Archief - Aankoop Nikon D40: lensadvies gevraagd

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Flipkikker

Legacy Member
Ge kunt dat verkrijgen bij fotozaken, dat is het plaatje van uw viewfinder dage kunt veranderen. Bij Nikon moet ge die dingetjes kopen, bij Canon zijn die gratis dacht ik ;)

Joeri

Legacy Member
Veel volk vooral. Bediening kan vlugger, maar dat is eerder door het feit dat ze hun tijd nemen om een deftige uitleg te geven ipv gewoon dozen te verschuiven.

Dresse: Analoge toestellen hadden allemaal een deftig focusscherm inderdaad, door het digitale tijdperk en AF is dat wat verloren gegaan. Voor sommige toestellen kan je die nog wel kopen (Canon 5D en 1D(s) reeksen, 40D en 50D ook dacht ik. Andere merken geen idee van), reken toch wel een 30-50€ voor zo'n stukje glas.

wouter_dc

Legacy Member
elke zaterdag. Heel veel volk, 4-5 verkopers die heel veel uitleg geven (en niet al te snel), nummerkes trekken gelijk bij den beenhouwer, etc :p

Makkelijk 1.5 uur kwijt ja zoals Joeri al zei

Joeri

Legacy Member
Jammer ook dat het zo afgelegen is, anders kon je ne nummer gaan trekken en daarna vlug ne pannenkoek of wafel met slagroom gaan eten :love:

wouter_dc

Legacy Member
Ne nummer trekken, wachten tot ze ne lagere nummer afroepen waarop ni gereageerd wordt en dan ja! roepen :p

Flipkikker

Legacy Member
Nummerke trekken gelijk bij den beenhouwer? :wtf:

Mss toch 200 euro meer dokken en naar een andere winkel gaan :unsure:

Ik hoop gewoon datk het tegen volgende week al heb en geen maand moet wachten :x

Tsjernobyl

Legacy Member
ik zou eerder één goede 17- 50 mm kiezen. Nikon heeft de traditie altijd goede kitlenzen te leveren. canon voelt wat speelser aan maar heeft wel een betere sensor. (ISO 1600 is haalbaar ) Kitlens is goed voor wederverkoop, amateurs weten tenminstre wat ze in handen hebben.

Flipkikker

Legacy Member
Tsjernobyl zei:
ik zou eerder één goede 17- 50 mm kiezen. Nikon heeft de traditie altijd goede kitlenzen te leveren. canon voelt wat speelser aan maar heeft wel een betere sensor. (ISO 1600 is haalbaar ) Kitlens is goed voor wederverkoop, amateurs weten tenminstre wat ze in handen hebben.

Intussen is men toestel al besteld hé :)

Kheb de kitlens van een Nikon D90 erop laten steken (18-105 mm),
waarschijnlijk bedoelde je 1 kitlens ipv die zoom kit bij de Nikon D40?

wouter_dc

Legacy Member
kitlens = zoom kit he mannekes

Alle lenzen da ge erbij krijgt, in een kit, zijn kitlenzen. Meestal ne lange range en/of diafragma variërend tussen 3.5-5.6 + een heel lage bouwkwaliteit. En optisch zullen die lenzen zeker niet top of the bill zijn

Typhon`

Legacy Member
bwa, hoe goedkoper hoe lager de bouwkwaliteit. of da nu kitlens is of niet. Met m'n 17-55 mm kan'k ene doodkloppen als'k hard genoeg sla, bij m'n 18-55mm kitlens zal't eerder de kitlens zijn die zal sterven :p.

Typhon`

Legacy Member
Ik ga denk ik trouwens eens nen 40D kopen, is beter dan een 50D als'k dpreview moet geloven qua ruis en dynamic range. Flipkikker, hoe geraak jij in turnhout? anders ga'k wel mee.

Flipkikker

Legacy Member
Typhon` zei:
Ik ga denk ik trouwens eens nen 40D kopen, is beter dan een 50D als'k dpreview moet geloven qua ruis en dynamic range. Flipkikker, hoe geraak jij in turnhout? anders ga'k wel mee.

Trein en bus denk ik, ben tijdens de week toch in Antwerpen,
3 kwartier trein + 15 minuten bus btw ;)

De body is precies al binnen, maar de lens nog niet (voor zover ik kan afleiden uit de voorraadstatus op de site)

Is jouw toestel al binnen mss?

En op de kitlens/bouwkwaliteit discussie: ik ben me der volledig van bewust van de lagere optische kwaliteit, de lagere lichtsterktes en de bouwkwaliteit,
als ik betere kwaliteit wil koop ik wel een lens van 1000 euro, maar nu weetk zelfs nog niet eens of men lens voldoende is om te beginnen :)
Stel dat 360°-180° fotografie mij ligt kan ik daar nog in investeren, voorlopig hou ik het bij hobby en aanleren wat ik nooit kon met een compact toestel ^^
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan