Archief - Windows 7 installeren of niet?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

pipopower

Legacy Member
Ik had vandaag niks te doen en ik dacht dan om eens Windows 7 te installeren, maar nu vroeg ik mij af of dat dat wel zo'n goed idee zou zijn.
Mijn pc is namelijk niet meer één van de nieuwste maar hij draait alles nog goed (behalve de nieuwste games). Ik weet en ik zie het dat mijn pc met Vista een beetje trager draaide, maar gaat Windows 7 mijn pc meer belasten of gaat het beter draaien (rekening houdend met mijn huidige configuratie).
Teruggaan naar Windows XP SP3 is geen optie, als Windows 7 minder goed gaat draaien op mijn pc dan zal ik wel met Vista blijven.
Wat vinden jullie ervan, zou ik Vista laten of Windows 7 installeren als je mijn config bekijkt:

- Asus P5WD2 Premium mobo
- Intel P4 @ 3,4 ghz (single core)
- 3,5 GB DDR2 @ 800mhz
- Radeon X800 256mb ram

skatemania

Legacy Member
Windows 7 staat bekend als minder belastend en sneller (waar ik kan van meespreken), de drivers zouden ook normaal moeten lopen als je van windows vista komt kun je ook upgraden dus dan raak je je gegevens en programma's niet kwijt ;)

SpeedFreak.be

Legacy Member
Ik zit een klein beetje met hetzelfde probleem ik draai nu een vista HP 32 bit op een pc met een P5N-E sli, E8400, 4 GB ram en een HD4870 en een Creative X-Fi gamer.

De pc is nog redelijk recent en ik ben redelijk tevreden van Vista ook al zie ik maar 3,5 GB ram. Mijn hoofdvraag is eigenlijk is het bij release die extra 100 euro waard om naar een 64 bit win 7 te gaan om de 0,5 GB extra te kunnen benutten.

Ik zou graag de pro's en cons wel willen weten.

(en sorry voor de Hijack) ;)

TiZon

Legacy Member
Imo wel...

Waarom je 32-bit hebt, is mij wel een raadsel... 64-bit zou je toch minstens moeten hebben ;) En dan Seven, ja... Het is imo wat vista had moeten worden. Ik vergelijk het graag met heel de Windows Millenium-XP toestanden...

SpeedFreak.be

Legacy Member
Waarom ik 32 bits heb gekocht?, omdat ik op dat moment nog 2 GB ram had en er een driver niet beschikbaar was voor 64 bit.

farlopa

Legacy Member
TiZon zei:
Imo wel...

Waarom je 32-bit hebt, is mij wel een raadsel... 64-bit zou je toch minstens moeten hebben ;) En dan Seven, ja... Het is imo wat vista had moeten worden. Ik vergelijk het graag met heel de Windows Millenium-XP toestanden...

Raadsel? Is dat niet wat arrogant? :D
Het is nog maar de laatste maanden dat 64bit begint door te breken en zelfs nu wordt bij veel systemen nog steeds 32bit verkocht.
De gewone thuisgebruiker heeft dat nu eenmaal de eerste jaren nog niet nodig denk ik 64bit...

TiZon

Legacy Member
farlopa zei:
Raadsel? Is dat niet wat arrogant? :D
Het is nog maar de laatste maanden dat 64bit begint door te breken en zelfs nu wordt bij veel systemen nog steeds 32bit verkocht.
De gewone thuisgebruiker heeft dat nu eenmaal de eerste jaren nog niet nodig denk ik 64bit...

Wie geeft er nu in hemelsnaam geld aan ram om er dan een OS bij te kopen dat zoveel ram niet aankan?

Windows heeft al een 64-bit OS sinds einde 04, begin 05... Er was dus al zeker mogelijkheid vanaf het moment dat er 4 GIG ram in PC's werd gestoken...

farlopa

Legacy Member
TiZon zei:
Wie geeft er nu in hemelsnaam geld aan ram om er dan een OS bij te kopen dat zoveel ram niet aankan?

Windows heeft al een 64-bit OS sinds einde 04, begin 05... Er was dus al zeker mogelijkheid vanaf het moment dat er 4 GIG ram in PC's werd gestoken...

Mensen die toen een pc kochten hadden maximaal 2GB wat ruim voldoende was en nog steeds is om simpele taken mee uit te voeren. En dus was 64bit overbodige luxe en het werd ook niet standaard geleverd, nu begint dit pas bij de de grote fabrikanten een standaard te worden...
En ook waren er in het begin veel compatibiliteitsproblemen, drivers die niet bestonden... En nog enorm veel andere problemen die nog maar sinds kort opgelost zijn.

Mij lijkt het enorm logisch dat de meeste mensen nu nog maar overstappen of aan het overwegen zijn om over te stappen naar 64bit... We zitten tenslotte niet allemaal met een high end systeem te benchmarken, gamen, overklokken,...enz
De overgrote meerderheid van de mensen gebruiken hun pc enkel om wat te surfen, chatten, office, e-mail, online spelletjes... Waarom heb je dan 64bit nodig?? :lol:

pipopower

Legacy Member
Dus als ik het goed versta raden jullie mij allemaal Windows 7 aan? Zou de 64bit versie om mijn pc draaien of niet?

Bedankt alvast voor de snelle antwoorden!

farlopa

Legacy Member
Ik denk dat uw processor enkel 32bit ondersteunt... Bij deze is het "raadsel" opgelost :lol::D

Maar idd als je windows vista hebt en je gaat upgraden naar windows 7 zal het allemaal een klein beetje vlotter gaan, maar of je dat werkelijk heel goed gaat merken is maar de vraag...

Zelf ben ik net overgestapt van XP 32 naar Seven 64 en ben er nog steeds niet uit of het nu wel een goed idee was. Was eigenlijk best tevreden van mijn XP 32bit... Terwijl ik nu al een foutmelding heb die ik niet weg krijg... "Windows 7 host proces..."

If it ain't broken, don't fix it! :niceone:

Roald

Legacy Member
Even een vraagje (sorry dat ik uw topic gebruik ^^). Als ik Microsoft Windows Vista Home Premium 64bit + Windows 7 Offer Form koop, wanneer en hoe kan ik dan overschakelen naar Windows 7?

farlopa

Legacy Member
Xboxdude zei:
Even een vraagje (sorry dat ik uw topic gebruik ^^). Als ik Microsoft Windows Vista Home Premium 64bit + Windows 7 Offer Form koop, wanneer en hoe kan ik dan overschakelen naar Windows 7?

Je kan gewoon updaten ergens in oktober dacht ik, dus zonder te formatteren...

Roald

Legacy Member
farlopa zei:
Je kan gewoon updaten ergens in oktober dacht ik, dus zonder te formatteren...
Maar hoe verkrijg je dan die update? Op een aparte cd of via internet of ... ? ^^'

farlopa

Legacy Member
Xboxdude zei:
Maar hoe verkrijg je dan die update? Op een aparte cd of via internet of ... ? ^^'

Downloaden veronderstel ik, zal wel uitgelegd staan op die voucher/bon die je erbij krijgt.

tgc_9012

Legacy Member
Ik heb een gelijkaardig systeem als het jouwe, en Windows 7 32 bit draait hier vlot, beter dan XP zelfs :p

agentfox505

Legacy Member
Windows 7 advisor hier

en je weet snel of je het kan draaien of niet
Windows 7 is beter zeggen ze maar ik gebruik nog met plezier xp, heb effe gewerkt met beta maar niet veel speciaal hoor,

pipopower

Legacy Member
Heb besloten om het toch te doen, ik merk en ik zie het ook dat mijn pc beter draait.
Ik heb nu een gemiddelde gebruik van mijn geheugen rond de 30% terwijl het bij een clean install van Vista rond de 40% was.
Pc start veel sneller op.
Dankzij "Compatibiliteitsproblemen oplossen" is het mij gelukt om de meerderheid van de drivers van mijn mobo te installeren, alhoewel ik nog eentje heb die ik maar niet geinstalleerd krijg.
Ik zal sebiet eens testen of CoD4 nu beter draait of niet.

Blood_Raven

Legacy Member
farlopa zei:
If it ain't broken, don't fix it! :niceone:
Bij nen Windows is da vrage voor virussen eh kameraad :wtf:

Ik moet zeggen Windows 7 is echt wel een must. Ik heb het nu al op 3 van de 4 systemen staan. Echt magnifiek, bij 2 PC's wist ie meteen de draadloos netwerk drivers te vinden en was er al internet direct na de installatie wat ervoor zorgde dat ie meteen allle drivers afhaalde van het net. Magnifiek gewoon. Prestaties zijn merkbaar hoger, ik haal ook hogere scores bij de Windows Experience Index, (Vista geheugengebruik: 1,9 GB; Windows 7: 770 Mb). Tsjah windows 7 is wat vista had moeten zijn en ik neem zonder al te veel problemen afscheid van Vista.

Trouwens ik denk aan iets: bespaart een upgrade je geen centen? (Weet nu niet hoe dat zit want ik krijg alles via MSDN)

Een standaard P4 is geen 64-bit dus een 64-bit gaat niet bollen daarop. Over die 3,5 GB RAM. De enigste manier hoe ge uw volle 4 GB gaat kunnen gebruiken is door de PAE switch.

Ghoh om de vraag te beantwoorden die iemand stelde wat de voordelen zijn tussen 64-bit en 32-bit windows:
64 bit:
+ Sneller http://64-bit-computers.com/windows-vista-32-bit-vs-64-bit-benchmark.html
+ 4 GB RAM beschikbaar

Negatieve kanten van 64-bit heb ik nog niet gevonden buiten:
- (Enkel in Vista) Signed drivers, in Windows 7 ben ik er alwel in geslaagd om op een 64-bit een unsigned driver te installeren.

farlopa

Legacy Member
Blood_Raven zei:
Bij nen Windows is da vrage voor virussen eh kameraad :wtf:

Ik bedoel gewoon als je tevreden bent over je pc en geen problemen ondervindt het in principe ook niet nodig is van up te graden. Tenzij je werkelijk dat geheugen en die prestatiewinst nodig hebt voor het één of ander programma of spel zou ik wachten tot de officiële release...
Er is nog veel te weinig feedback te vinden en zoals ik al eerder zei werken een aantal programma's niet. Maar ik ben er wel gerust in dat dit vrij snel opgelost zal worden aangezien 7 inderdaad IS wat vista moest worden...:applause:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan