Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

RaZoR be

Legacy Member
pff, Alonso weeral niet in Q3... het is wel close in de top10 nu Renault ook begint aan te sluiten

blizzard

Legacy Member
WTF heeft Mark Webber de laatste tijd? Had hem nooit hoger ingeschat dan middelmatig, maar hoe hij nu presteert is echt wel geweldig.

Qronicle

Legacy Member
Aaargh kak, waarom kunnen de kwalificaties nu nie altijd op hetzelfde uur beginnen :/
Kheb nog juist de uitstap van Schumi mogen meemaken...

Wat was er met de Ferrari's? Pech of gewoon slecht?

blizzard

Legacy Member
Alonso heeft een fout gemaakt in Q2 waardoor hij eruitligt, en Massa kon in Q3 blijkbaar ook niks beginnen.

Gothrek

Legacy Member
blizzard zei:
WTF heeft Mark Webber de laatste tijd? Had hem nooit hoger ingeschat dan middelmatig, maar hoe hij nu presteert is echt wel geweldig.

ik had eigenlijk graag vettel een foutloze ronde zien maken, om het verschil beter te zien, die maakte in Q3 toch een pak fouten :s

Mee

Legacy Member
Vettel toch... zo snel in zijn eerste ronde (goed genoeg voor pole zelfs imo) maar maakt dan een stomme fout. En dan doet hij het nog eens in zijn laatste snelle ronde :doh:.

Komt nog bij: als ze moeten starten op de banden waarmee ze hun snelste ronde hebben gedaan, dan moet Vettel toch met de banden rijden waarover hij klaagde in de persconferentie? Met een slechte LF dus...

xDama

Legacy Member
RaZoR be zei:
pff, Alonso weeral niet in Q3... het is wel close in de top10 nu Renault ook begint aan te sluiten

Alonso wééral een fout gemaakt. Het begint wel opvallend te worden hoeveel fouten hij dit jaar al gemaakt heeft. Als hij zo nog een jaartje verder doet zal het bij Ferrari toch ook niet te lang duren.

blizzard zei:
WTF heeft Mark Webber de laatste tijd? Had hem nooit hoger ingeschat dan middelmatig, maar hoe hij nu presteert is echt wel geweldig.

Ik vond Webber in zijn eerste jaren in de F1 echt indrukwekkend. Zijn tijden bij Jaguar ook, waar hij met momenten geniale kwalificaties reed, ongeloofelijk. Maar dan de laatste jaren viel hij wat tegen, vrij matige prestaties, maar de laatste races staat hij er als een blok!

Truman'

Legacy Member
mooi van schumi :)
geef die kerel toch die ferrari terug of geef hum ne mclaren :p

vishnusixclix

Legacy Member
Webber heeft voor de 3de keer op rij Vettel naar huis gereden. Vettel sukkelde vandaag met banden/setup terwijl Markje zijn zaakjes weer perfect voor elkaar heeft.

Ik vind dat sterk.

TX.Conn

Legacy Member
Knappe prestatie's van zowel Petrov als Kobayashi, ook McLaren deed het enorm goed.

Tegenvallers waren toch wel de Ferrari's en Liuzzi zoals gewoonlijk.

Dit begreep ik niet zo goed:

Massa spinde in bocht 8 toen hij terug op de baan was paseerde Schumacher en Schumacher stak zijn hand op richting Massa, wat wilde Schumacher hier eigenlijk mee zeggen? Het was allesinds geen kwaad hand dat hij opstak.

jeltex

Legacy Member
TX.Conn zei:
Massa spinde in bocht 8 toen hij terug op de baan was paseerde Schumacher en Schumacher stak zijn hand op richting Massa, wat wilde Schumacher hier eigenlijk mee zeggen? Het was allesinds geen kwaad hand dat hij opstak.

Als jij aan 't rondkarren bent en je komt onderweg een maat tegen dan zwaai je toch ook eens? :)
Verder moet je me ook eens uitleggen wat "een kwaad hand" dan wel mag zijn ... je bedoelt misschien een vuist?

Anyway geweldige kwali van de McLarens, met een beetje geluk krijgen we een zelfs een race morgen.

Waar die Webber zn huidige vorm vandaan blijft halen snap ik eigenlijk niet. Vettel wordt toch als een veel groter talent gezien en het is nu al de derde keer op rij dat hij om zn oren krijgt. Ok, de mechanica zit hem vaak een beetje tegen, maar toch ...

En Alonso is het de laatste tijd toch ook wel wat te bruin aan 't bakken. Eerst rijdt 'm zn Ferrari in de prak in Monaco waardoor hij de kwali's mist, in de race zet Schumi hem met zn broek op de enkels in de allerlaastste bocht, en nu geraakt hij simpelweg niet in de top 10. Stof tot nadenken ...

TX.Conn

Legacy Member
jeltex zei:
Als jij aan 't rondkarren bent en je komt onderweg een maat tegen dan zwaai je toch ook eens? :)
Verder moet je me ook eens uitleggen wat "een kwaad hand" dan wel mag zijn ... je bedoelt misschien een vuist?

Kwaad hand voorbeeld: zoals die van Alonso in Monaco toen hij werd opgehouden door één van de Vrigin wagens die hem niet liet paseren tijdens de race.

Mathelas

Legacy Member
Schummie zei gewoon hallo tegen zijn voormalige teamgenoot. Niets meer.

edit : Denk ik.

Gothrek

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
Webber heeft voor de 3de keer op rij Vettel naar huis gereden. Vettel sukkelde vandaag met banden/setup terwijl Markje zijn zaakjes weer perfect voor elkaar heeft.

Ik vind dat sterk.

Ik vind sterk dat Vettel zelf zegt dat er iets mis was met zijn remmen, terwijl jij iets totaal anders beweert....

http://www.autosport.com/news/report.php/id/83978

Vettel was trouwens ook telkens enkele tienden sneller in Q1 en Q2 dan Webber...

hatetn

Legacy Member
Gothrek zei:
Ik vind sterk dat Vettel zelf zegt dat er iets mis was met zijn remmen, terwijl jij iets totaal anders beweert....

autosport.com - F1 News: Vettel frustrated by brake problems

Vettel was trouwens ook telkens enkele tienden sneller in Q1 en Q2 dan Webber...



ik val hamilton aan zonder reden en een ander gaat vettel aanvallen zonder reden. toen schumi in het begin niet meteen meekon met rosberg was hij ook meteen afgeschreven, ...

we vallen gewoon graag de drivers aan zonder reden

vishnusixclix

Legacy Member
zonder reden? Ik zei dat Vettel problemen had met setup of kweeniewat nog voor hij zijn remproblemen heeft verklaard aan de pers. Ik weet niet wat jullie denken maar ik kan nog niet op het zicht zeggen welke technische oorzaak ligt aan het falen van één of andere persoon. Misschien dat jullie criticasters dat wel kunnen, nou goed voor jullie dan.

Het was overduidelijk dat vettel van hier naar ginder schoof, zijn remmen blokkerend, en zich overduidelijk niet lekker voelde in de auto. Vandaar mijn conclusie => set-up.

Als je het beter weet, bewijs het dan door iets te zeggen dat juist is nog VOOR het bekend wordt via de officiele kanalen. Ik zei: vettel zat niet goed in auto onmiddellijk na de kwali, en pas DAARNA kwam het nieuws.

Dnno wat jullie hier op de man komen spelen???

EagleEye

Legacy Member
Brundle was wel héél streng voor Alonso he: "besides being a horrible little so-and-so during interviews, ..." en dan over hoe het eigenlijk niet kan dat hij Q3 niet haalt... :p

Zijn er nu verdere implicaties voor Schumacher na die "spin-off" in Q3? Behalve dan dat hij op slechte banden de race moet starten.

xDama

Legacy Member
EagleEye zei:
Brundle was wel héél streng voor Alonso he: "besides being a horrible little so-and-so during interviews, ..." en dan over hoe het eigenlijk niet kan dat hij Q3 niet haalt... :p

Zijn er nu verdere implicaties voor Schumacher na die "spin-off" in Q3? Behalve dan dat hij op slechte banden de race moet starten.

Brundle is over het algemeen heerlijk. Hij neemt allesbehalve een blad voor de mond en zegt waar het op staat. Op Hamilton en Button na spaart hij echt geen enkele piloot. Senna, Liuzzi waren o.a. ook zijn slachtoffers vandaag.

Schumacher mag starten op het setje banden waarmee hij zijn laatste snelle ronde reed, dus niet de banden van de spin. Het zou vrij onverantwoord zijn als hij daarmee zou moeten starten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan