Archief - FIA Formula One 2015 - Season Aftermath

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

vishnusixclix

Legacy Member
Waarschijnlijk zondvloed op vrijdag / zaterdag. Zondag kans op regen.

CR4KtKZWUAE3_rl.jpg:large

falc.be

Legacy Member
xTwL- zei:
Oostenrijk op de kalender gezet bijvoorbeeld.

Waardeloos Tilke circuit, mogen ze houden

xTwL- zei:
Daarnaast sponsort Red Bull niet alleen vier rijders in de F1 maar hebben ze het meest uitgebreide junior programma dat tot in de F3 gaat. Ze brengen vier wagens aan de start wat een enorm budget vraagt maar wel de kansen geeft aan de jongste zonder budget, welk team doet dit nog...?

Daarnaast hebben ze er al genoeg doen kelderen door onmogelijke eisen op te stellen


xTwL- zei:
Je moet ook de ontelbare demo-runs niet vergeten die Red Bull doet om F1 bekender te maken. Als je op het circuit bent zie je ook overal hun sponsoring.

Dat doet bijna ieder team


xTwL- zei:
Met een competetieve motor is Red Bull ook misschien het enige team dat ooit nog Ferrari en Mercedes kan aanvallen. Je moet al respect hebben dat ze bleven na 2013 toen de FIA al hun grote troeven uit handen nam en de balans helemaal van aero naar motor bewoog. Daarnaast waren het ook zij die bleven toen BMW, Toyota en Honda vertrokken.
Red bull is daar lang niet de enige in, Ferrari, williams en mclaren zijn ook al op die manier terug gefloten, zij hebben geen 2 jaar aan het wenen geweest en uiteindelijk ook terug gekomen

eniac

Legacy Member
falc.be zei:
Daarnaast hebben ze er al genoeg doen kelderen door onmogelijke eisen op te stellen

Ahja, beter doen zoals McLaren dan, minder rijders in het programma opnemen en 1 keer om de vijftien jaar iemand laten debuteren? Veel beter, dat!

FlatSix

Legacy Member
falc.be zei:
Waardeloos Tilke circuit, mogen ze houden

Daarnaast hebben ze er al genoeg doen kelderen door onmogelijke eisen op te stellen

Dat doet bijna ieder team

Red bull is daar lang niet de enige in, Ferrari, williams en mclaren zijn ook al op die manier terug gefloten, zij hebben geen 2 jaar aan het wenen geweest en uiteindelijk ook terug gekomen

1 Uw mening
2 Nonsens, te licht bevonden voor de F1 is eerder de juiste term.
3 Absoluut niet in de mate van Red Bull
4 Maar zij zijn toch de drie 'untouchable' want ze hebben geschiedenis...

FlatSix

Legacy Member
eniac zei:
Ahja, beter doen zoals McLaren dan, minder rijders in het programma opnemen en 1 keer om de vijftien jaar iemand laten debuteren? Veel beter, dat!

En de rest best buiten gooien zonder deftige kans te geven omdat er iemand beter langs komt die ook nooit een kans gaat krijgen.

Scifo

Legacy Member
Drm al zou ik opteren voor een 3de wagen. Bedoeld als roulatie systeem voor jonge coureurs.

makila

Legacy Member
xTwL- zei:
En de rest best buiten gooien zonder deftige kans te geven omdat er iemand beter langs komt die ook nooit een kans gaat krijgen.
Tsja de vrije plaatsjes zijn nu éénmaal héél karig hé. Of Vandoorne ooit of nooit een kans gaat krijgen zal de toekomst uitwijzen. (Ik vermoed dat je hier indirect naar hem wijst)

Als ik Vandoorne was en ik kreeg voor 2017 géén gegarandeerd zitje, dan zou ik ook meteen bedanken voor de rol van reserverijder. Hij was al reserverijder in 2014 om gedowngrade te worden in 2015. En nu terug een 'fake' upgrade zonder garanties op de nabije toekomst? Neen bedankt - dan ben je goed gek.

Nu ok, dan loopt hij nog het risico om in 2018 weer zijn zitje kwijt te zijn (zoals gebeurd is met Magnussen), maar dan heeft hij tenminste toch één seizoen om wat rond te rijden ..

PS. Als McLaren echt wil, dan rijdt Vandoorne morgen asap bij Manor. Maar ja, het zijn koele Britten .. ;) Nu ja, afwachten hé !

falc.be

Legacy Member
Ik hoop wel dat ze in het geval van 3 auto’s, het toelaten om die in een andere livery te steken

FlatSix

Legacy Member
makila zei:
PS. Als McLaren echt wil, dan rijdt Vandoorne morgen asap bij Manor. Maar ja, het zijn koele Britten .. ;) Nu ja, afwachten hé !

Zou ik niet denken. Manor wil dan een mooi budget zien en dat heeft McLaren momenteel niet. Dit is hun derde jaar waarin ze niets scoren. De centjes geraken op, als je ziet dat de kampioenen al een verlies van 50mijl leden wat verwacht je dan van McLaren dat nog altijd op grote voet leeft. Vandoorne staat momenteel absoluut niet op de lijst bij Manor, Wehrlein, Rossi, Stevens daarentegen wel....

McLaren en Honda gaan niets bereiken in 2016, na elk raceweekend hun grote mond open te zetten hebben ze nog altijd geen enkele zinvolle stap voorwaarts gezet. Ok, ze kunnen al een race uitrijden. Button en Alonso zitten daar hun tijd te verdoen, kunnen op PU gebied weinig bijdragen (het zijn verdomd goede rijders maar nog altijd geen ingenieurs) en het chassis is toch 'in orde'.

RiCOManiaC

Legacy Member
Het begint er idd meer en meer op te lijk dat het effectief Guttierez gaat worden als 2e rijders bij Haas.. Logisch wel, door de banden met Ferrari. Maar zeer jammer.. heeft nog absoluut niks bewezen..
Maar we zijn het gewoon om af en toe te zien dat een rijder nx moet bewezen hebben om een zitje krijgen. Gewoon dat schijt geld moeten ze hebben :s

FlatSix

Legacy Member
RiCOManiaC zei:
Het begint er idd meer en meer op te lijk dat het effectief Guttierez gaat worden als 2e rijders bij Haas.. Logisch wel, door de banden met Ferrari. Maar zeer jammer.. heeft nog absoluut niks bewezen..
Maar we zijn het gewoon om af en toe te zien dat een rijder nx moet bewezen hebben om een zitje krijgen. Gewoon dat schijt geld moeten ze hebben :s

Ik dnek dat Guttierrez op een of andere manier een goede 'ontwikkelingsrijder' is die ze goedkoop hebben opgepikt. Niemand ziet die toch ooit als Ferrari rijder (niet dat Ferrari eerder al best gekke keuzes heeft gemaakt), zelfs een versleten Kimi is nog altijd veel beter dan de beste dag van GUT.

falc.be

Legacy Member
Een circuit dat waarschijnlijk proper gespoeld gaat worden tot vlak voor de race, zou wel s een spectaculaire race kunnen geven :)

is nog s gebeurd op suzuka in 2005. op zaterag werd er niet gereden, baan was compleet proper gespoten door de regen en dat heeft heel veel inhaalacties op geleverd, die heel uitzonderlijk waren toen.

Geniet trouwens maar van de inhaalacties, want volgend jaar zal het al een pak minder zijn en in 2017 is het voor 95% afgelopen daarmee

RiCOManiaC

Legacy Member
Gaat wel de max zijn als het regent op COTA ! Vooral in die 1e sector zou het wel eens plezant kunnen worden. Ik hoop echt op een regenrace daar.

sink

Legacy Member
Ben ook benieuwd om daar eens een regenrace te zien :)
De amerikanen zijn dat sowiezo niet gewend om regenraces te zien

Ben trouwens ook benieuwd naar invloed van de orkaan op de race in Mexico.. de orkaan trekt dit weekend over Mexico, waar volgende week de race wordt gehouden..
pas een splinternieuw circuit, hopelijk hebben ze niet te veel schade te verduren..

RiCOManiaC

Legacy Member
Bernie is gwn idioot.. Ok Laguna Seca is een tof circuit maar COTA vind ik persoonlijk nog 1000 keer beter.

Edit: practice 2 is geannuleerd.

Gaat nog wat worden dit weekend. Ik hoop op een regenrace maar wel in de mate dat ze effectief de volledige race distance kunnen doen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan