Archief - Jupiler Pro League 2011-2012

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wordt kampioen?


  • Totaal aantal stemmers
    465
  • Opiniepeiling gesloten.

Burny

Legacy Member
Sportinggboy zei:
Van mij mag de bond 4 speeldagen geven aan Rafa en 3 aan ljubijankic, maar moeten ze het voor de rest van het seizoen ook zo doen. iedereen gelijk voor de wet. Kanu mag op basis van de beelden van mij ook 3 a 4 weken krijgen. Slagen hoort gewoon niet

Voila, zo denk ik er dus ook over.


rubmifer zei:
Ik vond die tackle van Rafa ook niet leuk om zien. Die speler van OHL had daar inderdaad een hele zware blessure aan kunnen overhouden. Maar in mijn ogen is 3 speeldagen gewoon genoeg.

Enige wat hem misschien helpt is dat ie het meteen wist dat hij rood ging krijgen. Niets van protest ook. Besefte het toch vlug dat ie zwaar in de fout gegaan is.

Klopt, hij was dadelijk erg teleurgesteld in zichzelf, zijn reactie sprak boekdelen. Volgens mij had hij dan ook helemaal niet de intentie om er zo driest in te vliegen. Misschien had hij nog niet gemerkt dat ze tijdens de rust serieus hadden gesproeid :)

starspike

Legacy Member
Cpt. Kablammo zei:
Ik denk dat Odoi nog wel veel kaarten gaat pakken dit seizoen trouwens, die valt meer en meer op met domme fouten het afgelopen jaar, alsof eventjes het licht uit gaat bij die jongen.

Deed die bij STVV al. Zo herinner ik me nog twee zware fouten (beiden rood waard) in EEN minuut tegen ons. Jerommeke vond dat een gele kaart voldoende was. En ook in andere matchen, vloog hij dikwijls laag over de grond.

BleKKie

Legacy Member
Ik vind 4 speeldagen wel terecht voor Rafa, was toch echt wel een vrij zware tackle, maar misschien voor zijn reactie een speeldagje af. Vrij voorbeeldige reactie, niet gaan zagen zoals 99% van de spelers, en besefte maar al te goed dat hij in de fout gegaan is.

Kunnen ze nu nog in beroep gaan? :p

Sportinggboy

Legacy Member
BleKKie zei:
Ik vind 4 speeldagen wel terecht voor Rafa, was toch echt wel een vrij zware tackle, maar misschien voor zijn reactie een speeldagje af. Vrij voorbeeldige reactie, niet gaan zagen zoals 99% van de spelers, en besefte maar al te goed dat hij in de fout gegaan is.

Kunnen ze nu nog in beroep gaan? :p

sure, 2 keer als ik me niet vergis. Maar het zal weinig uitmaken. Voor zaterdag zou hij mss dan nog kunnen spelen maar tegen Anderlecht moet dat beroep al van de baan zijn

Svartálfar

Legacy Member
3-4 speeldagen voor rafa is terecht meer dan 4 is belachelijk en nog maar eens een teken dat ze daar maar wat met de natte vinger straffen uitdelen.

sharpshot

Legacy Member
Sportinggboy zei:
sure, 2 keer als ik me niet vergis. Maar het zal weinig uitmaken. Voor zaterdag zou hij mss dan nog kunnen spelen maar tegen Anderlecht moet dat beroep al van de baan zijn
Er zijn toch al veel gevallen geweest waar het weken duurde alvorens ze een uitspraak hadden cfr Coulibally

Sportinggboy

Legacy Member
sharpshot zei:
Er zijn toch al veel gevallen geweest waar het weken duurde alvorens ze een uitspraak hadden cfr Coulibally

Dat was op basis van beelden. Die kreeg geen rood in de match als ik me niet vergis. Nu is beroep binnen de week

NemesisBE

Legacy Member
Als Odoi er 3 krijgt, moet Refa er ook 3 krijgen en geen 4. Die van Odoi was zo mogelijk nog erger omdat hij er op kniehoogte komt ingevlogen met zijn gestrekt been, terwijl Refa z'n been op de grond houdt.
Meer dan 3 speeldagen zou dus belachelijk zijn.

John Doe

Legacy Member
Onzin, ik ben zo onpartijdig als maar zijn kan en die van Odoi verbleekt echt wel bij die van Rafa.

Proim

Legacy Member
Die van Odoi lijkt minder erg maar kan even erge blessures veroorzaken imo, beiden 3 dagen lijkt mij correct.

Sportinggboy

Legacy Member
Kruisbanden van Mbokani zouden niet geraakt zijn, wel een afwezigheid van een 6 weken

pina

Legacy Member
voor hetzelfde geld landde odoi met zijn studs op die kerel zijn enkels... odoi zijn tackle was nog minder van voetballende aard dan die van refaelov. Beiden wel fout maar hoe odoi naar de bal ging was onverantwoord.

Cpt. Kablammo

Legacy Member
Fireflies zei:
Tackle Odoi op de Vrieze (OHL-Rsca 29-07-2011) - YouTube

Zo ga je wel nooit een blessure veroorzaken, hooguit een schaafwonde op die knie. Al ziet het er in normale snelheid echt spectaculair uit, en er is een gestrekt been. Als je puur de tackle bekijkt, en Odoi 3 dagen geeft, moet je Rafa hetzelfde geven. Consequent blijven.

Allez, stel dat Odoi die raakte op het moment dat zijn been steunt op de grond? Dat is los de kruisbanden naar de wrats. Trust me, dat was een fractie weg van een vreselijke blessure. Heb al paar knietjes zo zien en voelen buigen. Op zo'n moment is daar soms verrassend weinig voor nodig. :p

BleKKie

Legacy Member
Cpt. Kablammo zei:
Allez, stel dat Odoi die raakte op het moment dat zijn been steunt op de grond? Dat is los de kruisbanden naar de wrats. Trust me, dat was een fractie weg van een vreselijke blessure. Heb al paar knietjes zo zien en voelen buigen. Op zo'n moment is daar soms verrassend weinig voor nodig. :p

Als je die redenering doortrekt is dat hetzelfde voor de tackle van Rafa op Vermeulen. Als die zijn voet op de grond staan heeft, dan zit Rafa los door zijn been :oink:

NotoriousP

Legacy Member
Maakt niet uit hoe streng men is zolang men maar consequent is bij iedereen, hoe strenger hoe liever eigenlijk. Zoiets hoort niet op een voetbalveld, het gaat nog steeds mijn petje te boven waarom Refaelov gaat tacklen op het middenveld...

Sick-Boy

Legacy Member
Ik vind die fouten van dezelfde categorie. Konden allebei zware gevolgen hebben voor de spelers die de fout ondergingen.
En als Odoi 3 speeldagen krijgt (de beroep-soap begint weer) dan zou Refaelov er evenveel moeten krijgen.

Cpt. Kablammo

Legacy Member
BleKKie zei:
Als je die redenering doortrekt is dat hetzelfde voor de tackle van Rafa op Vermeulen. Als die zijn voet op de grond staan heeft, dan zit Rafa los door zijn been :oink:

Ja ik deed dat omdat ze enkele posts voor mij ook zo redeneerden over Refa zijn tackle. :p

Swagger

Legacy Member
Ik vind 3 speeldagen voor Zlatan toch wa overdreven. Dan moeten ze Kanu er ook drie geven, of zelfs vier. Uiteindelijk is hij begonnen met natrappen (of slaan in dit geval); enkel hier heeft de scheids het niet gezien.

Swagger

Legacy Member
Tackles vergelijken is bijzonder moeilijk, dus Odoi & Rafa: weet het niet.

Maar ik vond de reactie van Rafa wel correct, hij had tenminste meteen spijt van wat hij gedaan had.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan