Archief - Windows updates

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Benjamin

Legacy Member
Ik was zojuist naar Frasier aan het kijken op mijn PC (tv-kaart) en toen begon mijn scherm ineens periodiek uit te vallen (zwart met een duur van pak hem beet een halve tot een hele seconde). In eerste instantie dacht ik dat er iets mis ging met Windows Media Centre. Er is duidelijk een probleem in de communicatie tussen bepaalde televisiekaarten en Windows 7, via Google kan je daar het een en ander over vinden.
Ik sluit dus maar de televisieapplicatie af maar het beeld blijft periodiek uitvallen. Vervolgens start ik de computer op maar het probleem nog niet verholpen, ik begon er voor te vrezen dat mijn grafische kaart defect is (al is het een prutskaart die ik het liefst toch binnen 2 jaar vervang: GT220 van GeForce).
Wat blijkt wanneer ik mijn PC uitzet? Windows gaat 11 updates installeren. Precies tijdens het uitvoeren van die eerste updates valt het scherm veel vaker uit en daarna blijft het weer aan. Verder heeft Windows blijkbaar ruim 13000 wijzigingen aangebracht aan het register.
Ik ben benieuwd wat Windows allemaal heeft uitgespookt maar een waarschuwing op voorhand zou niet overbodig zijn. :D

MiniJeffrey

Legacy Member
Zeker dat het geen videodriver is die gedownload en geïnstalleerd wordt? Tijdens een driverupdate is het normaal dat je scherm even knippert of zwart wordt.

Exit

Legacy Member
ofwel was het een update
ofwel was het het scherm zelf (lcd?), de inverter/backlight ...

Benjamin

Legacy Member
De kans is klein dat het aan het scherm ligt, mijn scherm is zo'n 2 maanden oud en ik heb er geen problemen mee gehad.
Ik had na het opstarten toch nog enigszins last van storend beeld: het scherm werd niet meer zwart maar af en toe zag je een lichte storing (alsof het heel even wegviel en zo snel werd herladen dat je ondertussen nog alles kon zien).
Ik heb eens even bij het updatecentrum gekeken, daar stonden nog 1 update voor mijn grafische kaart (139 megabyte) en 1 voor mijn monitor bij de optionele updates. Ik heb deze updates maar even gedownload en geïnstalleerd en het lijkt allemaal weer zo te zijn zoals hoort. Overigens bleken die eerdere 11 updates enkel beveiligingsupdates te zijn (Intenet Explorer, Office 2003, Windows zelf

Wat betreft die televisiekaart-probleempjes. Ik heb al sinds het begin dat de software van WinTV moeite heeft om onder Windows 7 die tuner aan te sturen. Dit uit zich bijv. in het feit dat het veranderen van zender steeds trager gaat naarmate die software langer draait en dat hierdoor de computer herhaaldelijk vast is blijven zitten.
Sinds ik Windows Media Centre gebruik is dat veel minder een probleem, ik heb wel af en toe dat het beeld bevriest wat automatisch wordt verholpen zogauw ik naar fullscreen ga of juist van fullscreen wegga. Dit is dan ook niet al te hinderlijk. 2 keer liep Windows Media Centre vast, hierbij gaf W.M.C. zelf aan dat de PC opnieuw opgestart moest worden om het probleem te verhelpen en dat loste het inderdaad op. Dit lijkt mij duidelijk een conflict tussen verschillende stukken software doordat belangrijke stukken code niet worden vrijgegeven, nietwaar?
Ik ben benieuwd ofdat met die laatste updates voor mijn scherm en mijn grafische kaart die televisieapplicaties tevens soepeler draaien.


Samsung - Display - SyncMaster P2450H(Analog)

Installatiedatum: ‎9/‎06/‎2010 11:04

Installatiestatus: voltooid

Type update: optioneel

Samsung Display software update released in June, 2009

Meer informatie:
http://winqual.microsoft.com/support/?driverid=20303524

Help en ondersteuning:
http://support.microsoft.com/select/?target=hub


nVidia - Display - NVIDIA GeForce GT 220

Installatiedatum: ‎9/‎06/‎2010 11:05

Installatiestatus: voltooid

Type update: optioneel

nVidia Display software update released in April, 2010

Meer informatie:
http://winqual.microsoft.com/support/?driverid=20350916

Help en ondersteuning:
http://support.microsoft.com/select/?target=hub

Exit

Legacy Member
dat een scherm slechts 2 maand oud is en nog geen probleem mee hebt gehad is GEEN reden dat het dat niet kan zijn!!!

nieuw is geen garantie dat het goed is!!
tijdens booten heeft windows/drivers geen invloed op het scherm (tot een bepaald punt van het laadproces)

Benjamin

Legacy Member
Tijdens het booten had ik geen probleem, het was tijdens het installeren van de updates (tijdens het afsluiten dus) en na het opstarten van Windows dat het beeld af en toe zwart werd. Misschien al tijdens het opstarten terwijl Windows nog configureerde maar zeker niet tijdens het booten.

Inderdaad, je kan pech hebben dat je een slecht scherm hebt gekocht en dat het defect zich pas na enkele maanden uit maar dit had ik bij mijn laatste monitor al waarbij er duidelijk sprake was van een ontwerpfout (te dun) en dit was bij een andere computer en een andere grafische kaart. Hoe groot is de kans dat je 2 achter elkaar die pech hebt?
Voorlopig ga ik uit van een softwareprobleem aangezien Windows 7 nieuw is en Windows veel te weinig code vrijgeeft. Na die laatste updates voor de drivers van mijn grafische kaart en mijn monitor (zie de gegevens onderaan mijn laatste post) is mijn beeld weer stabiel en precies na die updates werd het weer volledig stabiel (kan natuurlijk toeval zijn maar in beginsel ga ik daar niet van uit). Mocht het aan mijn monitor liggen dan kan ik die nog laten maken of vervangen (garantie) maar dat zal wel niet nodig zijn.

Benjamin

Legacy Member
Update van mij: het beeld van mijn monitor is tot nu toe stabiel gebleven sinds die update voor mijn drivers van de monitor en de grafische kaart.
Windows 7 blijft helaas wel moeite houden met mijn tv-kaart (Hauppauge WinTV), wat extra ergelijk is aangezien de kaart beweert compatibel te zijn met Windows 7.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan