Archief - FIA Formula One 2018 - Deel 2/2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sink

Legacy Member
marcel zei:
Ferrari gaat met een nieuwe livery rijden in Suzuka.
Ben benieuwd, er komt iig iets met witte letters op de achtervleugel. En ook wsl een logo op de motorkap

FlatSix

Legacy Member
eniac zei:
De F2012 was ook veruit de betrouwbaarste. Dat scheelt ook in een titelstrijd.

Dat je dan net eens een goede dag hebt in het zonnetje in Valencia, en je grootste concurrent vanuit een dominante leiding uit valt door een alternator probleem. Dan is dat 25 puntjes cashen. Blijft één van m'n favoriete races wel.

RiCOManiaC

Legacy Member
Blijkbaar zijn Renault en McLaren nog aan het wachten op hun brandstof van Castrol. De shipping zou vertraging gehad hebben de door de typhoon en moest nog van uit Tokio komen. Als hun brandstof niet meer tot op Suzuka geraakt vanavond gaan beide teams morgen niet kunnen rijden.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

sink

Legacy Member
d9Z9ez9.jpg

marcel

Legacy Member
ok dan :unsure:

De auto van Stoffel 2x laatste in de FP's vandaag. in FP1 reed Norris.
Mercedes op kop.

vloet

Legacy Member
marcel zei:
ok dan :unsure:

De auto van Stoffel 2x laatste in de FP's vandaag. in FP1 reed Norris.
Mercedes op kop.
't Is weer een triestige dag voor Stoffel. Norris had een kleinere gap met Alonso, al stond die ook gewoon laatste met die wagen. Wel bizar dat de topspeed van McLaren the best of the rest is..

xDama

Legacy Member
Het is gewoon echt niet meer relevant om zelfs nog maar tijden te vergelijken bij Mclaren. 't is pijnlijk duidelijk aan het worden dat dat team voor geen meter meer functioneert. Kers op de taart voor dit weekend: ze zijn hun bandenselectie vergeten doorgeven. Ze zitten nu met 4xM, 5xS, 4xSS.

Vergelijk maar eens met de rest: https://i.redd.it/assr7qdpvdo11.jpg

jeltex

Legacy Member
eniac zei:
De F2012 was ook veruit de betrouwbaarste. Dat scheelt ook in een titelstrijd.

In 2012 was de Ferrari dan wel betrouwbaar, maar op het merendeel van de circuits pas de 3de wagen. Daar win je geen titels mee.
De Red Bull was zowel snel als betrouwbaar. De McLaren kon mee met de RB op vlak van snelheid, maar was duidelijk de onbetrouwbaarste van de 3, met heel wat DNFs voor Hamilton.

Om de zoveel tijd komt die discussie over 2012 weer bovendrijven en ik snap echt niet waarom. Iedereen die dat seizoen gezien heeft zou moeten weten dat je in een Red Bull moest zitten om kampioen te worden dat jaar.

Het feit dat Alonso zo lang meedeed voor de titel was 1) omdat die een fantastisch seizoen reed, 2) omdat de Ferrari idd iets betrouwbaarder was dan de RB (maar lang niet genoeg om het verschil in pure pace te compenseren) en 3) omdat ze hier en daar het geluk wat aan hun zijde hadden of de juiste calls maakten (toen deden ze dat nog bij Ferrari :))

Ik heb op geen enkel moment geloofd dat Alonso kampioen ging worden dat seizoen. Niet toen hij op kop lang in het kampioenschap en zelfs niet toen Vettel spinde in het begin van de laatste race. Het verschil in pace tussen beide wagens was tegen dan zodanig groot dat ik hem dat vlotjes zag goedmaken die race. En dat deed hij ook.

eniac

Legacy Member
jeltex zei:
Het feit dat Alonso zo lang meedeed voor de titel was 1) omdat die een fantastisch seizoen reed, 2) omdat de Ferrari idd iets betrouwbaarder was dan de RB (maar lang niet genoeg om het verschil in pure pace te compenseren) en 3) omdat ze hier en daar het geluk wat aan hun zijde hadden of de juiste calls maakten (toen deden ze dat nog bij Ferrari :))

+ dat de RBR vooral de eerste seizoenshelft echt zo schitterend niet was, wat iedereen maar lijkt te vergeten omdat de tweede seizoenshelft veel beter was en die beter blijft hangen
+ dat zowat iedereen behalve Alonso en Vettel er precies maar met de pet naar gooide, of dat nu door rijder of door team was. De Ferrari mag dan de 3e beste auto geweest zijn overall, als 3 van de 4 rijders in snellere wagens door teamfalen of door eigen falen zichzelf maar blijven uitschakelen kan je de punten ook blijven oprapen met "maar" de 3e beste wagen he.

Vettel reed toen ook gewoon een heel goed seizoen. En Alonso maakte evenzeer fouten (Japan, Brazilië), hoe godlike dat seizoen altijd wordt omschreven - en was er voor de rest altijd om de plaatsen die anderen maar bleven weggooien op te rapen.

Vettel verliest een race win in Valencia die Alonso opraapt - dat is een swing van 32 punten. Duurt even om recht te zetten, en als je het dan naast andere technische problemen zet is dat al een eindje goed te maken op een betrouwbaardere wagen.

FlatSix

Legacy Member
jeltex zei:
In 2012 was de Ferrari dan wel betrouwbaar, maar op het merendeel van de circuits pas de 3de wagen. Daar win je geen titels mee.
De Red Bull was zowel snel als betrouwbaar. De McLaren kon mee met de RB op vlak van snelheid, maar was duidelijk de onbetrouwbaarste van de 3, met heel wat DNFs voor Hamilton.

Om de zoveel tijd komt die discussie over 2012 weer bovendrijven en ik snap echt niet waarom. Iedereen die dat seizoen gezien heeft zou moeten weten dat je in een Red Bull moest zitten om kampioen te worden dat jaar.

Het feit dat Alonso zo lang meedeed voor de titel was 1) omdat die een fantastisch seizoen reed, 2) omdat de Ferrari idd iets betrouwbaarder was dan de RB (maar lang niet genoeg om het verschil in pure pace te compenseren) en 3) omdat ze hier en daar het geluk wat aan hun zijde hadden of de juiste calls maakten (toen deden ze dat nog bij Ferrari :))

Ik heb op geen enkel moment geloofd dat Alonso kampioen ging worden dat seizoen. Niet toen hij op kop lang in het kampioenschap en zelfs niet toen Vettel spinde in het begin van de laatste race. Het verschil in pace tussen beide wagens was tegen dan zodanig groot dat ik hem dat vlotjes zag goedmaken die race. En dat deed hij ook.

Of je bent verkeerd en de F2012 was zo slecht niet zoals nu ook wordt gedaan over de Mercedes...

Hij was veruit de meest betrouwbare, Alonso had Massa als knecht wanneer nodig, en Vettel verloor dat jaar twee grote puntenslagen door die alternator failure, dus de betrouwbaarheid maakte het verschil in pace wel degelijk goed. Alonso had inderdaad een fantastisch seizoen, maar absoluut niet in een 'slechte' wagen, een wagen die op bepaalde weekends echt wel gewoon de evenknie was van de Red Bull. Laat staan dat die dan nog eens eigenlijk de klasse van het veld was in de regen wat hem ook geen windeieren heeft gelegd dat seizoen.

schumi2003

Legacy Member
Blijkbaar waren ze bij McLaren de bandenkeuze voor deze GP vergeten mee te delen, waardoor Pirelli ze een standaard uitrusting heeft gegeven.

Met andere woorden ze gaan nog trager zijn want ze hebben 5 medium en 4 softs ofzo dacht ik terwijl de rest 9 sets hypersofts heeft.

Amateurs ten top!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan