Archief - Windows van HD installe

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mista Molla

Legacy Member
Hello,keb ier een vraagje.Is het mogelijk om windows xp / 2000 van een hd te installeren.Kbedoel,alles files van de cd kopieren op een lege partitie en vandaag windows installeren,aangezien mijn cd lezer kapot is?


greetz,
MM

chellesan

Legacy Member
bij winsows 98 en me ging da, omda je die uit dos kon opstarten die setup en dan kon je gewoon c:\setup of zo doen, maar windows xp start zijn eigen dos op als je via de cd opstart, dus denk ni dat da je de xp kunt opstarten via de gewone dos of zo

Th0R

Legacy Member
Werkt inderdaad ook bij XP en w2k, heb het al gedaan.
Als je de cd perfect kopieerd op de C: schijf dan boot hij ervan. ( de cd is immers ook bootable dus word u hd ook bootable omda er toch dezelfde files staan als bij u cd )

KO

Legacy Member
Th0R zei:
Werkt inderdaad ook bij XP en w2k, heb het al gedaan.
Als je de cd perfect kopieerd op de C: schijf dan boot hij ervan. ( de cd is immers ook bootable dus word u hd ook bootable omda er toch dezelfde files staan als bij u cd )
eigenlijk slaat dat nergens op, want de content kan NOOIT bootable zijn, een cd wordt bootable door in de iso image wat te gaan prullen met een hex-editor en dat ding weer te branden, zoals MS dat ooit deed.

Wat maybe wel kan lukken, zijn de bootdiscs van xp, staan ergens op Ms.com

Th0R

Legacy Member
=[KO]= zei:
eigenlijk slaat dat nergens op, want de content kan NOOIT bootable zijn, een cd wordt bootable door in de iso image wat te gaan prullen met een hex-editor en dat ding weer te branden, zoals MS dat ooit deed.

Wat maybe wel kan lukken, zijn de bootdiscs van xp, staan ergens op Ms.com

hoe komt het dan dat het bij mij werkte :x, mja ge zult we lgelijk hebbe ze daarnie van. ben blij dat je me op men fouten wijst anders blijf ik toch maar verkeerd redeneren zonder ik het zelf weet. Er zijn dan toch nog slimme mense op de wereld :applause: yay slimme mense :applause:

Mista Molla

Legacy Member
thx all voor de nuttige antwoorden (vooral stephen omda het de oplossing is :p )maar echt thx,je kan je niet inbeelde hoe lastig het is om met een fuxkt windows parttitie te zitte op een broodnodige laptop waar de cd speler niet meer werkt :D


greetz!
Mista Molla

KO

Legacy Member
Th0R zei:
hoe komt het dan dat het bij mij werkte :x, mja ge zult we lgelijk hebbe ze daarnie van. ben blij dat je me op men fouten wijst anders blijf ik toch maar verkeerd redeneren zonder ik het zelf weet. Er zijn dan toch nog slimme mense op de wereld :applause: yay slimme mense :applause:

ik zou er van verschieten moest het gewoon lukken, misschien was er iet special me die partitie.

@ uwe sig : linux is niet gratis, ge moet er gewoon ni voor betalen (da is nen hele moeilijke uitleg (kijk op http://linuxiso.org/viewdoc.php/introtolinux.html en scroll down naar : What Does It Cost?), en ik vind fedora core 3 persoonlijk beter dan windows en daar vragen ze vreemd genoeg wel geld voor. Ik zit nu trouwens op fedora core 3 :p

Mista Molla

Legacy Member
MOET da een fat32 partitie zen ,de partitie waar u install op sta of in
?

Th0R

Legacy Member
=[KO]= zei:
ik zou er van verschieten moest het gewoon lukken, misschien was er iet special me die partitie.

@ uwe sig : linux is niet gratis, ge moet er gewoon ni voor betalen (da is nen hele moeilijke uitleg (kijk op http://linuxiso.org/viewdoc.php/introtolinux.html en scroll down naar : What Does It Cost?), en ik vind fedora core 3 persoonlijk beter dan windows en daar vragen ze vreemd genoeg wel geld voor. Ik zit nu trouwens op fedora core 3 :p


ge moet die sig niet zo fel opnemen, is immers puur voor de lol

st3ph3n

Legacy Member
Ja; MSDOS (Win98-bootdiskette) herkend geen NTFS-partities. Je kan na de WinXP-installatie die FAT32-partitie wel probleemloos omzetten naar NTFS als je wil ;)

Steven

Mista Molla

Legacy Member
das et probleem ni,tis da geen een van mijn 2 bestaande partities fat32 zin :d

st3ph3n

Legacy Member
Dan moet je een van die partities omzetten naar FAT32 of je verkleint de bestaande partities en maakt een FAT32-partitie bij.

Steven

st3ph3n

Legacy Member
Van NTFS naar FAT32 kan je niet via een simpel commando. Daarvoor moet je ofwel Partition Magic gebruiken (behoud van data), ofwel formatteer je die partitie naar FAT32 (alle data kwijt).

Maak zeker wel Recovery Diskettes met Partition Magic, want anders kan je wel eens voor verassingen staan (hoewel ikzelf er altijd van gespaard gebleven ben *hout vasthouden* ).

Steven
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan