Iconz
Legacy Member
Beste,
Ik ben dus op zoek naar een DSLR.
Ik ben een beginner, vorige zomer heb ik veel met een 350D gewerkt en die beviel me wel.
De G9 van mijn nonkel heb ik uitvoerig kunnen testen en vond ik ook wel goed, maar toch gaat mijn voorkeur uit naar een DSLR omwille van zijn snelheid en zijn superieure fotokwaliteit, vooral bij meer donkere omstandigheden en natuurlijk omwille van de vele functies die er te ontdekken vallen.
Nu heb ik laatste tijd nogal wat zitten opzoeken en kwam ik uiteindelijk bij 2 toestellen uit.Ik kwam dus uit bij 2 toestellen:
Canon 450D of de Nikon D80.
De D60 leek me eerst ook wat, maar deze is een prijscategorie lager en lijkt me zo de "net niet goed genoeg voor later" keuze.
Ik heb nog geen lenzen die de keuze tussen Nikon of canon zouden beslechten. Daar moet dus geen rekening mee worden gehouden.
Het toestel zal dienen als allrounder, zowel sport, natuur, etc..
Ik hoorde dat de D80 eigenlijk beter is, maar met oudere technologie werkt?
De D80 heeft ook 11 AF de 450D maar 9.
De D80 zou wat groter zijn en zwaarder dan de 450D
Live view vs geen live view (hoewel ik me hierdoor niet zal laten leiden)
CMOS vs CCD
Enzovoort.
Nu, mijn vraag is: Wat zijn jullie ervaringen en wat zouden jullie me aanraden.
Is de kitlens van de Canon beter?
Mvg
Alvast bedankt!
Ps: Ik hoop dat dit topic hier goed staat? Aankoopadvies ging ook wel, maar toch hier geplaats aangezien de meeste kenners hier wel zitten
Indien het fout staat verplaats het gerust.
Ik ben dus op zoek naar een DSLR.
Ik ben een beginner, vorige zomer heb ik veel met een 350D gewerkt en die beviel me wel.
De G9 van mijn nonkel heb ik uitvoerig kunnen testen en vond ik ook wel goed, maar toch gaat mijn voorkeur uit naar een DSLR omwille van zijn snelheid en zijn superieure fotokwaliteit, vooral bij meer donkere omstandigheden en natuurlijk omwille van de vele functies die er te ontdekken vallen.
Nu heb ik laatste tijd nogal wat zitten opzoeken en kwam ik uiteindelijk bij 2 toestellen uit.Ik kwam dus uit bij 2 toestellen:
Canon 450D of de Nikon D80.
De D60 leek me eerst ook wat, maar deze is een prijscategorie lager en lijkt me zo de "net niet goed genoeg voor later" keuze.
Ik heb nog geen lenzen die de keuze tussen Nikon of canon zouden beslechten. Daar moet dus geen rekening mee worden gehouden.
Het toestel zal dienen als allrounder, zowel sport, natuur, etc..
Ik hoorde dat de D80 eigenlijk beter is, maar met oudere technologie werkt?
De D80 heeft ook 11 AF de 450D maar 9.
De D80 zou wat groter zijn en zwaarder dan de 450D
Live view vs geen live view (hoewel ik me hierdoor niet zal laten leiden)
CMOS vs CCD
Enzovoort.
Nu, mijn vraag is: Wat zijn jullie ervaringen en wat zouden jullie me aanraden.
Is de kitlens van de Canon beter?
Mvg
Alvast bedankt!
Ps: Ik hoop dat dit topic hier goed staat? Aankoopadvies ging ook wel, maar toch hier geplaats aangezien de meeste kenners hier wel zitten

Indien het fout staat verplaats het gerust.

