Sprynxky Man
Legacy Member
Ik en enkele maten hebben een paar weken geleden eindelijk een idee waar we al lang mee rond liepen, in praktijk omgezet. We wilden namelijk een hele reeks eigen filmpjes maken die we dan online plaatsen en waarvan mensen zeggen : "Hey, da's cool gedaan". Ons eerste filmpje is inmiddels opgenomen en we zijn druk aan het monteren. Hier alvast een blooper.
Het is opgenomen in 320 * 240 pixels en met adobe premiere pro omgezet naar 720 * 576 pixels. Op mijn pc in Leuven en bij al mijn maten ziet het beeld er goed uit (je merkt zo goed als niet dat het met een factor van bijna 2.5 vergroot is dus). Op mijn pc in Leuven ziet het er fullscreen (1280 * 1024) zelfs nog vrij deftig uit. Op mijn pc thuis echter (en die pc is momenteel de enige waar dat probleem zich voordoet) zie je wel dat het vergroot is en zie je opvallende strepen door het scherm lopen.
Vandaar dat ik jullie zou willen vragen om dit filmpje eens te bekijken en of het er bij jullie ok uit ziet of dat jullie dat probleem ook hebben. En aan de kenners : wat er aan te doen valt. Ik vermoed dat het te maken heeft met progressive vs interlaced ofzo, maar ben niet zeker.
Het filmpje zal hopelijk tegen kerstmis klaar zijn en zal dan begin volgend jaar hopelijk online staan (als ik ergens degelijke webspace vind).
Het is opgenomen in 320 * 240 pixels en met adobe premiere pro omgezet naar 720 * 576 pixels. Op mijn pc in Leuven en bij al mijn maten ziet het beeld er goed uit (je merkt zo goed als niet dat het met een factor van bijna 2.5 vergroot is dus). Op mijn pc in Leuven ziet het er fullscreen (1280 * 1024) zelfs nog vrij deftig uit. Op mijn pc thuis echter (en die pc is momenteel de enige waar dat probleem zich voordoet) zie je wel dat het vergroot is en zie je opvallende strepen door het scherm lopen.
Vandaar dat ik jullie zou willen vragen om dit filmpje eens te bekijken en of het er bij jullie ok uit ziet of dat jullie dat probleem ook hebben. En aan de kenners : wat er aan te doen valt. Ik vermoed dat het te maken heeft met progressive vs interlaced ofzo, maar ben niet zeker.
Het filmpje zal hopelijk tegen kerstmis klaar zijn en zal dan begin volgend jaar hopelijk online staan (als ik ergens degelijke webspace vind).



damn, kan iemand die site nog es geve ^^ wil et nog es zien 