Archief - Windows 7 installeren of niet?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

pipopower

Legacy Member
Ik heb dus die PAE switch aangezet dankzij deze artikel:

This Microsoft KnowledgeBase Article discusses PAE and Vista.

Supposedly, you can enable PAE in Vista by running "BCDEdit", the boot configuration editor that is included in Vista. You should run this in "administrative mode".

Typing "cmd" in the "start" "search" space, and press Ctrl + Shift + Enter. This runs "cmd" in Administrator Mode.

Then type - "run" Type - BCDEdit /set PAE forceenable


Of course, if your system didn't meet the requirements shown in that KnowledgeBase article, it won't work.

Let us know if this helped, OK?

Oh, it appears that "BCDEdit /deletevalue PAE" should remove the command, again, at the Admin level.

Maar als ik dan de eigenschappen van mijn pc bekijk dan zie ik nog altijd dat er "3,00 GB beschikbaar" staat en niet "3,50 GB beschikbaar".
Ervoor staat er wel duidelijk dat ik 3,50 GB heb maar dat was al zo voor ik de PAE switch aangezet heb.

Hoe kan ik nagaan dat ik die PAE switch aangezet heb?

Lynx#

Legacy Member
pipopower zei:
Ik had vandaag niks te doen en ik dacht dan om eens Windows 7 te installeren, maar nu vroeg ik mij af of dat dat wel zo'n goed idee zou zijn.
Mijn pc is namelijk niet meer één van de nieuwste maar hij draait alles nog goed (behalve de nieuwste games). Ik weet en ik zie het dat mijn pc met Vista een beetje trager draaide, maar gaat Windows 7 mijn pc meer belasten of gaat het beter draaien (rekening houdend met mijn huidige configuratie).
Teruggaan naar Windows XP SP3 is geen optie, als Windows 7 minder goed gaat draaien op mijn pc dan zal ik wel met Vista blijven.
Wat vinden jullie ervan, zou ik Vista laten of Windows 7 installeren als je mijn config bekijkt:

- Asus P5WD2 Premium mobo
- Intel P4 @ 3,4 ghz (single core)
- 3,5 GB DDR2 @ 800mhz
- Radeon X800 256mb ram


Uiteraard is dit te doen met jou pc =)
En het is al lang bekent...
Dat windows 7 zelfs minder belast dan Win xp..
Dus als jij er xp op kan draaien windows 7 zeker=)
Enkel is windows 7 grafish wat meer belastend...

Lynx#

Legacy Member
pipopower zei:
Ik heb dus die PAE switch aangezet dankzij deze artikel:



Maar als ik dan de eigenschappen van mijn pc bekijk dan zie ik nog altijd dat er "3,00 GB beschikbaar" staat en niet "3,50 GB beschikbaar".
Ervoor staat er wel duidelijk dat ik 3,50 GB heb maar dat was al zo voor ik de PAE switch aangezet heb.

Hoe kan ik nagaan dat ik die PAE switch aangezet heb?

Als jij 32 bit gebruikt ik weet niet of dit zo is maar...
Op 32 bit zul je nooit meer dan 3gb gebruiken...
Ook al die zever van vista met service pack 1 kan 4 gig gebruike enzo...NEE
bullcrap het HERKENT het alleen het kan het onmogelijk gebruiken omdat de mogelijkheden van een 32 bit systeem gewoon te laag liggen.

farlopa

Legacy Member
Lynx# zei:
Dat windows 7 zelfs minder belast dan Win xp..

Serieus? Dat ga ik toch eens opzoeken... :unsure:
Ik ben namelijk zelf overgeschakelt van XP naar 7 een paar weken geleden en heb toch de indruk dat er veel meer systeembronnen gebruikt worden. En dit zowel van cpu, ram en natuurlijk gpu.

edit: volgens wat ik in een vlucht kon vinden voert 7 bepaalde taken sneller uit, maar hij belast hierdoor wel meer. (neemt meer systeembronnen in beslag dan xp)

Mierenn***en noemen ze dat :)

SpeedFreak.be

Legacy Member
Lynx# zei:
Als jij 32 bit gebruikt ik weet niet of dit zo is maar...
Op 32 bit zul je nooit meer dan 3gb gebruiken...
Ook al die zever van vista met service pack 1 kan 4 gig gebruike enzo...NEE
bullcrap het HERKENT het alleen het kan het onmogelijk gebruiken omdat de mogelijkheden van een 32 bit systeem gewoon te laag liggen.

3gb is ook niet juist ik heb vista 32 bit en 4 GB geheugen en ik zie echt 3,5 GB. ;) En ja die gebruikt hij ook. :p

farlopa

Legacy Member
johan tb zei:
3gb is ook niet juist ik heb vista 32 bit en 4 GB geheugen en ik zie echt 3,5 GB. ;) En ja die gebruikt hij ook. :p

Idd dan heb je waarschijnlijk een grafische kaart van 512MB want dit wordt afgetrokken van die 4GB omdat 32bit max met 4GB in het totaal overweg kan en houd je dus 3,5 over :)
Er blijft dus 0,5 van je ram geheugen onbenut. Vista detecteert het wel en zal het vermelden, maar volledig 4GB enkel ram geheugen gebruiken is onmogelijk in 32bit omgeving.

SpeedFreak.be

Legacy Member
Ik weet het, maar om voor die 0,5 een herinstallatie te doen. :p

pipopower

Legacy Member
Ik denk toch dat die PAE switch iets uitgehaald heeft, voor ik die switch heb aangezet was ik rond de 27% - 30% gebruik van mijn geheugen en nu rond de 18% - 20% en ik vind daar niet direct een andere verklaring voor (nee, ik heb geen applicaties verwijdert bij de opstartinstellingen :) )

Liquid Li0n

Legacy Member
ik zag al in mijn pc specs van mijn vista home premium 32bit SP2 NL dat er 4,00 gb staat ipv 3 of 3,5
heb nu ook dat van die PAE gedaan maar merk geen verschil.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan