Archief - [TK] 500 frankstuk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

monster38

Legacy Member
Aangezien er hier een topic was over 2000 frank verkoop ik hier nu mijn 500 frankstuk. Ik heb het gevonden bij het opruimen van mijn bompa zijn zolder...

Bieden aub ;)

monster38

Legacy Member
Ik weet het niet maar ik denk het wel (ik heb er ook nog een van de onafhankelijkheid van België) en ook briefjes maar die zijn van mijn vader (briefjes van 50 frank enz)

Gamb|t

Legacy Member
De waarde van dat stuk blijft 500 BEF. Wij hebben er ook zo een en hebben bij de bank eens navraag gedaan.

paraDOTbe

Legacy Member
Gamb|t zei:
De waarde van dat stuk blijft 500 BEF. Wij hebben er ook zo een en hebben bij de bank eens navraag gedaan.

Jah, mag ik hier even lachen? :rofl: Tuurlijk blijft het voor een bank 500 BEF. Je moet hiermee naar een handelaar gaan of verzamelaar. Er zit een winkel in de Jezusstraat (A'pen) bijvoorbeeld. Je moet in zo'n zaken is gaan horen...

grtz

RocKer

Legacy Member
1990?????

Op het muntstuk staat wel 1930 he,ff goe kijken.

En dat is geloofwaardiger,in 1990 waren er geen munten van 500fr,ik zelf heb ze nog gekend in mijn jonge jaren:D.

kiss1

Legacy Member
RocKer zei:
1990?????

Op het muntstuk staat wel 1930 he,ff goe kijken.

En dat is geloofwaardiger,in 1990 waren er geen munten van 500fr,ik zelf heb ze nog gekend in mijn jonge jaren:D.

ter info;
muntstuk is wel degelijk uitgegeven in 1990, je hebt een vlaamse, franse en duitse uitgaven
muntstuk is uitgegeven met herdenking van 60ste verjaardag van koning Boudewijn

slagaantal fr en vl was 340000 stuks
slagaantal duits was 50000 stuks

waarde afhankelijk van de staat waarin het zich bevind, tussen de 12,50 en 17,50€ volgens catalogus uitgave 2005

masterboy

Legacy Member
Ter info:
Deze munt heeft geen nominale waarde.
Dus de bank of Nationale bank neemt deze munten niet meer aan.

paraDOTbe

Legacy Member
Deze munt gade ook ni kopen om zenne nominale waarde hé? :wtf: Maar om de verzamelingswaarde die die munt (gaat hebben) heeft!

grtz

masterboy

Legacy Member
[PARA];9798643 zei:
Deze munt gade ook ni kopen om zenne nominale waarde hé? :wtf: Maar om de verzamelingswaarde die die munt (gaat hebben) heeft!

grtz
Deze heeft geen verzamelwaarde en zal dit ook nooit krijgen.
heb je de oplage al eens gezien.
Enkel de waarde van het zilver zal je van deze stukken krijgen.
Enkel als de zilverprijs zo hoog blijft. +/- 370 euro de Kilo.
Enkel de Duitse versie heeft een kans om iets meer op te brengen.

masterboy

Legacy Member
monster38 zei:
zal dus eigenlijk geen 15€ fzo opbrengen?
Neen,
staat in de cataloog van 2008
Nr. 845
6.25 Euro

Gewicht is 19,03 gr. zuiver zilver
Dus je zou nu 7 euro moeten kunnen krijgen.
Maar met 1 stuk gaat dat moeilijk worden.

kiss1

Legacy Member
masterboy zei:
Neen,
staat in de cataloog van 2008
Nr. 845
6.25 EURO

daarom ben ik dus gestopt met munten te verzamelen (waarde zakt ipv te stijgen)
moet mij dringend eens een nieuwe cataloog gaan halen:)

RocKer

Legacy Member
kiss1 zei:
ter info;
muntstuk is wel degelijk uitgegeven in 1990, je hebt een vlaamse, franse en duitse uitgaven
muntstuk is uitgegeven met herdenking van 60ste verjaardag van koning Boudewijn

slagaantal fr en vl was 340000 stuks
slagaantal duits was 50000 stuks

waarde afhankelijk van de staat waarin het zich bevind, tussen de 12,50 en 17,50€ volgens catalogus uitgave 2005

Waarom staat er dan 1930 op het muntstuk?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan