Archief - Windows XP

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sevil9

Legacy Member
Beste

Mijn pc heeft een aantal weken geleden de geest gegeven.
Kan ik nog iets aanvangen met de Windows installatie? Of kan ik deze gewoon verwijderen zodat ik meer plaats heb voor data. Hij start ook niet meer op via deze windowsinstallatie op een andere pc/moederbord.

Dus wou ik de HDD gebruiken als extra opslagruimte.
Of ben ik er toch nog iets mee.. ?

Alvast bedankt.

sevil9

Legacy Member
Update: De programma's die geïnstalleerd waren/zijn op mijn harde schijf werken niet meer als ik de map Windows (met het register enzo) verwijder zeker.. ?

Exit

Legacy Member
installaties op die schijf hebben op zich niets te zien met de windows map.
ook het register op die schijf niet omdat dat register niet geladen is.

die installatie kan gerust gewist worden
progs/games => testen welke starten en welke niet.
de serial ervan kunt ge op een andere computer gebruiken bvb.

MOVED naar windows forum

sevil9

Legacy Member
Dank u. Sommige programma's werken idd nog wel maar bvb. Office werkt helaas niet meer..

Exit

Legacy Member
de progs zoals office die hebben in windows, common files, ... nog bestanden staan en in register oa de serial
dat is de reden dat die niet meer werken.

sevil9

Legacy Member
Kan ik die bestanden kopiëren naar een andere pc? waarschijnlijk niet neem ik aan..

sneax

Legacy Member
neen, progs die niet werken gewoon de files van verwijderne en dan opnieuw installeren

Exit

Legacy Member
ja en neen

ja als die melden welke dat zijn maar dan nog ontbreekt ge de register gedeeltes

Zitaki

Legacy Member
Mag ik even van dit topic gebruik maken om mijn vraag te stellen?

Mijn collega haar PC start niet meer op.
Ik heb eerst geprobeerd in veilige modus op te starten maar dat ging niet. Daarna heb ik gestart met 'last know good configuration'. De PC startte op en Windows was toegankelijk.
Mijn andere collega wou wat zaken controleren en heeft dan vooraleer het nodige te doen de PC gewoon herstart. Hij dacht dat hij nu wel opnieuw gewoon zou starten maar dat doet hij dus niet. Ook alle mogelijkheden in het F8 menu lijken niet meer te gaan.

Hoe kan ik die beschadigde opstart herstellen?

In afwachting dat het niet zou lukken, heb ik er reeds een andere HD aangehangen en XP opnieuw geînstalleerd. Dan kan ik de 'beschadigde' HD als 2de data schijf benaderen en alles overzetten...

Nu had ik ook graag de XP CD key van de oorspronkelijke installatie uitgelezen, waar kan ik die vinden als die HD niet gebruikt wordt om Windows op te draaien. Ik heb wel zo'n programmatje 'keyfinder' maar ja ... zolang die oorspronkelijke schijf niet werkt kan ik daar niets van aflezen hé.

Tips?
Bedankt!

Exit

Legacy Member
met keyfinder moet dat lukken, via de menu remote pc en dan de hdd/map van windows opgevenen hij haalt de keys uit dat register.

meestal hangt (op merk pc's althans) de key op de pc geplakt op eens sticker ...

opstart herstellen hangt af van wat eraan scheelt.
hij herstart telkens autom?
kies dan in F8 voor opstarten met autom herstart uitgeschakeld en lees de bsod
en meld dat hier of op google.

anders een herstellinstallatie uitvoeren met de windows cd
kies dan setup en dan F8 en dan zal ie de bestaande windows versie zoeken en vragen die te herstellen.

Zitaki

Legacy Member
Exit zei:
met keyfinder moet dat lukken, via de menu remote pc en dan de hdd/map van windows opgevenen hij haalt de keys uit dat register.

meestal hangt (op merk pc's althans) de key op de pc geplakt op eens sticker ...

opstart herstellen hangt af van wat eraan scheelt.
hij herstart telkens autom?
kies dan in F8 voor opstarten met autom herstart uitgeschakeld en lees de bsod
en meld dat hier of op google.

anders een herstellinstallatie uitvoeren met de windows cd
kies dan setup en dan F8 en dan zal ie de bestaande windows versie zoeken en vragen die te herstellen.

Mmm ik denk dat jij een andere keyfinder bedoelt? Ik heb het over Magical Jelly Bean Keyfinder 1.41. Jij?
Is geen merk PC dus de sticker hangt niet op de kast...

Wat opstart herstellen betreft. Hij start gewoon niet op. Na de BIOS een zwart scherm zonder foutmeldingen. Boot.ini ofzo beschadigd?
Met opstart CD proberen herstellen dan maar.

Bedankt voor je tips. Opnieuw en opnieuw ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan