van da matrix filmke? eve dwaas... :unsure:
ik zie geen strepen... 1280*960
Ik weet niets van een matrix filmpje. Ik beoefen als jaren ninjutsu en we gaan daar een filmpje rond maken.

Dafference

Legacy Member
Ké tsal wel an mij ligge mr men BSplayer sluit zichzelf gewoon direct af, wilt u dit rapport verzenden blabla..

Sprynxky Man

Legacy Member
Website is inmiddels af en ons eerste filmpje staat online. Verwacht er niet teveel van, het was vooral een oefening voor het echte werk, waar we momenteel mee bezig zijn.

http://www.SprynxFusion.be/

dresse

Legacy Member
*die twee kerels die naar deur wandelen. welk nut heeft het om heel die afstand da ze afleggen te filmen. werkt alleen maar op de zenuwen, niemand wilt mensen zomaar zien wandelen
*er is maar 1 ding erger dan mensen die niet kunnen acteren. namelijk mensen die niet kunnen acteren en dan nog is int engels praten en ook geen engels kunnen. nut van dit? u film komt echt ni professioneler of cooler ofzo over als die int engels is zenne.
*shot waardat ze die tv aanzetten. was de cameraman dronken? statief gebruiken zou dus wel mogen...
*beetje verder: kerel komt aangelopen in het bos, lang rechts voor gefilmt. en in het volgende shot staat de camera ineens achter de "acteur" -> asfout.
*de shots daarop bevatten bijna stuk voor stuk asfouten...
* als em da pijltje schiet gaat het niet snel genoeg, precies of pijltje drie keer opnieuw wordt afgeschoten. ook die geluidjes daarbij slaan op niets.
*nadat de kerel gewurgd is hebt ge nen jump-cut. moete ook proberen te vermijden

achja. daarna ben'k in slaap gevallen. en het feit dat ge nog zoveel beginnersfouten maakt hebt ge waarschijnlijk ni veel research gedaan en was deze film als oefening om daarna ne grotere te maken dus eigenlijk niks waard. ik hoop da ge voor u volgende film wa meer research doet.
da van die slechte acteurs enzo, ok, kan'k nog begrijpen, ge hebt ni direct een budget om prof. acteurs te betalen. maar over de as gaan en jump cuts enzo zou toch ni mogen...
ook proberen altijd actie/reactie te bekomen in u filmke. anders om het als onze docent scenario uit te drukken "kijkt ge als een koei naar nen trein die voorbij komt"

ma toch vindk het wel sjeyk da ge daar u tijd insteekt. Beter hier u tijd insteken en een resultaat hebben (da misschien ni al te goe is, ma ge leert tenminste wel bij) dan dagen zitten gamen in een of andere dwaze clan. dus daarvoor :niceone:


enfin, kweet dat dees al geclosed is, en terecht. ma wou dees toch er nog ff tussenperen want had het nu geschreven eh... :)

owned... :ironic:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan