Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dr. Doezel

Legacy Member
Dr.Gay zei:
de rijders diqualificeren is al goed genoeg.
Foetelen is foetelelen gij zou de rijders hun punten laten behouden zelfs al komen ze met ne V8 aan de start , goe bezig :rofl:

Wel een beetje consequent blijven. Bij het spionage-schandaal zit ge te roepen dat de rijders niet mogen bestraft worden, zij konden er immers niks aan doen. En hier zou je enkel de rijders bestraffen terwijl het duidelijk een fout van het team is. Waarom werd hamilton dan niet bestraft voor zijn regenbanden in de vrije training?

Zo eenduidig is het ook allemaal niet: "Zo was er een verschil in de gemeten luchttemperatuur door het Formula One Management (FOM) en Meteo France. Omdat in de regels verder niet staat vermeld dat de gemeten temperatuur door het FOM de bepalende waarde is, was er te veel onduidelijk rondom deze temperatuur en vonden ze het daarom ongepast een straf uit te delen."

Als er niet duidelijk vermeld is met welke temperatuur ze rekening moeten houden kan je ze toch niet straffen omdat ze de verkeerde temperatuur gebruiken? :wtf:

Maar ik begrijp jullie frustraties wel hoor :)

En alle coureurs komen met een V8 aan de start ;), nog niemand is daarvoor uitgesloten

Wesdude

Legacy Member
Dr.Gay zei:
de rijders diqualificeren is al goed genoeg.
Foetelen is foetelelen gij zou de rijders hun punten laten behouden zelfs al komen ze met ne V8 aan de start , goe bezig :rofl:

Ja en bij het spionageschandaal moest dat niet?

Kvind 2 graden te koude benzine toch wel net iet minder belangrijk dan 780 blz geheime informatie van de grootste concurrent.

Anyway: de reglementen zijn weer heel onduidelijk hé:

De temperatuur van de benzine in de wagen mag maar zoveel graden kouder zijn dan de temperatuur in de lucht. Maar vanaf wanneer zit de benzine in de wagen?

De temperaturen worden gemeten bij het bijtanken dus als de benzine door de brandstofslang gaat. Is dat in de wagen? Kan goed zijn dat na het inspuiten van de benzine de temperatuur 2 graden gestegen is, aangezien het dan in een warme wagen/tank terechtkomt bij reeds opgewarmde benzine. Typisch FIA om zo een reglement te maken, het slecht te controleren en er geen duidelijke bestraffingen voor te hebben.

Blackstone

Legacy Member
Uiteindelijk is de huidige klassering 'de beste voor de sport' imo. Kimi is een waardig kampioen en moest een McLaren de titel gepakt hebben dan zou dit seizoen voor de rest der tijden doorgaan als het minst geloofwaardige seizoen ever. IEDEREEN weet immers dat McLaren een erg lichte straf heeft gekregen voor de spionage-zaak en dat zou enorm afdoen aan de waarde van die titel. Nu is dat gelukkig niet het geval (eerder integendeel).

Dat neemt niet weg dat BMW en Williams bestraft moeten worden als blijkt dat hun wagen illegaal was, maar een volledige DQ zou niet in proportie zijn met de straffen die de FIA dit seizoen al heeft uitgedeeld. Volgens mij gaan ze er zonder straf vanaf komen omdat het blijkbaar niet 100% zeker is dat er effectief iets mis was met die temperatuur.

Alonso zijn reactie is ook weer ferm dégoutant, om nog maar te zwijgen van personen die vinden dat Ferrari bevoordeeld wordt door de FIA :wtf:

eniac

Legacy Member
Dr.Gay zei:
de rijders diqualificeren is al goed genoeg.
Foetelen is foetelelen gij zou de rijders hun punten laten behouden zelfs al komen ze met ne V8 aan de start , goe bezig :rofl:

Aah, dus bottom line is: een Mclaren-rijder mag kampioen worden met een team dat bestraft is voor spionage, en een Ferrari-rijder mag geen kampioen worden omdat andere teams een niet eens bewezen fout (tja, welke temperatuur moet je nemen?) begaan?

Erg lollig. En erg objectief, alweer.


Blackstone zei:
Alonso zijn reactie is ook weer ferm dégoutant

Welke reactie? Ik had ergens gelezen dat hij vond dat Mclaren niet in beroep moest gaan en dat hijzelf beschaamd zou zijn als hij de titel op zo'n manier zou krijgen.

Wesdude

Legacy Member
En dat F1 dood is als ze Hamilton zo kampioen maken. Tsja denk dat het wel duidelijk is dat hij volgend jaar niet bij Mclaren rijdt. :lol:

Dr.Gay

Legacy Member
eniac zei:
Aah, dus bottom line is: een Mclaren-rijder mag kampioen worden met een team dat bestraft is voor spionage, en een Ferrari-rijder mag geen kampioen worden omdat andere teams een niet eens bewezen fout (tja, welke temperatuur moet je nemen?) begaan?

Erg lollig. En erg objectief, alweer.
Uw bottom line. Der staat wat er staat.

eniac

Legacy Member
Dr.Gay zei:
Uw bottom line. Der staat wat er staat.

Uw bottom line verschilt er blijkbaar niet van, want jij vindt dat Hamilton WK moet zijn en hetgeen ik aanhaal zijn feiten.

Of leg me anders eens uit waar ik zo hard de mist inga in die mini-analyse.

Dr.Gay

Legacy Member
Ale gaan we het zo spelen

BMW,Williams illigaal naft, rijders direct voordeel, startveld vervalsing.

Mercedes, geen voordeel voor de rijders dankzij het spionage werk van hun werkgever.

Punt ander lijn.

daVinci

Legacy Member
Just a feeling naar aanleiding van podiumceremonie. Alonso rijdt volgend seizoen voor Ferrari en Massa mag reserverijder worden of verkast naar een ander team. Geen enkele bron ter ondersteuning, gewoon mijn eigen gedacht. En al klinkt het compleet van de pot gerukt, alles is mogelijk in F1-land.

eniac

Legacy Member
Dr.Gay zei:
BMW,Williams illigaal naft

Dat zeg jij. Twee metingen, niet bepaald in het reglement welke van de metingen geldig was. Gepaard met grote temperatuurschommelingen.

Maar jij weet het ongetwijfeld beter he, jij objectieveling :)

Mercedes, geen voordeel voor de rijders dankzij het spionage werk van hun werkgever.

Alweer: dat zeg jij. De mails van Alonso gelezen? "We moeten toch eens goed testen wat Ferrari in die banden steekt, want dat zou wel eens heel wat verschil kunnen opleveren!"

Bedrog tot in het hoogste. En die rijders mogen van jou dan blijkbaar wel WK worden.

Goed bezig.

UltimateWeapon

Legacy Member
McLaren moet fucking blij zijn dat hun rijders hun punten nog konden behouden na dat spionage-schandaal.
Als de punten van de rijders bij BMW en Williams geschrapt worden, dan mogen ze ineens Alonso en Hamilton zijn punten ook nog eens schrappen voor dat spionage-schandaal !!

Dat zou pas een faire regeling zijn !!


Rijden met een auto dat vol onderdelen zit die daar zijn gekomen via "illegale" ontwikkeling.
Of rijden met benzine dat door externe factoren te koud wordt bevonden ( 2 keer te koude benzine bij 2 verschillende teams: ja, externe factoren !! ).
Welk van de 2 is het ergste??

{FgnZ} DeBroin

Legacy Member
eniac zei:
Massa heeft toch een contractverlenging tot 2010 ofzo?

Ja, maar ik heb op een paar sites gelezen dat er niet expliciet instond dat het als RIJDER is...
Er stond maw dus nergens in zijn contract dat hij als piloot ging blijven bij Ferrari. Artikel stond op een paar sites waar ze het statement van Ferrari over het contract van Massa redelijk "verdacht" vonden. Het statement was vrij kort en er kwam geen enkele reactie op. Vandaar dat er een paar denken dat hij test piloot zou kunnen worden...
Dus in theorie zou het wel nog kunnen dat Alonso naar Ferrari gaat, maar het zou me wel verwonderen :-)

Dr.Gay

Legacy Member
eniac zei:
Dat zeg jij. Twee metingen, niet bepaald in het reglement welke van de metingen geldig was. Gepaard met grote temperatuurschommelingen.

Maar jij weet het ongetwijfeld beter he, jij objectieveling :)



Alweer: dat zeg jij. De mails van Alonso gelezen? "We moeten toch eens goed testen wat Ferrari in die banden steekt, want dat zou wel eens heel wat verschil kunnen opleveren!"

Bedrog tot in het hoogste. En die rijders mogen van jou dan blijkbaar wel WK worden.

Goed bezig.
Knul wat is er zo moeilijk om het te verstaan? Met uw leugens allemaal :doc:
Eigenwijs? prolly wel

Cash

Legacy Member
eniac zei:
Massa heeft toch een contractverlenging tot 2010 ofzo?


Een contract als rijder ja, maar dat wil daarom niet zeggen race-rijder, kan ook test-rijder betekenen (alhoewel ik toch aanneem dat dat race-rijder is, maar dit is iets dat de mannen van Sporza gisteren aanhaalden).

Blackstone

Legacy Member
eniac zei:
Welke reactie? Ik had ergens gelezen dat hij vond dat Mclaren niet in beroep moest gaan en dat hijzelf beschaamd zou zijn als hij de titel op zo'n manier zou krijgen.
Idd, op die uitspraak had ik het. Hij had eens in de plaats van Hamilton moeten staan :) Ook is het ondertussen wel overduidelijk dat hij liever Kimi kampioen zag worden dan zijn ploegmaat.
BMW,Williams illigaal naft, rijders direct voordeel, startveld vervalsing.

Mercedes, geen voordeel voor de rijders dankzij het spionage werk van hun werkgever.
Hoezo bij McLaren geen voordeel voor de rijders? :wtf: Bovendien is er onomstotelijk bewijs dat de rijders bij McLaren op de hoogte waren van de zaak (de mail van Alonso), terwijl dat bij BMW/Williams helemaal niet zeker is. (hell, 't is nog niet eens zeker dat er iets mis was met de wagen)


*edit*

Dr.Gay zei:
Knul wat is er zo moeilijk om het te verstaan? Met uw leugens allemaal :doc:
Eigenwijs? prolly wel
ktnxbb
Maak uzelf was wat ge wilt, elk rationeel denkend mens weet dat gij erlangs zit. Maar aangezien gij toch niet te overtuigen zijt eindigt de discussie hier

Dr. Doezel

Legacy Member
Dr.Gay zei:
Knul wat is er zo moeilijk om het te verstaan? Met uw leugens allemaal :doc:
Eigenwijs? prolly wel

Diegene die het niet snapt ben jij dan wel. Maar van een fanboyke van Homoton verwachten we niet echt veel meer :p


Alonso bij ferrari lijkt mij niet zo een goed idee, wie gaat dan 2de rijder zijn? Of zou Alonso er beter tegen kunnen dat hij af en toe afgetroeft wordt door Kimi dan door een rookie? Mclaren heeft getoont hoe het kan aflopen met 2 gelijke rijders, ze hebben er niks aan overgehouden. En als ze Alonso binnenhalen ligt het team binnen 2 weken te ruzieen dat het niemeer schoon is :D
Massa als 2de rijder houden lijkt mij de beste optie, zeker gezien de prestaties van Kimi de 2de helft van het seizoen :)

eniac

Legacy Member
Dr.Gay zei:
Knul wat is er zo moeilijk om het te verstaan?

Dat idee heb ik vooral als ik jouw posts lees.

Met uw leugens allemaal :doc:

Aah interessant. Wat is gelogen? Enlighten me, oh great Dr. Gay.

Grappig trouwens. De 21-jarige zal de 25-jarige even "knul" gaan noemen. Doe gerust voort, grappig is het wel.

UltimateWeapon

Legacy Member
BMW,Williams illigaal naft, rijders direct voordeel, startveld vervalsing.

Mercedes, geen voordeel voor de rijders dankzij het spionage werk van hun werkgever.

Blackstone zei:
Hoezo bij McLaren geen voordeel voor de rijders? :wtf: Bovendien is er onomstotelijk bewijs dat de rijders bij McLaren op de hoogte waren van de zaak (de mail van Alonso), terwijl dat bij BMW/Williams helemaal niet zeker is. (hell, 't is nog niet eens zeker dat er iets mis was met de wagen)

sarcasm.....
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan