Archief - ASP: form to email

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dreamwave_hero

Legacy Member
ik heb hier al verwoedde pogingen gedaan om een formulier met gegevens die ingevuld worden door een gebruiker, door te sturen naar een emailadres

ik gebruik hiervoor CDONTS (of zoiets), maar ik krijg het niet in de gang
alle benamingen en dergelijke heb ik al 5x nagekeken dus daar zou het nie aan kunnen liggen denk ik

hier kan je mijn asp code vinden
http://users.telenet.be/dannyyy/form.txt

iemand een idee waar de fout zit?

Ramm

Legacy Member
Dit is de code die ik gebruik om CDONTS te versturen:

Code:
private sub SendCdonts()
  Const CdoBodyFormatText = 1
  Const CdoBodyFormatHTML = 1
  Const CdoMailFormatMime = 1
  Dim Message 'As New cdonts.NewMail
  
  'Create CDO message object
  Set Message = CreateObject("cdonts.NewMail")
  With Message
    
    'Set email adress, subject And body
    .To = MailTo
    .Subject = MailSubject
    .Body = MailBody
    
    'set mail And body format
    .MailFormat = CdoMailFormatHTML
    .BodyFormat = CdoBodyFormatHTML
    
    'Set sender address If specified.
    .From = MailFrom
    
    'Send the message
    .Send
  End With
End Sub

Dreamwave_hero

Legacy Member
bedankt voor de hulp, maar ik krijg steeds een error met de melding dat de mailformat functie niet wordt ondersteund.
wanneer ik dit dan weg laat, dan krijg ik een script timeout error
ik word er gewoon gek van :help:

Dreamwave_hero

Legacy Member
dat lijkt me raar aangezien er op de website(www.b-one.net) staat dat ze het wel ondersteunen
ze geven zelfs een stuk code die je kan gebruiken, helaas werkt deze ook niet bij mij
Code:
 <%
Set objMail = Server.CreateObject( "CDONTS.NewMail" )
objMail.To = "[email protected]"
objMail.From = "[email protected]"
objMail.Subject = "Testmail met behulp van Chili!Mail"
objMail.Body = "Hallo ontvanger" & vbcrlf & vbcrlf & "E-mail vanaf mijn website"
objMail.Host = "mailout.b-one.net"
objMail.Send
Set objMail = Nothing
%>

BloodSeaker

Legacy Member
Dan zou ik toch maar eens navraag doen bij uw host, want tis verdraaid erop aant lijken dat het effectief niet ondersteund wordt.

Als dat zo is, is het wsl de CDO die ge gaat moeten gebruiken :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan