Archief - CHECK: Eclipse in Maya

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fartbunny

Legacy Member
digital tutors? ziet er niet slecht uit.. kunde nog es paar renders maken waar den auto volledig opstaat uit een ander perspectief?

The Entity

Legacy Member
digital tutors ja

zal dit weekend renders maken want de komende dagen niet zoveel tijd

PytoX

Legacy Member
Nice gedaan ;) dat lichteffect van die bomen op die auto is wel nice!

LunchBox

Legacy Member
ge gaat kennis gemaakt hebben met maya's ietwat "rare" subdivision modeling tools via deze tutorial. leuker zou geweest zijn moest je ahv de dvd van volledig andere car blueprints begonnen zijn, want momenteel vind ik dat er weinig op te vertellen valt omdah't "maar" een tutorial is.

tuurlijk er is veel werk ingekropen, maar je doet ook maar na wat je iemand anders ziet voordoen dus zijn de pointers naar modeling toe eigenlijk veel meer aan het adres van de mensen van digital tutors. misschien overbodig, maar toch de vraag stellen: "waar ben je misschien wéll afgeweken van de tutorial" dan kunnen we dat punt misschien meer belichten.

kweet ook wel dat je via tutorials als deze enorm snel het programma leert kennen, dus dah's zeker nuttig - maar weet ook dat dit nooit'n portfolio item kan zijn // bij de volgende auto ga je zowieso op andere problemen komen die je niet in de video's aan bod zag komen, en daar begint het eigenlijk pas.. modelen is problemen kunnen voorzien en oplossen op een manier die werkt voor jouw enerzijds, en ook eventuele andere teamleden anderzijds en dat doe je nog niet wanneer je iets namaakt. ben echter wel benieuwd naar je eigen materiaal binnekort. (maar hierop dus voorlopig geen comments)

The Entity

Legacy Member
thanks for the comments

ja t'is natuurlijk wel "namaak" door de tutorial, en weet ook dat dit nooit in mijn portofolio zal komen

ik ben al langer bezig met maya en ken het programma vrij goed en de bedoeling was om met deze tutorial mijn "kunnen" verder uit te breiden omdat het resultaat dat ik bekwam niet altijd was wat ik wilde

problemen ben ik in ieder geval tegen gekomen tijdens het modelleren, die niet aan bod kwamen in de video's (zij kregen soms ook wat problemen maar om één of andere reden heb ik die niet gehad mss omdat ik de fout al in zag omdat ik al vertrouwd was met het programma)


in ieder geval ga ik er nog maken en hier posten en hopen dat ze er altijd maar beter en beter gaan uitzien

AbIgAiL

Legacy Member
Zou je mogelijks eens die link van die tut posten, lijkt me interessant om ook eens te chekken.
Thx.

The Entity

Legacy Member
de tutorial is heel duidelijk en gemakkelijk te volgen vind ik
het handigste is als ge een dual monitor setup zou hebben, dan kan je op 1 scherm werken met maya en op het andere scherm de tutorial (anders moet je heel de tijd wisselen tussen vensters en de video's op pauze zetten enzo)
enige kennis en wat vaardigheden in maya zijn altijd wel handig zo loopt het allemaal wat vlotter

zelf komen ze tijdens de tutorials problemen tegen en laten zien hoe ze het oplossen
dat vind ik er vooral goed aan, dat ze die dingen er niet uitgeknipt hebben
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan